Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonymous1223

    Anonymous1223 Actief lid

    8 jul 2015
    188
    0
    16
    Hallo allemaal,

    Ik ben echt aan het aftellen tot de bevalling, al kan het echt nog wel even duren.. Hoe gaat het rond deze week bij jullie? Hebben jullie ook veel last van harde buiken en een onrustig gevoel, of voelen jullie verder nog niks?
    Misschien kunnen we elkaar moed geven voor de laatste weken ;).
     
  2. mamamarjon

    mamamarjon Actief lid

    5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Hi hier precies 37 weken, en ben het echt een beetje zat...heb niet echt een geweldige zwangerschap gehad, met veel ziek zijn, bekkeninstabiliteit en ook nog eens 6 weken een long ontsteking dus ben er wel beetje klaar mee.
    Ik krijg een ks die gepland staat over 2 weken, helaas mocht het niet eerder, maar ik heb een soort voor gevoel dat ze eerder gaat komen..maar kan ook alleen maar een gevoel zijn omdat ik het graag wil :)....vandaag erg misselijk overgeven diarre en ontzettend moe, hopelijk zijn dit voortekenen haha..
     
  3. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook bijna 37 weken. Nog een paar dagen. Hier "rommelt" het al een paar weken. Voorweeen, pijntjes, misselijk etc... herken ik helemaal niet van mijn eerste, maar ik ben bang dat hij nog even op zich laat wachten. Helaas want ik ben er van de ene kant ook wel een beetje klaar mee, van de andere kan ben ik pas net paar dagen met verlof, dus een beetje tijd om te relaxen nog is ook wel fijn! We shall see.... Haha je hebt er toch geen invloed op....
     
  4. tikigo

    tikigo Bekend lid

    16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 37.5 weken zwanger! En ook al aan het aftellen, ben het best beu eigenlijk. Eerste 30 weken veel misselijk geweest en last van mijn maag. Met medicatie ging het redelijk.
    Laatste paar weken last van mijn rug en bekken, alles word weker. Vorig weekend wat last gehad van mijn buik maar nu weer akelig stil. Hoop dat het toch ineens in gang gaat schieten zeg pfff....
     
  5. Anonymous1223

    Anonymous1223 Actief lid

    8 jul 2015
    188
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties!
    @mamamarjon: wel fijn om te weten dat je niet langer dan twee weken moet wachten. Mag de baby wel eerder komen, of moet het dan ook met een keizersnede gehaald worden?

    Majo1983: dat herken ik echt! Wel fijn om nu verlof te hebben en nog even rustig aan te doen. Al wil je natuurlijk wel graag dat de baby snel komt als je er veel laat van hebt. Bij mij rommelt het al vanaf 34 weken en de laatste week iedere dag een tijd, maar het zet ook (nog) niet door helaas.

    @tikigo: ik hoop ook voor je day het rustig blijft en het ineens gaat gebeuren!

    We moeten nog allemaal even geduld hebben helaas. Waarschijnlijk gaan we zwanger zijn ook nog wel missen straks toch?
     
  6. tikigo

    tikigo Bekend lid

    16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat ik het zwanger zijn zal missen haha. Dit is mijn tweede zwangerschap en heb gezegd nooit meer... Heb twee verschillende zwangerschappen gehad maar beiden niet zonder kwaaltjes...

    Vervelend dat het al vanaf week 34 zo rommeld bij je, daar word je ook gek van denk? Bij mijn eerste zwangerschap heb ik geen voorwee of iets gehad. Ik had het geluk dat het gelijk doorzette en regelmatig begon
     
  7. Anoniemous

    22 mei 2015
    19
    0
    1
    NULL
    NULL
    hier vandaag precies 37 weken.
    en ik ben zo klaar met zwanger zijn!!
    gelukkig is mij toegezegd door de gyneacoloog dat ik niet langer als 40 weken hoef te lopen dan word ik ingeleid.
    ik heb de laatste dagen erg veel last van mn banden denk ik.
    ik kan de pijn niet helemaal plaatsen.
    de harde buiken heb ik alleen als ik in beweging ben en zijn nog redelijk te doen.

    ik wil gewoon graag gauw mn kereltje op mn buik!
    niet verwacht dat die laatste weken zo lang zouden duren!
     
