Wie kan me even moed inpraten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mommyof1, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Hi lieve meiden,

    Mijn vriend en ik zijn bezig voor een 2de kindje.
    In april de laatste prikpil laten zetten en in juni een doorbraakbloeding gehad. Ik had een eisprong (getest met ovulatie testen, maar ik werd vervolgens niet ongesteld (of was zwanger :))
    Omdat ik bekend ben met endometriose ging ik toch ff checken bij mijn huisarts en die verwees me direct door naar de gynaecoloog.
    Tijdens een echo bleek dat ik weinig baarmoederslijmvlies had. Zij heeft mij 3 pilstrippen meegeven en deze moest ik doorslikken tot argelopen dinsdag.
    En daarna zou ik vrijwel meteen een doorbraakbloeding krijgen zei ze.
    Ik heb sinds donderdagochtend krampen. Worden elke dag wel weer maar er komt niets & ik ben zo bang hè. Zo bang dat mijn lichaam me in de steek laat.

    Wie kan me een beetje hoop geven dat het wel gaat komen...
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik ben in mei gestopt met de prikpil,. Gelukkig niet bekend met endometriose.

    Heb maar 2x spotting gehad, geregeld krampen en nog geen menstruatie. Kan zo maand of 10 duren.

    Wacht gewoon geduldig af :) (ik maak me totaal nog niet druk trouwens)
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het na de prikpil een jaar voor ik weer een normale cyclus had. Prikpil is rotzooi, dat duurt lang voor je lijf zelf weer goed op regel is.
     
    jolien 1986 en mommyof1 vinden dit leuk.
  4. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ja klopt, daarom heeft de gynaecoloog mij dus aan de pil gezet om mijn lijf dat extra zetje te geven.

    Met mijn zoontje was ik direct zwanger toen.
     
  5. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ja klopt, dat zei de gynaecoloog ook. Als ik zou gaan afwachten dat het nog wel een jaar kon duren. Daarom heeft zij mij aan de pil gezet, om mijn lijf het extra zetje in de goede richting te geven.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dat werkte hier allemaal niet. 3 mnd pil niet, opwekking met primolut ook niet.
    Eigenlijk heb ik nooit meer een normale cyclus gehad na de prikpil.
    Ervoor altijd 28 dagen... Erna schommelde dat tussen de 37 en 56 dagen. Maar het was een cyclus met eisprong dus oké.
    Maar goed, uiteindelijk wel een baby gekregen!

    Hopelijk jouw cyclus snel weer op gang!
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  7. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Hoelang heb jij de prikpil gebruikt?
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    1 jaar, 4 spuiten.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  9. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hmm apart zeg. Je lichaam kan nogal ontregeld raken door al die anticonceptie in je lijf. Daardoor vind ik het best een enge uitspraak dat ze zegt dat je na die pil direct een doorbraakbloeding zal krijgen.

    Hier na de prikpil een heel jaar gewacht op een menstruatie. Relatie was voorbij en wilde die troep niet meer. Toen ik er 1 had gehad leerde ik mijn huidige man kennen en ja moest er toch weer ac komen. Weer de prikpil gehaald maar eenmalig omdat ik vertelde hoe het de keer ervoor ging. Ik had ook helemaal geen zin meer in sex en was van onder kurkdroog. Kwam veel aan en stemming wisselingen.

    Na die 1x prikpil duurde het weer een heel jaar voor ik menstrueerde. Toen een heel jaar voor ik zwanger raakte. Elke ronde heel onregelmatig. Van 23 tot bijna 40 dagen. Ik was echt nog aan het ontpillen ondanks dat ik wel een eisprong enzo had.
    Na de bevalling geen ac meer gehad en toen was mn cyclus heel stabiel met 28 dagen. Van de tweede was ik dan ook in ronde 2 al zwanger.

    De prikpil is écht troep als je ooit nog een kinderwens hebt. Ik zou het nooit iemand aanraden die nog een wens heeft. Pas als die vervuld is kan het ideaal zijn want alles wordt plat gelegd. Maar ik had er dus echt veel nare bijwerkingen van dat het voor mij geen optie meer is
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  10. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Voor mij ook nooit meer.
    Ondanks dat ik niet eens weet of er nog een derde zou komen.
    Maar liever pijn dan deze onzekerheid de hele tijd.
     
  11. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Bij mij is inmiddels de bloeding begonnen.
     
    Rosa5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina