Wie is er ook rond de 35 en in ronde 6+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wishmommy84, 3 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Hi dames,

    Ik ben benieuwd of hier meer dames zijn van rond de 35 die in ronde 6+ zitten. Prachtige zoon na 1,5 jaar proberen en uiteindelijk met mmm (hormonen spuiten) ter wereld is gekomen. Nu alweer bijna een jaar bezig voor nummer 2, zonder hulp dusver. Mag weer naar het ziekenhuis maar hier is een stop ivm Corona. Hoe houden jullie de moed erin? Word er erg onzeker van.

    Groetjes
     
  2. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hi,
    Ik ben 38 en al bijna 3 jaar bezig voor 2e kindje. Ik heb een zoon van 5 - het duurde wat langer om zwanger te raken maar wel spontaan en zonder medicatie gelukt. Inmiddels 4 miskamen de afgelopen 3 jaar en in juni een afspraak in Gent om verdere onderzoeken te doen.
    Ben je van plan om nu hulp te zoeken om zwanger te raken? Wat was de reden dat je hormonen moest spuiten vorige keer?
     
  3. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Hi Neelatje!

    Bedankt voor je reactie! Wat ontzettend verdrietig die miskramen, dat is heel zwaar. Wel heel fijn dat je zonder medische malle molen zwanger bent geraakt van je zoon. Maar 3 jaar is lang en ik heb veel respect dat je er zo instaat. Je hoort hele goede dingen over Gent. Ik hoop uiteraard dat er of iets uitkomt waar iets aan te doen is of dat je snel zwanger mag zijn.
    Ik ben in eerste instantie gediagnosticeerd met pcos verschijnselen en had geen natuurlijke cyclus daardoor. Vandaar dat we gestart zijn met de hormonen. Uiteindelijk wel op de “natuurlijke” wijze zwanger geraakt toen ik dankzij de medicijnen een cyclus had. Dit duurde alleen ruim een jaar na de start van het traject. Na de bevalling weer snel begonnen maar tot op heden niets. Wel cyclus maar onregelmatig en veel buikpijn tussen ovulatie en eisprong dus mijn gyn vond het beter als we weer starten met hormonen maar alles ligt plat natuurlijk. Heb je zelf een gevoel waar het aan kan liggen?
     
  4. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Ik vind het zelf erg lastig om hoopvol te blijven en erop te vertrouwen dat het misschien wel goed gaat komen. Heb gewoon 0 vertrouwen in mijn lijf. Loslaten lukt totaal niet, zeker niet als de ene zwangerschaps aankondiging na de andere je om de oren vliegt:(
     
  5. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Oh.. pcos.. dat is niet fijn :cool: Maar wel goed dat met hormonen was je wel zwanger geraakt! En blijvend ook! Dus nu neem je ook hormonen? Hoe lang al?

    Om eerlijk te zeggen ik heb ook geen vertrouwen in mijn lichaam :( Zwanger worden lukt blijkbaar wel (niet zonder moeite!) maar op een of andere manier blijf het niet zitten. Ik begin te denken dat ik echt geluk had met mijn zoontje. Alle miskramen waren best vroeg, 2 waarbij de bloeding spontaan begon in de week 6 en voelde dan alsof ik een wat zwaardere menstruatie had en twee andere met een vruchtje die niet goed groeide en stopte bij ongeveer 6 weken - die liet ook niet los en beide keren had ik een curretage. Geen idee wat een reden zou kunnen zijn. Bij de twee laatste miskramen (waarvan 1 die beëindigd is met curretage en die andere een spontane) had ik ook progesteron gebruikt en aspirine. Dus nu hoop ik dat ze in Gent iets meer kunnen "aanbieden" ;) Soms denk ik dat het misschien wel ooit lukt zonder medicatie, andere dagen denk ik juist dat het zonder medicatie zal het elke keer fout gaan.. o_O Maar ja.. moet wel hoop hebben :oops:
     
  6. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Mega heftig hè! Ik heb zelf twee miskramen gehad maar vroeger dan jij (rond 5 weken). Probeer er niet te veel aan te denken maar het is wel eens lastig.