  8. Anonymous1223

    Anonymous1223 Actief lid

    8 jul 2015
    188
    0
    16
    @tikigo: zo duren de weken wel lang inderdaad?

    Wat doen jullie in de vrije dagen voor de bevalling? Ik merk dat ik niet veel behoefte meer heb om sociaal bezig te zijn en liever alleen thuis ben. Hebben jullie dat ook?
     
  9. Valerica

    Valerica Actief lid

    26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hey hier ook 37 wk. En idd laatste loodjes :) ik spendeer mijn dagen vooral op de bank, poetsen, mijn man en mezelf flink irriteren hihi en af en toe boodschappen doen. Wel fijn vooruit zicht als je weet dat de vk of gyn je beeb eerder laat komen dat is hier niet aan de orde gewoon mooi wachten haha
     
  10. mamamarjon

    mamamarjon Actief lid

    5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    @anoniemous we zijn precies even ver! elke dag denk ik Ja dit is een voorteken nu gaat het gebeuren, en dan weer niks...wel fijn voor je dat je niet tot de 40 weken of langer moet gaan zitten afwachten, is daar een speciale reden voor?

    @Anonymous1223 baby mag eerder komen maar dan word het evengoed wel een keizersnede, heb al 2 ks gehad dus een gewone bevalling geeft te veel riscos, maar ik vind het niet zo erg ik weet nu wel wat me te wachten staat

    @tigiko ik had me eigenlijk deze zwangerschap voorgenomen er volledig van te genieten want waarschijnlijk zal dit ook de laatste keer zijn, word mijn derde kindje, de 1ste van mijn vriend. Vorige 2 had ik nergens "last" van deze zwangerschap is me echt tegengevallen met veel klachten, dus nee ik zal t zeker niet missen, heb liever die kleine meid in mijn armen!..

    @majo lekker genieten dan van je verlof, nu het kan..ik ben al vanaf november thuis maar dat is mede doordat ik bekkeninstabileit heb, word t je eerste kindje?

    Gister een slechte dag gehad, dacht even ik ga ziek worden, geen eetlust, misselijk overgeven bah, vandaag gelukkig weer een stukje beter...Aankomend weekend het laatste weekend alleeen met me vriend, best gek idee, en weekend erna laatste weekend alleen met mijn vriend en de kids daarna is er een baby bij!! vind allemaal wel spannend
     
  11. Dennenboom

    Dennenboom Actief lid

    2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook 37w3d..
    Denk dat t hier nog wel even duurt.. Baseer dat eigenlijk nergens op maar mijn hoofd denkt dat t sowieso nog februari wordt.. Bij de eerste liep ik een week over tijd, en heb ik echt de laatste week t kind er wel uit kunnen kijken.. Misschien is het dan nu zelfbescherming dat t nog wel even zal duren..

    Hier rommelt t af en toe wel wat maar kleine is ook nog niet ingedaald.. Ivm mijn bekkeninstabiliteit zou het fijn zijn als dat zsm gebeurt.. Wat betreft maagzuur ook..

    Slapen jullie ook zo slecht? Ben vaak echt klaarwakker
     
  12. mamamarjon

    mamamarjon Actief lid

    5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    och ja denneboom ik heb de laatste maand(en) heel slecht geslapen maar dat kwam mede doordat ik een long ontsteking had, nu heb ik een ziekenhuis beneden staan dus kan ik lekker wat slaap in halen overdag dus dat scheelt wel weer.
    Vervelende is dat ik maar op een kant kan slapen en als ik dat doe doet me heup echt ontzettend pijn dat ik er weer wakker van word

    Valerica dat irriteren dat herken ik ook hoor, me vriend moet echt afzien hoor en ik irriteer me ook vaak aan mezelf, lijkt alsof ik alleen maar kan klagen zuchten en steunen, kan ook nergens anders meer aan denken dan dat ik de beeb wil zien...

    anymoous ik breng de dagen door op mijn bedje die beneden staat, lekker relaxed niks doen, filmpje kijken af en toe ff naar buiten voor de honden uit te laten, maar verder vind ik het prima even thuis, lopen is ook echt geen pretje eigenlijk dus blijf dan liever binnen..
     
