Wie is er gestopt met roken met de Allen Carr methode?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca2504, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vroeg mij af of er hier ook dames zijn die gestopt zijn met roken met de Allen Carr methode.

    Mijn vriend wil graag stoppen met roken en bij toeval kwam ik een boekje hierover tegen dat ik voor hem mee heb genomen. Heb nu zelf een paar pagina's gelezen maar ik vroeg me dus af of het echt effectief is.
    Mijn vriend was er wel dolenthousiast over want hij kent heel wat mensen die direct gestopt zijn, maar ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik er nou van moet denken ;)

    Dus als er dames zijn met ervaringen hoor ik het graag!
     
  2. brigges

    brigges Niet meer actief

    Ik heb het boek van voor tot achter gelezen...heb zelfs de cursus gedaan...maar nope.. het had voor (toen) mij nul komma nul effect.

    Een paar jaar later ben ik cold turkey gestopt... 't is een kwestie van wilskracht
     
  3. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Jaren geleden ben ik gestopt met de Alan Carr methode.
    Ging tijdens het lezen min of meer vanzelf.
    Ik ben toen 6 jaar gestopt geweest. Uiteindelijk weer begonnen, maar bij mij is het vooral een probleem dat ik het écht lekker vind en het dus niet zo zeer alleen maar tussen mijn oren zit en ik de nicotine nodig heb....
    Enniewees, bij mij heeft het toen gewerkt!
     
  4. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wel ooit gelezen, niet mee gestopt. Las het echt voor de grap, wilde weleens even meemaken wat die man allemaal wel niet dacht en teweeg kon brengen met een paar woorden. Een tante van mij was er direct mee gestopt toen ze zijn boek uitlas... Ik niet dus :)

    Paar jaar later ben ik wel gestopt (2007), ook cold turkey. Of het een kwestie van wilskracht was bij mij weet ik niet, ook de tweede stoppoging was meer een grapje: eens even zien hoe lang ik het volhou. Wel maakten bepaalde dingen meer indruk op me, zoals het feit dat roken echt sneu is en dat een rokershoestje eigenlijk gewoon je longen zijn die die kankerstoffen eruit proberen te werken, of dat de hoeveelheid nicotine in een sigaret, per injectie in een ader dodelijk is.

    Je zou dus kunnen zeggen dat ik jaren later gewoon verstandiger was :p
     
  5. Feetjes

    Feetjes Fanatiek lid

    20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik heb zelf nooit gerookt, maar mijn tante is nu al 5 jaar gestopt dankzij deze methode. Ze drinkt nu alleen nooit meer koffie omdat dit voor haar bij elkaar hoorde ;).
     
  6. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het boek deed mij ook absoluut wat. En op momenten dat ik het moeilijk had, greep ik er naar terug, dat heeft mij wel voorgoed geholpen anders te denken over de verslaving.
    Dus ik vind het wel een aanrader, ja.
     
  7. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    toen ik de laatste bladzijde van het boek had gelezen. Heb ik nog 1 sigaret gerookt. Daar moest ik zo van kotsen!
    De dag erna had ik ook een afspraak met een acupuncturist voor begeleiding bij stoppen met roken.
    Ik heb nooit meer gerookt!
     
  8. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Jouw vriend wil stoppen met roken, als hij dol enthousiast is over het boek laat hem dat dan zijn, des te effectiever het is lijkt mij.

    Jij hoeft er dan niks over te denken en ook niet naar hem uitspreken (anders gaat het wellicht averechts werken?) want jij bent niet degene die moet stoppen ;)


    Niet stom bedoelt hoor, weet het even niet anders te brengen :) ken het boekje niet, weet wel dat er veel positieve verhalen over zijn :)
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De eerste keer dat ik stopte heeft het me supergoed geholpen. Ben bijna zonder stress gestopt, dankzij de denkwijze die Carr gaf had ik aan het einde van het boek zelfs zin om te stoppen :)

    2 jaar later helaas weer begonnen. Daarna weer geprobeer dmv het boek, maar toen lukte het niet gelijk.
    Ben een maand later alsnog gestopt, maar toen met nicotinepleisters (al denk ik dat het boek ook wel weer meegeholpen heeft toen)
     
  10. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Idd het is zelfs het beste als hij er zo blanco mogelijk mee begint. Met hoge verwachtingen kan het ook tegenvallen.
     