    Helaas nog geen medicijnen nu, ziekenhuis en alle behandelingen liggen nog plat (duurt echt best lang voordat ze weer opstarten voor mijn gevoel dan:)). Zodra ze weer mogen zou ik ook weer mogen. Voelt toch weer alsof je dan iets meer zekerheid hebt maar is natuurlijk niet zo, maar ze schijnen wel eisprong beter te kunnen maken. Sinds maart vorig jaar weer beetje bezig maar pas vanaf augustus mijn eisprong terug en dus een kans. We weten nog steeds niet echt waarom het niet zo vlot gaat, ik denk gewoon niet zo’n vruchtbare combi ofzo.

    ik begrijp dat je in Nederland alle onderzoeken doorlopen hebt?
     
  7. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik ben ook niet zo vruchtbaar blijkbaar, hoor :rolleyes: Het duurt elke keer een aantal maanden voordat ik zwanger wordt. Een uitzondering was dit jaar waarin ik na mijn 3e miskraam binnen 2 maanden weer zwanger was, helaas toch weer mis. De allereerste zwangerschap liet ruim 1 jaar op zich wachten, dat werd een miskraam en daarna gelukkig "maar" 4 maanden toen ik zwanger werd van mijn zoontje. Daarna elke keer bijna 1 jaar.. pffff.. Gelukkig heb ik een regelmatige cyclus en gewoon een eisprong elke maand :oops:
    In Nederland had ik wat onderzoeken gehad maar het was best weinig. Ze hadden gezegd dat het chromosomenonderzoek niet echt veel zin had omdat ik al een gezonde kind heb, de kans dat het verkeerd zit is echt klein. Van andere onderzoeken kwam er niet uit en volgens de Nederlandse artsen had ik gewoon "pech". En pas na 5 miskramen zijn ze bereid om fraxiparine voor te schrijven. Dan ga ik liever naar Gent met de hoop dat er daar iets gevonden wordt. En zo niet, dat ik toch medicatie krijg in de zin van "baat het niet schaadt het niet".

    Met pcos neem ik aan dat je niet elke maand een eisprong hebt? En ik dacht dat sommige ziekenhuizen al begonnen waren met de behandelingen, die van jouw nog niet?
     
  8. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Ik geloof niet echt dat ik pcos heb, want heb nu wel een cyclus en het bloedbeeld wees het ook niet echt uit. Ik heb het gevoel dat mijn hormonen niet zo lekker in balans zijn en dat de bevruchting dan wel innesteling niet lukt. Aan de andere kant ik heb natuurlijk wel een zoon maar toch voelt dat als een wonder. Nee helaas het ziekenhuis laat niets van zich horen en heb ze al meerdere malen gebeld. Vind dat best wel lastig, maar gelukkig ovuleer ik wel, zij het pas op dag 19 dus moet elke maand wel geduld hebben..... ik hoop echt heel erg dat het snel raak mag zijn bij jullie en je snel in Gent terecht kan!
     
  9. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik schrijf graag met jullie mee. Ik ben 36 en heb een zoontje van bijna 4 jaar. Inmiddels 1,5 jaar bezig voor de 2e, wat we totaal niet hadden verwacht. Afgelopen februari een vroege miskraam gehad met 5 weken.
    Omdat mijn man belast is met het BRCA-1 gen zijn we voor de eerste gestart met IVF behandelingen met embryo selectie, toen we na 3 pogingen niet zwanger waren hebben we gekozen voor natuurlijk traject en was ik in de tweede ronde zwanger. Dus toen we besloten om er weer voor te gaan begin vorig jaar hadden we nooit gedacht dat het zo lang zou duren voordat ik weer zwanger zou zijn.
    Afgelopen najaar gestart met onderzoeken bij het ziekenhuis en ik oktober een hsg gehad. Ik sta nu op de wachtlijst om te beginnen met IUI behandelingen, maar door Corona ligt dat nu helemaal stil.
    Ik merk ook dat de onzekerheid wel begint toe te nemen. Want wat nou als het helemaal niet meer lukt om zwanger te worden.

    En aan de andere kant denk/hoop ik dat ik misschien net wat extra hormonen nodig heb en dat het dan wel raak is. En dat ik zo snel zwanger was van de eerste omdat deze nog extra aanwezig waren in m'n lichaam na de laatste IVF poging.

    Ik heb nu ook afspraak gemaakt bij acupunctuur, wie weet dat dit nog kan helpen...

    Overigens is de kinderwens bij m'n man minder sterk vanwege zijn genafwijking. Hij zou het namelijk verschrikkelijk vinden als we een dochter zouden krijgen die dan mogelijk het borstkankergen heeft.