  13. Punky16

    Punky16 Actief lid

    5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Hier ook de 37 weken grens over gegaan. Ik vind het zo snel gegaan. Ik hoop ook dat de baby nog even blijft zitten. Ben er nog niet echt klaar voor zeg maar :). Nog zoveel te doen.

    Wel behoorlijk last van maagzuur. Ik kanniet wachten tot ik na de bevalling weer sinaasappelsap kan drinken. Het ruikt zo lekker, maar ik kan het al weken niet meer drinken.

    Sinds deze vorige week sta ik onder begeleiding van de gyneacoloog ivm stuitligging. Ik ben twee keer thuis bevallen, dus ik vind het nogal een omschakeling.
     
  14. Dennenboom

    Dennenboom Actief lid

    2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oja punky dat kan ik me voorstellen.. Hier was t even een twijfelgeval ivm groeiachterstand.. Gelukkig nu in mijn verlof weer bijgetrokken.. Toch wel even wat anders dan thuisbevalling .. wordt t een ks of normaal proberen?

    Oh sinaasappelsap lijkt mij ook weer heerlijk.. En filet americain en zalm.. Hihi..

    Ik heb ook geen zin om iets sociaals tr doen.. T liefst lekker op de bank.. Mini-dennenboompje om me heen tr spelen.. Lekker aanklooien..
     
  15. kuzzie1986

    kuzzie1986 Actief lid

    7 feb 2014
    159
    8
    18
    Ook hier inmiddels de 37weken gepasseerd! Ben momenteel 37w4d en voel me nog steeds top, wel veel last van harde buiken vooral bij rust en laat van mijn banden bij inspanning maar dat komt omdat mijn meisje al goed is ingedaald...
    Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, meer omdat als thuis klaar is en ik veel ste nieuwsgierig naar haar ben. Ik probeer nog van alles te ondernemen, het kan nu nog zo denk ik er over en zo lang dat nog lukt vind ik het prima, merk wel dat ik smorgens meer problemen heb om op te starten dus ben sochtends lekker lui!

    Jullie dames heel veel succes met de laatste weken/dagen benieuwd wanneer al die baby'tjes zich gaan melden :)
     
  16. Debbie91

    Debbie91 Bekend lid

    29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes hier ook 37 weken. Voel me ook nog prima, vandaag nog bij de primark geweest met me moeder, merk natuurlijk wel dat het zwaarder wordt, alles op slakkentempo.
    Ik heb vannacht een soort rugpijn/buikpijn gehad, ik werd er wakker van en dacht; dit kan nog wel eens door gaan zetten. Maar dat deed het niet.
    Ik heb veel steken onderin, of hij er elk moment uit kan ploffen. Hij ligt ook al goed ingedaald. Ben heel benieuwd wanneer het echte werk begint!
    Succes dames met de laatste loodjes!
     
  17. Anonymous1223

    Anonymous1223 Actief lid

    8 jul 2015
    188
    0
    16
    Gelukkig slaap ik nog wel goed, maar de rest van de dag ben ik heel erg lui! Nu kan het nog inderdaad, straks zijn we druk bezig met de kleintjes.
    Groeien jullie buiken ook ineens heel snel? Ik merk echt sinds m'n verlof dat ze veel sneller groeit.
    Weten jullie al of jullie een jongen of een meisje krijgen?
     
