gister gewoon in slaap gevallen rond een uur of elf. toen werd ik vervolgens rond kwart over 2 wakker met het gevoel dat ik bang werd van het donker, ik werd angstig, ben er vervolgens uitgegaan. geplast wat gedronken en er weer in gekropen, maar ik lag niet lekker, voelde me angstig van binnen. entoen er weer uit. zo is het doorgegaan tot vanmorgen om kwart voor 7 de wekker ging. was blij dat ie ging, nou mocht ik er uit om me klaar te maken voor een nieuwe dag. maar ik bleef een onrustig gevoel houden, hield op dat moment ook niet van kleine ruimtes, terwijl ik daar normaal gesproken helemaal geen last van heb. heb dus de hele nacht lopen spoken! ong 3 jaar geleden heb ik dit ook gehad in ons oude huis.
Ik herken niet de angst waar jij het over hebt. In ieder geval niet zo erg dat ik er de hele nacht van wakker lig. Misschien een idee om even wat te lezen (in bed) zodat je even ergens anders aan denkt? Ik draag een bril en kan alleen met concentratie lezen zonder bril dus ben snel moe als ik in bed lees.. Heb je dat al geprobeerd?
Echt die angst herken ik ook niet, heb laatste weken wel vaak een onrustige nacht. Dan word ik wakker en betwijfel of ik wel geslapen heb. De hele nacht droom ik over van alles (wat me dwars zit ofzo) en s morgens ben ik bekaf met hoofdpijn en een zere buik
Ik heb dat wel vaker gehad! kan niet zeggen waar het aan ligt hoor. Bij ons is het ook een ouder huis maar of het dat is? Bij mij begint het ook pas als ik er in lig. En als ik er toevallig 1 milliseconde aan denk heb ik het de hele nacht door. Dus bij mij denk ik dat het eerder tussen de 2 oren zit Maar ook als ik dan naar de wc ga, durf ik bijna niet doortrekken, kijk ik angstig rond me heen en kan ik niet snel genoeg weer veilig onder de lakens kruipen Maar onlangs schrok mijn vriend wakker. Echt akelig hoe hij deed! De volgende dag vertelde hij me huilend dat hij 2 armen rond zijn middel gevoeld had! Hij heeft die van zich af willen duwen wat gelukkig ook snel gelukt was. Maar toch creepy he Dat heb ik gelukkig nooit zo gevoeld.
ik herken het wel ook de angst heb het ook weleens gehad. zoek afleiding als je angstig voelt. ga bv de was ofvouwen of even achter de pc zitten of iets anders doen dat die angst weg zakt. bij mij helpt het.
Ik herken het wel hoor.. Ik heb het voornamelijk wanneer ik die dag heb gekeken naar iets engs op tv, of iets heb gelezen of over iets engs heb gepraat. Ik ben niet bang voor monsters ofzo, maar meer voor geesten van overleden mensen enzo. Zo durf ik bijvoorbeeld nooit naar Char te kijken, want die nacht word ik geheid bang. Terwijl ik het wel heel interessant vind om te kijken. Het heeft bij mij dus niets te maken met het huis (nieuwbouwhuis en ik heb het overal wel). Ik probeer wel eens te lezen zodat ik die angst kan vergeten. Of ik laat een schemerlampje aanstaan. Maar verder is er weinig tegen te doen denk ik.
wij wonen in een oud huis en ik voel me niet prettig in onze slaapkamer. ik slaap er wel hoor. maar er zijn ook momente dat ik mijn spullen pak en ga bij iris liggen.
Jikes!..Bij een hele nacht lopen spoken, zou ik ghostbusters bellen. Neehoor, ik ken het ook, soms kan ik gewoon de slaap niet vatten en van de moeheid krijg ik angstgevoelens, maar ik weet dat het dan met moeheid te maken heeft of teveel tobben.
Ik heb er ook enorm last van in mijn slaapkamer en als ik onze trap op loop. Ik heb voor een aantal maanden terug hysterisch in huis gezeten en ben huilend met m'n vriend aan de telefoon naar m'n opa en oma gelopen (wonen in dezelfde plaats). Ik had het gevoel, nee, ik wist het zeker, dat er iets in huis was wat steeds dichterbij kwam. Ook boven in mijn oudelijke slaapkamer voel ik het heel sterk.. Ons huis is helemaal vrij gemaakt van aardstralen, omdat bleek dat mijn broertje midden in zo'n aardstraal lag te slapen. Dus het moet wel iets anders zijn geweest..
Ja, ik ken het ook. Mijn man en ik zijn pas in dit huis komen wonen (vier maanden geleden). Maar we hadden het beiden eerder, ook gewoon bij onze ouders thuis. Hier in huis hadden we het beiden heel sterk de eerste weken, nu nog, soms. Ik ken verhalen van hele enge dingen, ook wat lijkt op het verhaal van Mobius dat haar vriend armen om zijn lichaam heeft gevoeld. Ik geloof in aanwezigheid van boze geesten en die kunnen hele enge dingen doen. Ik weet niet of jij in God geloofd Mobius, ik wel. Het helpt het om te zingen over Jezus of te bidden. Daar kunnen boze geesten niet tegen.
