Wie is er toch geslaagd, ondanks dat je het niet verwachtte? (rijexamen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ben ik weer ;) Nog steeds vreselijk nerveus voor mijn rijexamen!
    Volgende week is het zo ver. Mijn laatste rijles is gereden, de 'kalmeringspillen' van de huisarts liggen klaar en ik loop al daaagen te stuiteren.

    Het ene moment heb ik een echt TJAKKAAAA gevoel, het andere moment kan ik me niet voorstellen dat ik ooit mijn rijbewijs ga halen.

    Ik ben dus (weer) op zoek naar een klein beetje geruststelling op ZP.

    Wie van jullie er er toch geslaagd voor haar rijexamen, ondanks dat je het niet verwachtte??
     
  2. Sandra1982

    Sandra1982 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik verwachtte echt niet dat ik zou slagen.
    Mijn instructeur had 2 weken vakantie, en meteen de dag na zijn vakantie had ik examen.
    Voor het examen nog een half uurtje rijden (ging niet echt goed na 2 weken niet te hebben gereden).
    Het begon al goed, ik kreeg een examinator die niet erg meegaand is, en niet snel iemand laat slagen. Daar maakte ik me dus al zorgen over.
    Het nummerbord wat ik moest oplezen, kon ik vrijwel helemaal niet lezen maar gelukkig had ik goed gegokt.
    De eerste bijzondere verrichting ging hardstikke fout, dat was het keren op de weg. Normaal reed ik nooit de stoep op, en nu dus wel en sloeg ook nog eens de auto af. De instructeur zei toen dat me dat nog nooit gebeurd was.
    Vervolgens reed ik zonder knipperlicht te gebruiken linksaf een voorrangsweg op, die route had ik vaak gereden tijdens de les. Uiteraard had ik rechtdoor moeten gaan, omdat de examinator niks had gezegd. Ik had totaal niet in de gaten dat ik verkeerd ging, maar de examinator en instructeur begonnen te lachen.

    Na 20 minuten waren we al weer terug bij het cbr, en moest ik uitstappen. Na een tijdje te hebben overlegd stapten die 2 ook uit en liepen we naar boven. Daar moest ik eerst gaan zitten, en kreeg ik te horen: Proficiat, je bent geslaagd........
    Natuurlijk kreeg ik te horen wat er allemaal fout was gegaan. Zo had ik maar 1 bijzondere verrichting gehad die ook nog eens fout ging, en reed ik mijn eigen route....

    Al bij al toch nog geslaagd, ik vraag het me soms nog steeds af hoe dat heeft kunnen gebeuren....
     
  3. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    ik ben in 1 keer geslaagd na 41 lessen, ik had echt niet verwacht dat ik ooit examen mocht doen, de lessen bleven maar komen, op een dag zij de instructeur:"nou, laten we het maar proberen maar ik denk niet dat je slaagd" uiteindelijk toch in 1 keer geslaagd, wat was ik blij!! :)
     
  4. Maia

    Maia Niet meer actief

    de eerste keer verwachtte ik het niet en ben ik gezakt, 2e keer ook gezakt.

    dus ik ging er bij de 3e keer al niet meer vanuit en ik werd toen ook flink ziek, maar ik had betaald dus ach, we gingen het gewoon proberen. Maar ik reed beroerd dus ik kwam al terug van "dit is weer niets". Maar blijkbaar reed ik goed genoeg en m'n ergste fouten gooide hij op mijn ziek zijn dus :D :D ik was gelukkig ;)
     
  5. luuus

    luuus Niet meer actief

    ik ben de 4de keer pas geslaagd voor mn rijexamen, tijdens lessen ging het super goed maar met afrijden werd ik zooooo zenuwachtig dat ik de meest stomme fouten ging maken zoals door rood rijden enz :O....

    de 4de keer ging het helemaal goed maar kreeg ik op het eind een ingreep omdat ik een fietser over hte hoofd zag echt zo stom ik was er zeker van dat ik weer gezakt was maar toch gehaald...:D heb ik echt geluk mee gehad!
     
  6. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ikke met de motor.... kwartier voor mijn examen begon het te sneeuwen :(

    Mijn examen is vroegtijdig afgelast want er was een heuse sneeuwstorm! Ik zag soms geen hand voor ogen, het was glad, ik zat stijf van de kou en toen zei de examinator.. nou je mag gaan opwarmen want als je zo rijdt met dit weer... rij je met mooi weer helemaal goed.
     
  7. Anoniempje12

    30 okt 2008
    31
    0
    6
    Ik ben in 1x geslaagd, ook niet verwacht, maar wel met veel geluk. Hij had wel in moeten grijpen omdat er een ander de regels overtrad en ik daar niet goed op reageerde. Ging verder ook allemaal niet super en was niet de makkelijkste examinator, maar ben toch geslaagd. Hoorde van m'n instructeur dat hij wel op de examinator in had moeten praten, maar het is dan toch gelukt.
     