  11. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik ben er met heel veel succes mee gestopt heel wat jaren geleden. Vooral het stukje over dat je juist niets meer hoeft vol te houden als je gestopt bent in plaats van dat je het stoppen juist moet volhouden werkte super voor mij. Ik hoop dat die instelling me nu ook een beetje door de laatste kilo's heensleept die ik kwijt wil: Ik hoef dat vreten niet meer vol te houden, ik ben juist ergens van bevrijd. Zoiets. Oh en hoofdstuk 21 vond ik wel leuk om te lezen... De voordelen van roken!
     
  12. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    er is volgens mij ook een mini-boekje van en er staat 'als je nog niet overtuigd bent begin dan opnieuw met lezen' nou dat heb ik 5 keer gedaan hihi rook nog steeds
     
  13. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    De eerste keer ben ik 3 maanden gestopt nadat ik het boek had gelezen. Daarna weer begonnen, dus het kwartje viel gewoon niet.

    Toen ben ik de cursus gaan doen en dat is alweer een jaar en 4 maanden geleden. Ik geloof echt in zijn manier. Ik geloof juist niet in wilskracht, want dan denk je nog steeds dat je iets (leuks) opgeeft, terwijl het je juist iets oplevert. Overigens kreeg je je geld terug als je binnen 3 maanden weer rookte. Ik ben ook nog 2 x naar een herhalingsbijeenkomst geweest. Het is niet zo dat het vanzelf gaat hoor. Je moet de theorie wel echt begrijpen wil het werken.
    Ik ben er blij mee!
     
  14. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    Ik ben ook gestopt door het boek,nu bijna 4 jaar. Het is typisch een geval van baat het niet dan schaad het niet om het boek te lezen.
    Ik had wel naarmate ik verder kwam in het boek ik steeds meer zin had om te stoppen
     
  15. Hihi klopt, ik heb er tegen hem ook bewust niks over gezegd maar ik vraag me soms wel eens af of hij er echt klaar voor is. Hij is nogal wispelturig erover. Vorige week zat ie nl nog te verkondigen dat ie absoluut niet zonder medicijnen (ben de naam even vergeten, dat waar je elke dag 2x een pil moet nemen 15 dagen lang) kon, dat het hem anders echt niet zou gaan lukken etc (heb ik ook maar niks over gezegd als ie er dan aan begint dan houdt het het placebo effect iig in stand :p). Toen kwam ik thuis met dat boekje en was het opeens jaa dat schijnt echt goed te helpen, ik ken iemand die halverwege het boekje al is gestopt etc etc.
    Dus ik natuurlijk blij, maar er is 1 heel groot probleem; hij heeft een hekel aan lezen :) Nu is het al de pocketversie geloof ik dus ik hoop er maar op dat ie op een dag spontaan besluit te gaan lezen haha :D
    Wil hem ook niet gaan pushen want dat werkt ongetwijfeld ook niet.

    Wel leuk om al die ervaringen te lezen! En kennelijk dat het toch helpt dan! Ben benieuwd wat er hier uit gaat komen :)
     
  16. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik heb het boek gelezen, maar meer om te kijken wat er allemaal in stond. Toen het boek uit was weer vrolijk een sigaret op gestoken!
     
  17. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Het is nooit gelukt om te stoppen met dat boekje.

    Ik rook al 9 jaar een pakje per dag. Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was ben ik DIRECT gestopt en eigenlijk geen behoefte meer aan.

    Maar goed, daar heb je man niks aan. Ik hoor heeel veel mensen die willen stoppen met cursussen, lasertherapie of iets anders.. maar cold turkey helpt echt het best.
     
  18. Only me

    Only me Niet meer actief

    #18 Only me, 3 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2011
    Ik heb net de DVD gekeken en ben vast besloten NU te stoppen.
     
  19. succes dan :D als je vastbesloten bent moet het wel lukken ;)

    Ik had zelf ook altijd het idee dat cold turkey het beste is, maarja ik heb nooit gerookt dus kan er ook weinig over zeggen :)
     
  20. sill

    sill Bekend lid

    28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Mijn moeder is 21 jaar geleden gestopt met roken dmv het Allen Carr boek. Het werkte goed en ze is nog steeds gestopt.
    Je word met de neus op de feiten gedrukt en dat zal je moeten helpen volgens haar.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina