Wie maakt de foto's?

Discussie in 'De bevalling' gestart door saartje32, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje32

    saartje32 Actief lid

    29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik zeker niet :)

    Wie maakte de foto's bij jullie bevallingen?

    Mijn vriend weet inmiddels wel dat ik geen 'beavershots' wil. Maar ik ga aan de videocamera en het fototoestel een kaartje met instructies hangen, zodat een 'vreemde' dat ook weet.
     
  2. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Bij mij deed de verpleegkundige dat. Zelfs zonder te vragen. Ze zei je kan ze altijd wissen. Ik ben blij dat ik ze heb want weet er zelf niet zo heel veel meer van omdat ik helemaal van de wereld was door de pijn.
    Als je thuis bevalt en je kraamhulp is er al dan kan zij het doen.

    Ik ben elke keer weer trots op mezelf als ik die foto´s zie! Dat heb ik toch maar mooi even geflikt!

    Succes!
     
  3. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    een hele goede vriendin kwam foto's maken. De filmcamera stond op de statief en mijn vriendinnetje heeft hele mooie foto's gemaakt!
     
  4. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    bij ons ook de kraamverpleegster en mn man ook wel geloof ik ? weet ik eigenlijk nieteens!
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn man, en na de bevalling, toen Fae er net was, heeft een verpleegkundige en ook de vlos nog eventjes wat foto's geknipt. De verpleegkundige bood het zelf aan (ben bevallen in het ziekenhuis).
     
  6. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn eerste de kraamverzorgster en mn moeder maakte een foto van t koppie dat werd geboren haha
    Bij de 2e de verloskundige, de stagiair vk deed de bevalling.
     
  7. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Niemand, ik wil geen foto's van de bevalling zelf, wel als ze op mijn buik ligt.
     
  8. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Iemand van het personeel in het ziekenhuis die bij de KS was heeft er foto's van gemaakt.
    Ook van mn man die de navelstreng doorknipt enzo.

    Heel fijn was dat.. Hoefden we daar niet ook nog aan te denken.
     
  9. meinouw

    meinouw Actief lid

    16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Dit is een goed onderwerp, ik heb geloof ik aan alles gedacht, maar niet aan de foto's! Stom he!

    maar nu zal ik eens ff instructies gaan geven, hahahaha
     
  10. SeRa24

    SeRa24 Actief lid

    10 okt 2008
    248
    0
    0
    Mijn man heeft bij allebei de bevallingen de foto's gemaakt, en deze zijn heel mooi geworden
    bij de tweede bevalling stond echt alles erop.
    (Natuurlijk zet ik deze foto's niet op internet hihi)
     
  11. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    hm, wat een goed topic, want je wilt er later geen spijt van hebben... Ik denk dat mn man de foto's maakt (voor en ná, niet tijdens, haha) en even aan denken dat de kraamhulp een foto maakt van de navelstreng doorknippen en van ons 3-tjes:) (hmmm, dat klinkt goed!)
     
  12. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Wat mij tijdens de bevalling opviel was dat iedereen aan je fototoestel denkt! Tja, je kan het natuurlijk niet overdoen, maar het eerste wat de verloskundige thuis vroeg was of we de fotocamera bij de hand hadden, de kraamverzorgster vroeg 't vervolgens ook en toen we uiteindelijk tóch naar 't ziekenhuis gingen werd 't nog eens gecheckt.

    In 't ziekenhuis werd 't ook weer een paar keer gevraagd en na de bevalling heeft de verpleegkundige die erbij was de foto's gemaakt, volgens mij m'n man ook een paar, maar die moest natuurlijk ook de navelstreng doorknippen en gewoon genieten! Ook van de klok (tijd dat ze geboren is) enzo maakte de vpk foto's.

    Oh ja, de verloskundige vroeg thuis of ik nog speciale wensen had voor de bevalling (eh, zoals?). Sommige mensen hadden een hele wensenlijst klaar vertelde ze. Nou, toen heb ik maar verteld dat er geen foto's gemaakt hoefden te worden totdat 't kindje geboren was.
     
  13. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bij mij zal mn vriend en mn moeder erbij zijn. Mn moeder is de fotografe/cameravrouw van dienst
     
  14. joop

    joop Lid

    22 okt 2008
    46
    0
    0
    mijn bevalling werd uiteindelijk klinisch, maar ik had onwijs geluk dat mijn eigen verloskundige bezig was met een poliklinische bevalling, en mijn bevalling vrij lang duurde waardoor ze bij mij kwam kijken op mijn verzoek is gebleven om de jonge bibberende gynaecoloog bij te staan.
    De verloskundige heeft toen zowel foto's gemaakt als de gynaecoloog streng geïnstrueerd. Heel erg bijzondere foto's geworden, geweldig!
     
  15. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik wilde eerst geen foto's, maar de vk had ze gemaakt terwijl ik het niet door had. Nu ben ik er wel blij mee.
     
  16. schatje1

    schatje1 Niet meer actief

    Mijn vader :D

    Ik wilde niet dat mijn vriend het deed omdat ik wil dat hij alles zo meemaakt.. en niet bezig is met filmen enz..

    En mijn moeder die stond ook naast me en me vader wilde het graag doen :)
     
  17. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nog niet over nagedacht. ik denk dat ik iemand in het zkhs lief aankijk (als dat nog lukt tussen de weën door...). ik wil géén beavershots! zou het wel leuk vinden om foto's te hebben van navelstreng-knip-moment, en dat het op mijn borst ligt. maar het hele onderkant-gebeuren hoeft er heus niet op. ik zi ehet al gebeuren dat die dan 'gezellig' de hele famile/vriendenkring doorgaan. :oops: zou me doodgeneren...

    mèn, we hebben ooit een geboortekaartje gehad met op de voorkant een fot van dat het hoofdje er net uit is. waren een beetje van die alto-lui, echt niet normaal: je zag ALLES! benen wijd, groot oerwoud ertussen en dan dat koppie eruit. sorry hoor, maar sommige dingen houd je toch privé?!?!
     
  18. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    De gyn had in zijn linkerhand fototoestel en in zijn rechterhand de videocamera. Wij dachten er toen echt niet aan. Wel heel erg fijn dat hij dat gedaan heeft.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    De verloskundige heeft hier geloof ik alle foto's gemaakt. De stagaire deed de bevalling. De kraamhulp kwam pas binnen toen ik begon met persen en was daarna druk bezig met alles opruimen/was doen en helpen met de borstvoeding.

    De verloskundige vroeg hier zelf om het fototoestel, had er zelf niet meer aan gedacht. Ze vroeg ook of we wilden filmen, ja dus, ook een beetje vergeten. Ben erg blij dat ik het op band heb staan!

    Hier ook een foto gemaakt van down under, na de bevalling, door mijn vriend (hij heeft 2 foto's gemaakt na de bevalling). Ik vroeg hem waarom hij die foto had gemaakt, zegt ie: ik dacht dat je dat misschien wel leuk vond.

    Ja heeeeeeeeel leuk inderdaad :rolleyes:
    Het verbaasde me eigenlijk wel dat het er helemaal niet zo gehavend uitzag als ik van tevoren had gedacht. Dus misschien toch wel leuk dat hij die foto heeft gemaakt ;).
     
  20. saartje32

    saartje32 Actief lid

    29 okt 2007
    287
    0
    0
    Gelukkig zijn er dus andere mensen die eraan denken om foto's te maken. Ik wil mijn vriend er ook niet teveel mee belasten, je maakt dingen toch minder intens mee met een fototoestel voor je neus. :)
     

Deel Deze Pagina