  8. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    ik voor mijn motorrijbewijs deel 2 (behendigheid parcour hahaha)
    ik had de zelfde examniator waarbij ik de 1ste keer (andere rijschool) ben gezakt. nu was ik na 4 oefeningen al klaar, dus big smile, ik was echt bloednerveus. laatste deel op de weg, goot het dat was voor mij ideaal had eigenlijk alleen maar vorst of regen gehad met lessen,
    met de auto was ik ook erg nerveus, tussentijds examen zwaar gezakt en nu het officele in 1 keer geslaagd
     
  9. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik ben geslaagd en had het totaal niet verwacht, waarom?

    Nou omdat ik langs een rij parkerende auto's reed en er een tegenligger kwam.
    Hij (de rij instructeur) moest echt hard op de rem trappen en greep in met sturen.
    Maar wonder boven wonder bleef ik kalm en pakte het weer goed op en denk dat dat hem over tuigde.

    Is al een jaartje of 10 terug trouwens maar vergeet het nooit meer.
     
  10. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik ben geslaagd terwijl ik tijdens mijn gehele examen geen gordel om had. Pas bij terugkomst bij het CBR kwam ik erachter dat ik vergeten was om mijn gordel om te doen. Ook duurde mij examen amper 15 minuten.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Ik was wel nerveus van tevoren, want die rij-instructeur kwam me compleet de neus uit met zijn flauwe grappen en gezeur (neehee, andere links, ga je bij de supermarkt ook in de langste rij staan, blabla) en ik wou nooit meer naast die man zitten.
    Tijdens het examen schoot ik voor een auto langs die ik totaal niet had zien aankomen. Echt gewoon toeval, had hem net zo goed kunnen rammen. Maar mijn rij-instructeur hield het erop bij de examinator dat ik heel goed in had geschat dat ik daar nog wel even voorlangs kon ;). Op een weg waar ik geen flauw idee had hoe hard ik mocht, stond het verkeer redelijk stil, dus dat viel niet op en ik mocht straatje keren op een belachelijk brede weg. Sloeg ook nog een keer linksaf i.p.v. rechts wat hij zei, maar toch geslaagd, in 1 x!
    Oh ja, ik moest ook nog eens diezelfde spoorwegovergang over waar de week ervoor een lesauto was stil komen te staan en door de trein is geramd (instructrice en leerling waren er wel uit). De instructeur en examinator grapten al dat ze vast hun riemen maar los gingen maken.
    Succes met afrijden, het gaat je vast lukken!
     
  12. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben ook bijna door 't rood gereden tijdens mijn rijexamen... :) Eigenlijk wat de fout van de examinator omdat ik aan de lichten naar rechts moest, terwijl ik aan die bewuste lichten alleen rechtdoor kon rijden! Instructeur heeft moeten ingrijpen en dat was genoeg om mij te laten zakken. Maar ik wist het eigenlijk toen ik vertrok dat het niet ging lukken.

    Tweede keer verliep heel goed en was ik geslaagd.
     
  13. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Bedankt meiden :)

    Nog een paar dagen... Tja, deze morgen heb ik weer het gevoel dat het me best gaat lukken, maar ergens toch dat vervelende stemmetje dat zegt dat het niet gaat lukken.

    De laatste rijlessen (ongeveer 2) heb ik niet foutloos gereden en mijn instructeur moest soms ingrijpen, dat maakt me onzeker...

    Ik zou blij zijn als het allemaal achter de rug is en ik straks lekker vakantie kan vieren MET rijbewijs :)
     
  14. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Hallo Anne 1985,

    ik heb zelf in november 4 jaar mijn rijbewijs. Ik weet nog dat ik af moest rijden en hoe zenuwachtig ik was en ook een beetje onzeker over mijn 'rijkunsten'.
    De eerste keer heb ik het helaas niet gehaald. Ze vonden me te onzeker op de weg. De tweede keer was ik dik geslaagd.

    Ik raad je aan om gewoon heel zeker van jezelf te zijn en te geloven in jezelf. Laat ze maar zien hoe goed jij het kan. Wat mijn rij-instructeur tegen mij heeft gezegd: je moet heel overdreven in de straatjes van rechts kijken. Dan ziet de examinator dat jij het ziet.
    En moet je je examen een keer opnieuw doen, dan zal ik er niet teveel heisa van maken als ik jou was. (Alhoewel afrijden wel veel geld kost). Dan probeer je het toch gewoon weer opnieuw?
    Maar ik hoop voor je dat het gaat lukken. Succes met afrijden. Vermeld je nog even hier op de site hoe het ging?
     
