Wie kijkt er mee (echo 6 weken zwangerschap)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JoyeuxNoel, 6 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

    Van de week de 1e echo (inwendig) gehad, was toen rond de 6 weken. De gynaecoloog heeft 2 minuten gekeken en was tevreden: ze zag een mooie vruchtzak en dooierzak die klopten qua grootte. Na 2 minuten was ze dus al klaar.
    Nu zit ik te denken, zou er een vruchtje ergens aan de wand kunnen zitten omdat het dooierzakje ook zo aan de rand zit en dat ze die over het hoofd heeft gezien? Kan iemand eens meekijken? Over 2 weken hebben we weer een echo.
    Bedankt alvast! Ik ben er best onzeker over geworden namelijk.
    20200806_125120.jpg
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Met 6 weken is alles nog zo klein dus het zou heel goed kunnen dat het tegen de wand aan zit en daardoor nog niet zichtbaar is op de echo.
    Ik zou me er geen zorgen om maken.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Het zou idd kunnen dat het tegen de wand aanzit. Maar moet er wel bij zeggen dat er bij al m’n vroege echo’s een vruchtje te zien was muv een lege vruchtzak ( dan zag je ook geen dooierzakje) en bij 4 van de 7 zwangerschappen zag je met 6 weken een kloppend hartje. Was dat er niet ging t mis.

    Misschien ben je net iets te vroeg geweest of heeft de gyn te haastig gekeken.
     
  4. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Ja wat wel geruststellend is, is dat ik bij mijn vorige zwangerschap een leeg vruchtzakje had rond 5-6 weken en dat is helemaal goedgekomen
     

Deel Deze Pagina