    Jullie hebben ook al het nodige meegemaakt lees ik! Hopelijk kunnen we elkaar een beetje door deze moeilijke tijd heen helpen.
     
  10. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Maar je cyclus is niet regelmatig? En kun je je eisprong opsporen? En wat voor hormonen moest je spuiten?
    Bij mij zwanger raken duurde ook meestal langer. Maar met gebruik van duphaston was ik twee keer in 1e ronde zwanger (de eerste keer was het ook direct na hsg dus wellicht had dat ook geholpen). Beide zwangerschappen eindigden in miskraam... dus ik denk dat duphaston hielp met de bevruchting maar de kwaliteit van de embryo was blijkbaar niet zo goed. Beter dan geen medicatie nemen als het toch later fout gaat... En ik mag naar Gent in juni, de afspraak staat al :)
     
  11. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hi @Tabbey
    Wat een moeilijke situatie :( Ik ben niet bekend met de BRCA-1 gen. Veroorzaakt deze kanker? Heftig... En draagt je zoontje ook deze gen?
    Proberen jullie nu ook op natuurlijke wijze zwanger worden of wachten jullie de IUI af?
    Na mijn 4e miskraam begin dit jaar was ik ook begonnen met acupunctuur. Ik vond het fijn om met iemand erover te praten en iets anders doen voor mijn lichaam - het was voor mij een soort healing process. Helaas maar 3 keer geweest en toen mocht het niet meer ivm de corona. In tussentijds weer zwanger geraakt maar het hielp niet zwanger te blijven (ik had advies gekregen mbt voeding, masseren etc). Ik overweeg nog of ik de acupunctuur moet blijven doen.. het is best duur en ik heb geen verzekering hiervoor :rolleyes:
     
  12. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    BRCA-1 gen is borstkankergen. Stel dat wij een dochter zouden krijgen met deze genafwijking dan heeft zij later 80% kans op borstkanker.
    Wij weten niet of ons zoontje dit heeft aangezien het beleid is van het ziekenhuis dat ze dit niet onderzoeken tot hij minimaal 18 is. Voor mannen geldt dat ze wel een iets verhoogde kans hebben, maar deze is alsnog heel erg klein. Onze zoon zal als hij volwassen is zelf de afweging moeten maken of hij hierop getest wil worden.

    In de tussentijd proberen we wel op natuurlijke wijze zwanger te worden, maar zonder resultaat. Acupunctuur zit bij mij n mijn aanvullende verzekering, dus dat maakt het wel iets makkelijker om die stap te zetten en het te proberen onder het mom 'baat het niet, schaadt het niet'.

    Fijn dat jullie in juni terecht kunnen in Gent! Ik hoor hier veel goede verhalen over. Hopelijk kunnen ze jullie helpen met een goede doorlopende zwangerschap.
     
  13. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Nee helaas mijn cyclus is niet zo regelmatig maar het lukt me wel om met ovu testen de eisprong te vinden. Ik heb clomid gehad maar dat was echt rot spul en heel dun bmv ervan. Daarna over op gonal-f en pregnyl. Toen we door mochten naar IUI bleek ik zwanger. Het plan is om nu ook weer te starten met gonal f en pregnyl maar dan moet het ziekenhuis wel weer starten. Wat fijn dat je alweer een afspraak hebt dan heb je in elk geval iets om aan vast te houden of niet.
    De miskramen zijn echt heel verdrietig snap enorm je bedenkingen mbt medicijnen.
     
  14. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Hi Tabbey,

    Leuk dat je meeschrijft! Voor jullie duurt het ook al enige tijd en jeetje wat heftig allemaal met de erfelijke belasting. Wel heel erg mooi dat jullie uiteindelijk zo “snel” zwanger waren en dan ook nog via de natuurlijke weg. Snap dat je niet had gedacht dat het dan zo lang zou duren.
    Ik zie in je handtekening dat jij ook langere en wat onregelmatige cycli hebt?
    Ik sta ook de wachtlijst maar blijkbaar niet urgent genoeg gezien er complete radio stilte is. Ik ga eind van deze maand voor het eerst naar acupunctuur, helaas allemaal uitgesteld door Corona, hoop zo wat meer in balans te komen hormonaal en hopelijk helpt dat. Ik herken wat je zegt @neelatje dat je het gevoel hebt dat je er dan niet helemaal alleen voor staat. Om grijp elke strohalm aan.
    Ik vind dit proces soms zo eenzaam en moeilijk om er niet de hele dag mee bezig te zijn..
     