  15. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik had eerste keer wel goed gereden maar de examinator zei heel droog dat het toch nog een keertje moest.

    tot op de dag van vandaag weten mijn instructeur en ik niet waarom..
    2e keer had ik een vrouwelijke examinator, was een geweldig mens waardoor mijn zenuwen gelijk weg waren. ben toen wel geslaagd.

    veel succes!!!
     
  16. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik ben in een keer geslaagd maar tijdens mijn examen heb ik een ingreep gehad ik had een auto over het hoofd gezien en file parkeren ging ook niet goed we kwamen weer terug ik baalde vreselijk ik had echt het idee dat ik gezakt was maar toen zei hij gefeliciteerd meid wat was ik blij
     
  17. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben in 1 keer geslaagd toen ik 6 maanden zwanger was. Dat laatste is sowieso al een extra hindernis als je rijlessen hebt, want door de hormonen en vermoeidheid maakte ik veel stomme fouten tijdens mijn rijlessen. De laatste les voor mijn examen was een compleet drama. Ik deed werkelijk ALLES verkeerd, en mijn instructeur bulderde dat ik 'zeker weten nooit zou slagen als ik op mijn examen ook zo reed' .

    Dus ik zat bijna in tranen op de examinator te wachten bij het CBR... Maar toen zag ik hem, en ik dacht meteen: oh wat een aardige vent. En dat bleek hij ook echt te zijn. Ik heb expres mijn instructeur niet meegenomen in de auto, omdat ik alleen maar zenuwachtiger van hem werd (was trouwens wel een enorm goede instructeur, maar bij het examen kon ik hem effe niet gebruiken). De hele weg lekker ontspannen met de examinator zitten kletsen, geen probleem. Tot we bij een afrit van de snelweg kwamen... Er kwam al een andere auto van links, dus ik moest snel schakelen en de weg op. Maar toen sloeg de motor af :$ Toen deed ik in een vlaag van verstandsverbijstering iets onwijs doms: ik startte de motor, en wilde ACHTERUIT terug de afrit op rijden, om die andere auto eerst voor te laten :$ Echt zooo stom, ik snap nu nog niet wat me toen bezielde.
    Maar goed, achteruit ging ook niet, want er stond alweer een andere auto achter me, plus mijn motor sloeg WEER af. Dus toen even diep adem gehaald, motor gestart, in zijn 1, en gaan!!!

    Daarna heeft hij me nog de hele stad doorgestuurd, langs de moeilijkste plekken (ik denk expres, zodat ik de kans had om mezelf nog een keer te bewijzen), en taraaaaa: geslaagd!

    Ik heb een flink potje staan janken toen ik weer thuis was, want dit had ik noooooit verwacht! En nu ben ik de auto niet meer uit te slaan (erg handig als je een kleintje hebt ook) ;)
     
  18. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik wil je trouwens nog wel dit meegeven voor je examen: probeer je niet te druk te maken als je een fout hebt gemaakt. Rij daarna gewoon door zoals je altijd doet, en laat zien wat je kan. De kans is groot dat de examinator je fout door de vingers ziet, als jij verder gewoon ontspannen en zelfverzekerd rijdt. Oke, je moet ook een beetje geluk hebben met je examinator, maar als je als een natte krant gaat rijden nadat je een fout hebt gemaakt, slaag je zeker niet.

    Dit was een tip van mijn instructeur, en die heeft echt gewerkt. Toen ik die fout had gemaakt dacht ik bij mezelf: oke, dit ging mis, maar ik KAN het wel, en dat ga ik hem laten zien ook. Dus daarna weer mijn 'happy face' opgezet (terwijl ik van binnen dood ging van de stress), en koelbloedig doorgereden. Als je een gesprekje aanknoopt tijdens het rijden maakt dat trouwens ook een hele goede indruk. Dan laat je echt zien dat je niet meer constant hoeft na te denken over het autorijden, maar dat het 'ingebakken' zit (anders zou je niet ook nog eens een gesprek kunnen voeren tijdens het rijden).

    Heeeeel veel succes gewenst volgende week :)
     
  19. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ben in 1 keer geslaagd na 28 lessen. Had dit niet verwacht, want ik had een aantal foutjes gemaakt tijdens het examen, maar ik kreeg het voordeel van de twijfel. Ik was natuurlijk superblij zeker omdat ik uit een gezin kom met 3 oudere broers en ik de 1e was die in 1 keer het examen gehaald had. Ik was voor het examen natuurlijk flink geplaagd door ze en nu kon ik ze terugpakken ;)
     
  20. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Een kennis van mij heeft dit ook voor gehad. Heel goed gereden, maar de examinator zei tegen hem: 'Ik heb vandaag al zoveel mensen geslaagd, dat ik jou er niet door laat (zit aan maximum aantal geslaagden!). Maar je rijdt heel goed hoor, dus volgende keer slaag je zonder problemen!' :$
     

Deel Deze Pagina