Ik heb hier ook heel sterk last van gehad toen ik nog bij mijn moeder woonde. Zij woont ook in een oudere buurt en het huis spookt ook echt onwijs... Veel creepy dingen meegemaakt die niet te verklaren zijn en ik kon 's nachts niet slapen. Soms werd ik wakker omdat het leek of ik in mijn gezicht werd geslagen ofzo, echt heeeel vaag. Ook inderdaad als je naar t toilet gaat, dat ik om me heen keek en zo angstig werd dat ik als een bezetene me bed weer in dook..hihi Sinds ik ben verhuisd naar ons eigen huissie heb ik t nooit meer gehad, ook geen angst ofzo.. Dus ik ben van mening dat het wel degelijk aan een huis kan liggen ! Sterkte ermee meid ! xx
Mee eens. Denk bijvoorbeeld aan wat eventuele vorige bewoners hebben uitgespookt daar, dat kan echt wel invloed hebben. BTW was mijn vorige bericht ook gericht aan Zonnetjes, sorry, dacht ff dat Mobius de TS'er was, had niet goed gekeken.
Ik herken dit heel erg! Ik heb sinds een paar maand dat ik s´nachts wakker word, en voor mijn gevoel nog niet helemaal wakker ben, soms slaapwandel ik erbij. Als mijn man mij dan weer tot rust brengt zit ik helemaal te trillen en te hyperventileren. Ik blijf ook echt een paar uur bang, en vooral in het donker. Ik schrik sowieso de laatste tijd overal van waarschijnlijk omdat ik dan erg moe ben. Ik ga ervoor naar een gedrags therapeut omdat het een beetje doorslaat bij mij. Ik hoor dit trouwens de laatste tijd erg veel van anderen, dat hun er ook last van hebben. En idd is afleiding zoeken de beste oplossing. Je kan jezelf helemaal gek maken als je erover na gaat denken.
nou daar ben ik weer, vannacht dus weer een spooknacht gehad, alleen was ik niet zo angstig en onrustig als die nacht ervoor. denk trouwens ook wel dat ik weet waar het aan ligt. heb tot een jaar geleden op mn werk een hectische receptiebaan gehad, daardoor ben ik in de ziektewet terecht gekomen. al die drukte wilde ik ook niet meer. zit nu op een veel rustiger afdeling (met dank aan mn chef). maar zo af en toe val ik eens in op receptie, vaak alleen voor halve dag, heb aangegeven dat ik het in mijn situatie veel te druk vind. en dat wordt ook wel geaccepteerd. alleen nu is het geval dat 1 receptioniste er mee gestopt is en er dus geen vervanger zou zijn, en ik dus bijna tot aan mn verlof op receptie zou moeten zitten. en daar zou ik dan tegen op moeten zien denk ik. vandaag kreeg ik de gelukkige mededeling dat ze iemand hadden aangenomen per direct, moet haar alleen wel inwerken. nou dat vind ik geen probleem, kan gewoon rustig mn verlof hoop ik uitzitten. hoop dat ik vannacht wel lekker doorslaap...
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je heel makkelijk kunt "testen" of er in je huis goede of kwade geesten rondspoken, voor degenen die dat willen weten: Zet een glas gevuld met water op je vensterbank. Een aanwezige goede geest zal het misschien hooguit een beetje verschuiven. Een aanwezige kwade geest zal het glas omkiepen... Verder zouden jullie misschien wierrook kunnen gaan branden, en dan de ramen openzetten en hardop laten weten dat je wilt dat ze vertrekken.
Daar heb ik ook weleens van gehoord maar of dat echt helpt weet ik niet hoor.. Wierook branden heeft bij mij in ieder geval nooit geholpen..gaat alleen maar stinken in huis Weet wel dat als je denkt /voelt dat er iets/ iemand aanwezig is en je word er bang van dat je flink moet schelden, dan gaat t ook weg..! xxx
Dit was ook precies mijn idee. Over het entiteitje dan he. Ik heb dat ook weleens. Dan heb ik bezoek in huis van de onstoffelijke soort en bij sommige voel ik me dan ook ontzettend onbehaaglijk. Dan wil ik niet eens naar het toilet toe. En als ik wel ga, kijk ik niet om me heen. Ik ga zitten. Kijk 's nachts niet in spiegels uit angst dat ik iemand anders terug zie kijken. Brrrrr. Maar ja, het kan ook zijn, dat je wakker bent geworden van een geluid wat je niet thuis kan brengen en dat dat dan een angst bij je losmaakt. Terwijl er dan niets aan de hand is. Ik hoop dat je ondertussen wat beter kunt slapen weer. Succes.
Raar eigenlijk he ? Dat je zo'n angst kan voelen als je een raar geluid hoort of het gevoel hebt dat er iets/ iemand is.. Maar ja , ik hoop dat je inmiddels inderdaad weer wat beter slaapt ! xx