wie kan mij helpen kinderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    kinderopvang ...

    ik heb een dochter van nu 3 maanden oud.
    ik heb haar nooit ingeschreven bij een kinderopvang ..
    omdat het nooit de bedoeling was dat ikz ou gaan werken

    nu moet ik wel ! omdat we echt geld tekort komen
    maar kan ik haar nog aanmelden op een kinderdagverblijf
    en hoe moet ik dat doen
     
  2. Trisha1981

    Trisha1981 Bekend lid

    27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    ik zou gewoon even direct naar hoofdkantoren van kinderopvangcentra in jullie woonplaats bellen om te kijken waar ze het snelste terecht kan, en dat het redelijk te doen is qua reistijd. dat hadden wij tenminste gedaan toen wij op het laatste moment toch opvang moesten regelen. weet wel dat er vaak wachttijden zijn, maar als je echt kinderopvang nodig hebt dan zou ik haar wel inschrijven en desnoods op een wachtlijst laten zetten.
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ja dat kan, maar afhankelijk van waar je woont/ welk kinderdagverblijf kan het zijn dat je op een wachtlijst komt. Ook kan het, ik weet niet om hoeveel dagen het gaat, dat je maar een deel krijgt van de dagen en voor de rest op een wachtlijst komt.
    Gastouder misschien een optie? (Al is dat in onze omgeving een nog langere wachtlijst..)
    Hier had ik voor het kdv ongeveer een jaar wachtlijst voordat ik 2 dagen kdv kon krijgen. Was wel een gewild kdv.

    Hebben jullie het geld tekort niet zien aankomen? Wel vervelend hoor! Succes!
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Hoe: bellen naar de kindercentra! Soms kan je ook online inschrijven.
     
  5. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon kijken welke er bij je in de buurt zitten en daar even heen bellen. Ik hoor dat er wel vaak een wachtlijst is voor opvang dus hopelijk kun je er nog terecht.

    Wellicht is een gastouder ook een optie ? Daar is bij ons in de regio geen wachtlijst voor.
     
  6. Dora en Boots

    Dora en Boots Niet meer actief

    Heb je al een baan? Want alleen als je werkt kun je de toeslag via de belasting terug krijgen. Hier hadden we het in het begin opgelost met de oma's maar is ze uiteindelijk tegen een jaar naar het kinderdagverblijf gegaan.

    Ik heb toen een informatiepakket aangevraagd en gebeld om te vragen of de dagen waarvoor ik opvang wou beschikbaar waren.
    Gelukkig was dat hier wel het geval. Daarna alles doorgenomen, afspraak gemaakt voor kennismaking en contract ondertekend.

    De ingangsdatum heb ik gezet op 2 maanden later zodat ik in ieder geval gelijk liep met de toeslag die ik direct heb aangevraagd. Het kan namelijk wel een aantal weken duren voordat je de toeslag krijgt gestort en dan moet je eerst voorschieten.
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    je kunt alvast wel inschrijven op een kdv, lijkt mij met de wachtijsten wel verstandig, dan laat je het over een maand of 3 ingaan. Dan heb je nu een maand om werk te vinden, want meestal heb je een opzegtermijn van 1 of 2 maanden. Als je in die maand geen werk hebt gevonden, dan schuif je de ingangsdatum gewoon op. Maar meestal heb je niet eens per direct plek, dus dan is dat probleem er ook niet.
     
  8. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.385
    3.252
    113
    Zou er achteraan bellen, inschrijven kan natuurlijk nog wel maar dan is het de vraag of er wel direct plek is :)
     
  9. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zie dat je in rdam woont dus dan wordt het moeilijk helaas. Er is hier in sdam wel net eentje geopend van Komkids, misschien is daar nog plaats. Wachtlijsten rdam en omg is minimaal 1 jaar vaak! Of je moet uitwijken naar particuliere opvang, maar dat moet je willen natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina