Ik heb met week 29 opgenomen met echte weeen.Ik heb toen longrijpers gehad en weeenremmers.Na 48 uur werd dat stopgezet en toen kwamen de weeen weer opzetten.Nu gebruik ik dus adelat en dat helpt goed ik heb geen weeen meer maar ik moet de medicatie echt optijd innemen want eergisteren nam ik ze een uurtje later in en toen kwam het weer opzetten.Gelukkig ben ik nu al weer 31 weken maar ik las ergens op internet dat ze stoppen met deze medicatie wanneer je 34 weken bent! Weet iemand dit van jullie of dit inderdaad klopt?! Zo ja ik ben dan bang om te gaan bevallen en zo niet om in het ziekenhuis terecht tekomen.In week 35 trouwt mijn schoonmoeder en ik ben zo bang dat ik hier niet bij aanwezig kan zijn.Aangezien eergisteren ik al weer harde buiken kreeg toen ik de medicatie een uur later in nam. Ik zie het ook helemaal niet zitten om naar de bruiloft te gaan ik ben zo bang dat er wat gebeurd en dat ik het feest verpest.Tuurlijk zal hier begrip voor zijn als ik er niet ben en kan ik er natuurlijk helemaal niks aan doen.Maar ik maak me wel zorgen.... Wie had er met 34 weken ook weeen en wat deden ze bij jouw om de bevalling tegen te houden?Of wat deden ze tegen de pijn?Ik heb namelijk ook een gevoelige baarmoeder dus mijn kleintje hoeft maar eventjes druk te zijn(en dat is het zo' n beetje de hele dag) en ik krijg harde buiken met regelmaat!
Hoi Esthers ik mocht maar 1 week Adelat slikken, dit is volgens mij per ziekenhuis verschillend. was toen 27 weken en 6 dagen zwanger, dat was de laatste dag dat ik het mocht slikken, maar toen diende de baby zich al aan. Voordeel van jou is dat je vanaf 32 weken in je eigen ziekenhuis bevallen mag en dus dan ook daar mag worden opgenomen. ik moest dus ver van huis worden opgenomen vanwege het aantal weken. Succes in elk geval, wel spannend.
Hoi Esthers, Ik ben met 33+4 opgenomen met weeën, heb die dag 2 keer adelat gehad, maar de weeën bleven en toen hebben ze inderdaad besloten om het maar te stoppen, omdat als ik 3 dagen later (met 34 weken dus) was gekomen, ze toch al geen weeënremmers meer zouden hebben gegeven. Mijn dochter is diezelfde nacht nog geboren.
Mij is ook verteld dat ze met 34 weken stoppen met medicatie te geven. Geloof ook omdat de kansen voor het kindje heel groot zijn met dit termijn van de zwangerschap. Maak je geen zorgen omdat feestje hoor, als het gebeurd dan gebeurd het en hou je het toch niet tegen. Je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd. Succes!
Bij jullie heeft het toch gewoon doorgezet.Maar ik ben bang dat ik geen ontsluiting krijg maar wel steeds de weeen.Ik heb namelijk tijdens mijn ziekenhuisbezoek 3x echte constante weeen gehad maar dit leidde niet tot ontsluiting.Tuurlijk zou het mooi zijn als ik geen ontsluiting krijg maar wat doen ze aan de evt. pijn of weeen.... helemaal niks?
ik zou niet bang zijn dat je geen ontsluiting krijgt, dan zijn het immers voorweeen. Kun je niet de huisarts bellen voor pijnstilling of dokterswacht indien je erge pijn hebt? volgens mij wel namelijk.
ik ben ook met 34 weken bevallen maar zonder enige medische voorgeschiedenis, alleen was puk al ingedaald met 20 weken en had ik ook veel harde buiken en ben dus een stuk minder gaan werken en moest rust houden. er is bij mij niets geprobeerd om de weeen te remmen maar dat ging ook niet meer 't ging echt zoooo snel 03:00 uur eerste wee, 04:20 in ziekenhuis al 4cm ontsluiting, 06:00 uur vliezen gebroken en 06:45 ukkie geboren. echt een rollercoaster. heel heel heel veel geluk voor jouw en je kleintje!!