  18. Keke91

    Keke91 Bekend lid

    3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Hier morgen 38 weken (mijn banner loopt op de één of andere manier één dag voor haha) en ik ben er nu ook wel redelijk klaar mee. Heb over het algemeen eigenlijk weinig te klagen gehad deze zwangerschap en voel me ook nog best wel fit maar ik wil hem nu toch wel een keer graag zien en vasthouden.
    Ben de laatste paar dagen wat lui/moe. Weinig puf om echt iets te ondernemen. Ben ook inderdaad wel graag veel op mezelf nu (of lekker hangen op de bank met mijn vriend vind ik ook fijn).

    Hier is de kleine man ook al even ingedaald maar er lijkt nog niks op te wijzen dat hij snel gaat komen eigenlijk. Vind deze laatste weken toch spannender dan ik had gedacht eigenlijk. Ik vind het denk ik vooral lastig dat ik niet weet wanneer het begint. Het kan vandaag nog gebeuren maar ook over 4 weken pas.
    Heb met de kleine afgesproken dat ik 38 weken een prima termijn vindt, maar heb zo'n gevoel dat hij nog wel eens tot zeker 41 weken kan blijven zitten.
     
  19. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ligt hijal 2 weken ingedaald maar maagzuur is niks beter geworden helaas. Toevallig vandaag bij de gynaecoloog geweest en een pmerking over gemaakt. Nu heb ik antagel gekregen, hopelijk werkt dat voor in de nacht, dan is t t ergst :).

    Verder ben ik pas net 2 dagen met verlof (heb nog iets langer doorgewerkt). Voel me prima. Thuis stil zitten ben ik niet echt goed in. Dus ik ga maar lekker shoppen (schoenen en tassen dan ;)) vandaag 2 paar nieuwe schoenen dus blij, of beetje rommelen thuis. Dit is mijn 2e maar mijn zoontje gaat 3 dagen per week naar de gastouder en dan ben ik dus alleen thuis, heerlijk krijg zo veel gedaan, administratie is bijgewerkt, alles gepoetst, tas staat klaar, lekker uitgebteid koken, met de hond naar het bos, etc... vermaak me wel, maar ik mag dan ook niet klagen wat betreft klachten :). Is wel zwaarder dan de 1e maar nog goed te doen gelukkig..
     
  20. Dennenboom

    Dennenboom Actief lid

    2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oh ik kan echt jaloers worden als ik lees over lekker shoppen etc.
    Ik zit hier echt aan huis gekluisterd.
    Door mijn bekkeninstabiliteit (bij hypermobiliteit) moet ik zelf auto rijden vermijden (kan na een autorit bijna niet lopen; moet dan eerst minimaal half uur plat oefeningen doen om mijn bekken weer recht te krijgen) ..
    Sowieso is een stuk lopen echt hel .. Poetsen lukt evenmin, daar komt mijn schoonmoeder mee helpen...
    Het heeft me veel moeite gekost om hulp te accepteren maar als je voor de keus gesteld wordt om mini-dennenboom te kunnen verzorgen of poetsen is t niet zo moeilijk..

    Ik wist van te voren dat mijn zwangerschap zo zou verlopen dus op zich heb ik me erbij neergelegd.. Dankzij fysio en alle oefeningen functioneer ik in vergelijking met zwangerschap 1 beter..

    Gelukkig kun je ook online shoppen :p

    Voor mijn maagzuur gebruik ik hier gaviscon drank en rennies.. Maar wonder heb ik er nu nauwelijks last van :)
    Kleine buikbaby lijkt ook lager te liggen.. Of hij ook vast ingedaald is weet ik niet maar in ieder geval ligt ie met zijn hoofd in t kommetje :)
    Hij zat nog altijd erg hoog en op echo kon je ook zien dat hij zijn koppie dwars had.. En dwars past ie er niet door natuurlijk..
    Ze zagen trouwens ook dAt ie haar had.. Hihi... Toen werd ik wel erg nieuwsgierig.. Nog even geduld .. Ben benieuwd wanneer de eerste baby's zich hier gaan melden
     

Deel Deze Pagina