Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Wie heeft er ook besloten (na zorgvuldige afweging) om zich niet te laten vaccineren of de vaccinatie voorlopig uit te stellen (bijv een jaar)? Ik zou het fijn vinden om daar met gelijkgestemden over te kunnen praten, aangezien er in mijn eigen omgeving weinig mensen zijn die zich niet laten vaccineren.

    Ik ben niet uit op discussies over wel/niet en ik respecteer de keuze van iedereen hierin.
     
  2. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.171
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik laat mij (voorlopig) niet vaccineren. Mijn man, beste vriendinnen en familie respecteren gelukkig mijn keuze. Maar ook genoeg mensen om mij heen die dat niet doen en dat doet me oprecht verdriet.
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik laat mij niet vaccineren. En dat wordt in mijn omgeving gelukkig gerespecteerd. En terecht, want het is mijn lichaam. Net zoals dat ik het respecteer dat mensen om mij heen zich wel laten vaccineren.
     
    Chillin en Helicryse vinden dit leuk.
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.630
    7.297
    113
    Ik laat me in ieder geval voorlopig nog niet vaccineren. Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen. Gisteren werd mijn jaartal vrijgegeven om een vaccinatie afspraak te maken en ik kreeg serieus gisteravond al vragen van mensen of ik al een afspraak had gemaakt :eek:. Ik vind dat echt freak gedraag en merkte dat ik dat echt vervelend vond.
     
    tumtummetje, Vitamientjuh, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Hier had ik het laatst met mijn man over, iedereen vraagt het ool gewoon aan je. Alsof het een feestje is om je laten vaccineren, ik vind dat heel erg apart.

    Ik ben er nog niet uit. Ben uit 1983 dus komt snel en voel ook druk uit mn omgeving en mn werk. Heel vervelend.
     
    Vitamientjuh, Waxinelichtjes, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Ik laat me (voorlopig) ook niet vaccineren.
     
    Vitamientjuh en Helicryse vinden dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik ben er ook nog niet over uit en ben ook nog niet aan de beurt (88). Mijn collega’s doen wel alsof het een feestje is en als ik zeg dat ik nog twijfel zie je ze wel even verbaasd kijken. Maar goed, ik ben er dus nog niet over uit
    Neig de ene dag meer naar wel vaccineren dan de andere....
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  8. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    Ik laat me ook niet vaccineren, mijn vriend waarschijnlijk ook niet en zo ken ik er wel meer. Iedereen zijn eigen keuze.
     
    Chillin en Helicryse vinden dit leuk.
  9. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om niet te vaccineren? Is het omdat je niet in de risico qua leeftijd groep valt of is het omdat het vaccin er pas is?
    En inderdaad iedereen zit meteen te vragen aan elkaar of je al aan de beurt bent en of je al een afspraak hebt.
    Ik ga wel maar omdat ik een zware medische onderliggende reden heb. Had ik dat niet dan zou ik denk ik niet vaccineren.
     
  10. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    In mijn omgeving maar weinig die zich wel laten vaccineren. Ik hoef hem ook (nog) niet. Ik wil eerst zien wat het op lange termijn doet en hoe vaak we uiteindelijk zo'n vaccinatie nodig zouden zijn.
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik ook (voorlopig)niet. Wordt heel wisselend op de gereageerd. Ik ventileer het trouwens zelf niet, ben er nog nooit over begonnen, mensen vragen er naar.
    De een snapt het prima en de andere groep blijft maar vragen de laatste weken: "en ga je nog steeds niet"?
    Nee nog steeds niet nee, mind your own business.
     
    Vitamientjuh, SAARC, 2littlemonkeys en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Allerlei redenen, ik vind het voor mijzelf sowieso niet nodig. En ons leven staat danig op zn kop dat ik het risico op Corona wel neem (waar ik hoogstwaarschijnlijk fluitend doorheen loopt) als ik het al niet gehad heb met alle contacten die ik vanwege werk heb.
    Het risico op (onbekende) lange termijn gevolgen vind ik veel groter voor ons en dat risico wil ik op geen enkele manier nemen.
    Het is al overleven met de huidige situatie.
     
    Lisa1987, Chillin, Vitamientjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat sommige mensen je keuze niet accepteren. Kan me voorstellen dat het je verdriet doet. Bij mij weten veel mensen niet dat ik me niet wil laten inenten (of voorlopig niet), dus ik heb ook nog geen negatieve reacties gehad. Maar het zou wel kunnen komen als mijn jaartal aan de beurt is bijv. Sterkte hoor met negatieve reacties!
     
  14. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Dat is herkenbaar! Ik wil ook eerst de lange termijn effecten zien voordat ik iets in laat spuiten.
     
    Roodborstj en Chillin vinden dit leuk.
  15. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.171
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik begin er zelf ook niet over hoor maar bijvoorbeeld de schoonfamilie vraagt er naar en hadden hun mening direct klaar staan.
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik laat me ook niet vaccineren, om dezelfde redenen als hierboven ook werd genoemd.
    Gelukkig laten mijn vrienden mij in mijn waarde, ondanks dat zij zich wel laten vaccineren.
     
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier wordt er ook niks gezegd door degene die zich wel laat vaccineren. We respecteren elkaars keuze. Ik vroeg pas wel aan een familielid wanneer de antennes uit zijn oren gaan groeien nadat hij vertelde de eerste prik te hebben gehad. :D
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Grapjes onderling vind ik wel leuk. Mijn ouders hebben zich wel laten vaccineren, wat ik in hun situatie ook logisch vind.
    En mijn vader zegt dan: tja jammer joh dat je straks geen goede 5G hebt:roflmao:
     
  19. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik laat mij ook niet vaccineren, vooralsnog iig niet. Over een aantal jaar? Wie weet, dat zie ik dan wel weer.

    Mijn directe omgeving vraagt er eigenlijk niet eens na, maar als het ter sprake komt zeg ik het ook gewoon. Wij maken overigens vaak dus idd ook 5G grapjes, en gezien mijn moeder AZ gehad heeft groeit er bij haar absoluut zeker binnen nu en 6 maanden een antenne uit haar hoofd :roflmao:.

    Maar dan mijn werk, blijkbaar word mijn keus daar niet geaccepteerd. Zelfs degene die ik uitgelegd heb waarom ik niet ga laten vaccineren blijven maar vragen of ik al geweest ben. Kortom, inmiddels zeg ik gewoon, ja hoor ik ben geweest :thumup:! Kunnen ze toch niet aan mn neus zien, al voelt het moeten liegen niet heel prettig.
     
    xDuvessa, Vitamientjuh en Mapje vinden dit leuk.
  20. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Wel jammer dat je juist uit familiekring die reacties krijgt :(
     

Deel Deze Pagina