Ik zou me in de laatste plaats zorgen gaan maken over het feestje. Natuurlijk is het een dag waar je graag bij wilt zijn, maar het gaat nu om je kindje. Ik denk dat je zoveel mogelijk rust moet houden, goed moets luisteren naar de adviezen van de artsen en je niet druk maken. Sterkte in ieder geval!
Hey Hier ook met 33+2 bevallen, lag met 29 weken in het ziekenhuis eerst 48 uur remmers, toen mocht ik naar huis en toen lekte er vruchtwater toen moest ik naar een academisch zieknhuis zwolle, en kreeg ik aldelat, mijn buik is 2 weken tot week 32 rustig gebleven en toen mocht ik weer naar me eigen ziekenhuis en met week 33 is die spontaan gekomen lekte steeds meer water en toenw as het niet te stoppen! ik slikte adelat nog steeds, moest tot week 34 idd!! Nu komt die tijd weer aan en ben doodsbang! mja niks wijst erop dat het gaat gebeuren nog..
Hoi Esther, Ik heb ook vanaf week 24 weeen gehad door bloedingen in de placenta en daardoor prikkeling van de baarmoeder. Ik lag toen ook met bedrust in het ziekenhuis. Mijn ukkie is gepland gehaald met 34 weken omdat de ctg's verslechterden en hij niet meer groeide. Vanaf 34 weken wordt er niet meer geremd. Ik heb na de longrijping ook geen weeenremmers meer gehad omdat ik geen ontsluiting kreeg. Had wel continu weeen maar zolang de kleine er niet te veel last van had en ik geen ontsluiting kreeg , was het echt de tijd uitzitten. Bij mij werkte het toch het beste om veel rust te hebben, vaak was naar het tiolet lopen al genoeg voor een uur flinke weeen. Neem goed je rust en luister naar je lichaam. En als een feestje niet lukt, is dat natuurlijk heel jammer, maar niets aan te doen. Elke dag dat je kindje langer in je buik blijft is winst. De meeste kindjes die met 34 weken worden geboren doen het erg goed (de mijne helaas niet, had erg slechte start en is lang ernstig ziek geweest maar gaat nu prima) Maar als je met rust nog iets verder kunt komen is dat voor je kindje nog beter. Ik wens e heel veel succes en hopelijk nog een tijd tot de geboorte. Liefs, Josie
Dit klopt niet helemaal. Je kunt wel degelijk echte weeen hebben maar geen ontsluiting krijgen omdat de baarmoedermond nog helemaal niet rijp is.
Bij mij braken met 35 weken spontaan de vliezen en kreeg toen ook te horen dat als ik weeen kreeg ze het ook niet tegen gingen houden omdat ze vanaf 34 weken het verantwoorder vonden de kleine te laten komen dan medicatie te geven. En een feestje tja jammer dan, je kindje gaat voor en dat zal iedereen snappen.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben weer wat informatie rijker.Ik merk toch dat ik heel erg blijf piekeren.Ik slaap daardoor s'nachts heel erg slecht.Tja zeg maar dat ik het niet moet doen,maar dat gepieker hou je toch niet tegen he Tuurlijk de bruiloft van mijn schoonouders is lang niet zo belangrijk als de gezondheid van mijn kindje.Maar ik blijf het wel heel erg vinden.Mijn dochter is bruidsmeisje en mijn vriend getuige.Ik heb de laatste week al veel moeten missen en w.s mis ik nog meer leuke belangrijke dingen.Maar goed dat zij wel zo... De weeen waarmee ik opgenomen ben zijn echt weeen zo noemde de gyn. ze zelf ook..Dit noemde hij nog nadrukkelijk.Dus geen voorweeen..de dagen hierna heb ik ook weeen gehad tja os dit voorweeen waren of niet weet ik niet.Mijn baarmoeder is inderdaad nog niet rijp.Maar goed dat maakt ook niet zo heel veel uit.Ze zijn heel erg vervelend Ik ga vanmiddag naar de gyn. en ik zal eens wat vragen op een rijtje zetten.Hebben jullie verder nog tips of adviezen dan hoor ik dat echt heel graag! Ik hebt trouwens wel het idee dat de Adelat korter werkt?!Eerder nam ik de medicatie om 08.00 nu krijg ik om 6.30 al harde buiken waardoor ik de medicatie nu om 07.00 neem ook s'avonds neem ik de medicatie omdat ik om 16.00 al harde buiken krijg.Gelukkig werkt de medicatie snel en ben ik er na een half uurtje ook weer vanaf tenzij ik me erg moet inspannen.Zou dit iets zeggen over de duur dat dit nog gaat werken(adelat)? Heel erg bedankt dat jullie reageren!!
