Wie kent de flower campings?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    Ik ben benieuwd of het een leuke concept is?
    We denken aan le petit paris met onze kids onder de 10 jaar...
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij gaan zelf dit jaar ook voor het eerst naar een Flower camping - maar ik moet bekennen dat ik meestal gewoon op Zoover vertrouw... Maar ik ben ook wel heel benieuwd. Wij zitten echter in het noorden van frankrijk....
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113
    Flower campings is niet echt een concept volgens mij, het is een netwerk van campings. Het zijn allemaal gezinscampings die een bepaalde grote hebben en een goede beoordeling die zich erbij kunnen aansluiten. Waardoor je ze via de website makkelijk terug kunt vinden. Ze bieden allemaal andere soort luxe (aantal * sterren, wel of geen zwembad) en andere types huisjes, (safari) tenten etc.
    Wij hebben 2x een dergelijke camping gehad met eigen tent. En we vonden het prima. Maar beide campings waren totaal verschillend. Een met zwembad ander zonder, animatie is er wel maar niet altijd Nederlands. En de prijs is daar ook wel naar, het is een stuk goedkoper dan yellohvillage bijv.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Ik dacht ook dag dit gewoon iets was als sandaya, eurocamp, roan,...
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113
    ik weet dat eurocamp een aantal verhuurplaatsen heeft op een camping, bijv. Bij camping interpals in spanje dan is de camping van een eigenaar en daar worden dan allerlei huisjes/ van andere organisaties verhuurt, eurocamp, vacansoleil etc.

    dit is bij flower campings niet zo. Dan huur je een huisje van de camping zelf.

    dit komt van hun website:
    “Flower Campings is een campingketen van familie campings in Frankrijk. De aangesloten campings zijn kleine campings in Frankrijk, eenvoudigweg menselijke campings die noch te groot, noch te klein zijn... Ons netwerk van natuurgerichte groene campings in Frankrijk biedt kleinschalige gezin campings in de mooiste regio's van Frankrijk : natuurcampings in de bergen of op het platteland. Ideaal voor een gezellige campingvakantie in Frankrijk met vrienden of familie, in een stacaravan, chalet, bungalowtent of een staanplaats.“
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113
    Je hebt in oostenrijk en in italie nog niets kunnen vinden? Dat zijn wel hele andere regios, qua weer en natuur enzo totaal anders dan de vendee. Vanwaar de keuze voor de vendee in frankrijk?
    (Gewoon intresse, geen aanval of oordeel)
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij hebben wel eens op een Flower Camping gestaan, was prima.
     
  8. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83

    haha, ik snap je vraag!
    ik had het ook nooit kunnen denken hoor...
    simpelweg: omdat veel al volgeboekt was en al het andere niet aan onze wensen voldoet (of 3700 euro bleek te kosten voor 2 weken en dat werd ons te gortig).
    We gaan op 1 september as direct de camping in oostenrijk voor 2021 boeken :)
    en nu dus toch nog 1 keer naar frankrijk...

    wel dus waarschijlijk bij de petit paris, vrijwel direct aan zee (wat we in oostenrijk zullen moeten missen..)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  9. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Meerdere keren op verschillende flower campings verbleven. Over het algemeen mooie, verzorgde campings.
    Niet al te groot dus ideaal met jongere kinderen, die kunnen lekker zelf rondstruinen.
    De animatie is vaak Franstalig georiënteerd, voor ons geen probleem (ons kind houdt niet van animatie).

    Ik heb de camping even bekeken, ziet er top uit en qua prijs ook nog normaal (itt yelloh village bv). Als de zoover beoordelingen ook goed zijn zou ik gewoon boeken...
     

Deel Deze Pagina