  15. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    80% is erg veel :eek: En dus alleen met een embryo selectie hebben jullie 100% kans op een gezond kindje. Ik begrijp je man in dit geval wel, lijkt me heftig :(

    Gent is inderdaad mijn hoop. Als ze daar niets vinden dan hoop ik ten minste om "iets" te kunnen proberen. In NL willen ze pas na 5 miskramen en dan alleen fraxiparine voor te schrijven. Ik kom nog 1 miskraam "te kort" :cool:
     
  16. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik ben echt elke dag ermee bezig :rolleyes: Deze forum helpt mij goed, veel verhalen die vergelijkbaar zijn met die van mij en toch succesvol beëindigd. Dat geeft hoop! En ik moet wel toekennen dat het nu beter gaat dan 1-2 jaar geleden. In het begin vond ik het heel erg dat leeftijdsverschil alleen maar groter werd. Ik wilde het liefst max 3-4 jaar tussen mijn zoontje en zijn zusje/broertje. Als het nu lukt dat wordt het al 6 jaar. Ik heb het geaccepteerd. Als het maar ooit komt :oops:
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  17. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Ik schrijf ook graag mee. Bijna 36 en mama van een dochter van bijna 4 waarvan ik via de natuurlijke weg zwanger ben geraakt na 9 maanden. Langer dan gewenst onze wens voor een 2e kindje in de ijskast gezet omdat onze dochter epilepsie heeft wat erfelijk zou kunnen zijn. Nu 1.5 jaar onderweg voor een broertje of zusje waarvan 8 maanden met ovulatie inductie bij het ziekenhuis. Ik spuit Gonal-F i.c.m. Pregnyl. 2 vroege miskramen gehad en vandaag bij de echo op dag 11 zagen ze een grote cyste in mijn ene eierstok die er eerder nog niet zat. Ik baal echt ontzettend want ik weet niet wat dit nu weer gaat betekenen voor het traject......Daarnaast begint het sowieso steeds moeilijker te worden om het stipje aan de horizon te blijven zien na al deze tijd, veel spuiten en nog steeds geen zwangerschap. Het leeftijdsverschil met ons dochtertje wordt steeds groter en ik merk dat ik daar steeds vaker mee bezig ben. Bij ons is alles weer opgestart na Corona.
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  18. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hi @kippie35,
    Je hebt niet makkelijk gehad :$ Hoe is het met je dochtertje? Heeft ze een lichte/zware vorm van epilepsie? Willen jullie onderzoeken doen of het erfelijk is? Kan het überhaupt?
    Ik dacht dat cytes vanzelf kunnen weggaan. Bij een van mijn miskramen had ik ook er een (die veel groter was dat het vruchtzakje) en na een paar wegen was die weg. Is er een kans dat het bij jou ook zal gebeuren?
    Ik zie dat wij allemaal hier hopen voor een 2e wonder :oops: Hopelijk hoven wij niet te lang wachten...
     
  19. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Hi kippie,

    Leuk dat je meeschrijft! Erg heftig allemaal met jullie dochter, ik hoop dat het goed met haar gaat ondanks alles. Ik zie dat je ook gonal f en pregnyl spuit, ik hoop daar ook snel mee te mogen starten! 1,5 jaar ook alweer lang, en dat is moeilijk dat snap ik heel goed! En wat heftig de miskramen, ik heb zelf een vroege miskraam in november gehad:(. Die tegenslag is echt heftig, alsof het dan nog niet moeilijk genoeg is krijg je ook dat er nog bij met cystes. Ik heb dat zelf nooit gehad maar meen me ook te herinneren dat die vanzelf weer weg kunnen gaan. Ik had zelf een kleine verkleving overgehouden aan de bevalling, die hebben ze net voordat alles dicht ging nog weg gehaald. Ik had goede hoop daarna maar helaas. Ik snap dat het stipje steeds verder weg begint te raken. Ik zou ook willen zeggen dat er is iets dat helpt maar in mijn ervaring is dat helaas dat tweede streepje op de test.
     
  20. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Dank voor je lieve reactie. Met onze dochter gaat het op dit moment goed dus dat is heel fijn. Ik hoop dat jij ook snel mag starten met Gonal-F en Pregnyl!
     

Deel Deze Pagina