ik ben opgenomen met 33+4, en heb toen 2 dagen aan de remmers gelegen. Indd remmen ze met 34 weken niet meer. Ik ben rond 6.00 uur van de remmers afgehaald. Om 13.00 uur kreeg ik weeën en om 21.29 was mijn zoon er. Hij heeft 2 1/2 week in het ziekenhuis gelegen en mocht toen gelukkig mee naar huis. Hij had een goede start.. Het is ( legden ze mij uit) een landelijk beleid dat ze niet meer remmen vanaf 34 weken. Sterkte, en maak je niet te druk dat je alles mist. Straks heb je er iets heel moois bij
Ik heb vanaf 17 weken adalat gebruikt. Eerst tweemaal daags, daarna 3 maal daags. (hoogste dosis) Met 31.4 aan infuus gelegd, omdat mijn baarmoedermond snel korter werd. Per dag zeg maar.. Met 33 weken en een beetje ben ik op eigen iniatief met goedkeuring gyn met de adalat gestopt. De werking was niet meer bewezen met dat termijn en ik had veel bijwerkingen. Gek genoeg was het toen 1,5 week rustig (na eerst 2 dagen een ramp).. Wel harde buiken, maar geen tot weinig weeen!!! Wel steeds ziek, maar dat stond er los van. Met 35 weken en een beetje braken ineens mijn vliezen en een uur later waren wij papa en mama door middel van spoedks, met 8 cm ontsluiting (ukje was zowel prematuur als dysmatuur en stuit). Kortom, je weet niet hoe het gaat lopen. Er is twijfel of adalat nog wel werkt met 33/34 weken. Het kan soms 3 a 4 dagen erger worden om vervolgens weer af te zwakken (je lichaam is immers soort van verslaafd aan adalat)
Goh tjeempie??Valt me nog mee dat je toen pas bent bevallen! Ik kom net van de gyn. vandaan maar ik denk dat ik nog geen 5 min binnen geweest en in die tijd heeft hij mijn bloeddrukgemeten echo gemaakt en een telefoontje gepleegd. Ik stop met de adelat met 33 weken want langer had volgens hem niet zoveel zin...Daarnaats mag ik ook gewoon naar de vk gaan.Hebben jullie dat ook gedaan?
hier was mijn water ineens gebroken met 33w2d. 2 dagen remmers gehad en met 33w5dagen in de ochtend bevallen na hele nacht weeen.... de kleine mocht na 12 dagen al mee naar huis omdat ze het zo goed deed. meid niet te veel stressen. het komt goed. sterkte
Gisteren heb ik weer een hele nacht onregelmatige harde buiken gehad.Dan word de baby ook erg onrustig...ik doe toch echt niet veel al lig ik niet de hele dag in bed en doe ik kleine taken in huis.Toch merk ik dat de harde buiken nu weer erger worden, ik vind het allemaal zo spannend en slaap dus slecht ik weet dus echt niet hoe ik het allemaal ga redden als ik weer in het ziekenhuis terecht kom.Ik probeer me zoveel mogelijk voor te bereiden,want ik kan slecht dingen los laten.Ik probeer toch echt positief te blijven maar ik vind het echt moeilijk hoor nu de harde buiken toch zo regelmatig terugkomen en erger worden? Love Always: wel super zeg dat je zo snel al naar huis mocht volgens mij komt dat niet zo heel vaak voor he?Dat geeft toch weer wat positiviteit !!