Wie nog meer boven de 40 jaar en kinderwens ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Adria27, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer dames van 40+ die actief zijn op het forum en proberen zwanger te raken.
    Zelf ben ik moeder van drie lieve kids, 21 jaar, 17 jaar en 2 jaar. Mijn jongste kreeg ik toen ik 39 jaar was. Ik wilde graag snel daarna weer proberen zwanger te raken maar moest het wegens gezondheids redenen uitstellen.

    In juli dit jaar hebben we besloten er toch voor te gaan (inmiddels ben ik 41 jaar) en heb ik mijn spiraal verwijderd. Na 1 menstruatie meteeen zwanger! Wat waren we blij. Helaas was het een blighted ovum, en vorige week met 6,4 weken een miskraam gekregen:(. Miskraam was spontaan en het vloeien is helemaal gestopt. Ik heb vorige week een echo gehad, wat verdikt slijmvlies maar voor de rest helemaal schoon.

    Ik wacht een menstuatie af en overweeg het nog een keer te proberen. Ik vind het wel spannend, ik wil niet nog een keer een miskraam meemaken. Ik realiseer mij dat de kans natuurlijk veel hoger is nu ik de 40 gepasseerd ben.
    Is er iemand van bijna 40 jaar of boven de 40 jaar bezig met zwanger worden?
     
  2. Curitiba

    Curitiba Fanatiek lid

    21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Hoi Adria,
    Ik heb pas op mijn 39ste besloten dat ik een kind wil. Mijn man heeft er al 2 en we dachten altijd dat we zo compleet waren, maar afgelopen december ging het ineens kriebelen. Ik ben eind december met de pil gestopt na deze 20 jaar te hebben gebruikt, en het was eigenlijk al binnen een paar maanden raak! Eind april had ik een positieve test in mijn handen.
    Ik ben inmiddels 40, en voel me super fit en kiplekker. De zwangerschap gaat voorspoedig. Ik werk gewoon nog full time.
    Toen ik stopte met de pil had ik duizend onzekerheden, ik vond mezelf eigenlijk te oud en dacht dat het niet zou lukken, of zo wel, dat het niet goed zou gaan. Dus ik zou zeggen, volg je droom meis.
     
  3. runstar

    runstar Actief lid

    9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik kreeg onze 1ste op mijn 41ste en we gaan nu voor een 2de. Bij ons is het met behulp van IVF gelukt en nu ook weer in dit traject. Maar er zijn kennissen die op mijn leeftijd op de natuurlijke manier zwanger raakte. Het kan echt. Succes!
     
  4. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Bedankt voor de hoopvolle reacties dames:). Ik heb vandaag wat zwangerschap testen gekocht bij de action om te controleren of de HCG uit mijn lijf is. We hebben het advies gekregen om één menstruatie af te wachten. Ik voelde twee dagen geleden iets als ei pijn maar ik weet het niet zeker.
    Hopelijk word ik snel ongesteld en kunnen we er weer voor gaan!:D
     
  5. Fimaro

    Fimaro Actief lid

    20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 40 en probeer sinds mijn 39ste voor de eerste keer zwanger te worden. Geen bewuste keuze om "laat" te gaan proberen, het leven is zo gelopen. Ik heb mijn perfecte man pas later in mijn leven gevonden en nu hopen we dat het ons nog gegund is. Inmiddels zit ik op het wachtbankje voor ronde 9. Spannend
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  6. Alexa1972

    Alexa1972 Lid

    17 nov 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    #6 Alexa1972, 28 sep 2016
    Laatst bewerkt: 28 sep 2016
    Hoi, spannend allemaal. Hier ook een dame die erg laat pas dit gevoel kreeg. Inderdaad, het leven is zo gelopen. Lange tijd een relatie gehad en daar - van beide kanten - nooit een serieuze kinderwens. Sinds een jaar of twee heb ik weer een nieuwe relatie, vriend heeft een kinderwens en is dit gevoel bij mij ook aan de oppervlakte gekomen. Hoe raar kan het lopen soms. Ik ben net 44 en mijn vriend is 10 jaar jonger. We laten de natuur zijn gang gaan en hopen dat het op deze manier lukt. Tot nu toe nog geen succes maar heb sinds kort ovulatietesten gehaald om de kansen te verhogen. Mijn beste vriendin was spontaan zwanger op haar 43e met een ongecompliceerde zwangerschap en heeft gezond een mooie baby op de wereld gezet, dit even om iedereen een hart onder de riem te steken.

    Heb nu dag 24 van m'n cyclus...
    Cyclus: 46-24-26-26-24-26-19-22-28
     
  7. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    @Alexa en Fimora: het is jullie van harte gegund! Na de twee oudste die ik praktisch in mijn eentje heb opgevoed had ik ook niet echt de wens om er weer voor te gaan. Maar ik ga nu al 15 jaar met mijn huidige partner en we wilde dolgraag een kind samen. We zijn na jaren proberen gezegend met een zoontje geboren in 2014.

    Alexa, ik heb drie maanden mijn temperatuur in de gaten gehouden na het gebruiken van ovulatietesten. En in de derde maand was ik zwanger! Het scheelt heel veel als je inzicht hebt in je cyclus. Tempraturen vergt wat tijd en inzet en het is zeker niet de bedoeling om het maanden te doen. Het is meer om je cyclus in kaart te brengen en de signalen van je lichaam te herkennen.
     
  8. Alexa1972

    Alexa1972 Lid

    17 nov 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een goeie tip Adria, dank je wel. Ik ga dat eens even goed uitpluizen als het deze keer niet raak is. Wat waarschijnlijk zo is want heb al wat menstruatiepijnen die ik voel.
     
  9. Fimaro

    Fimaro Actief lid

    20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goeie tip.

    Ik zit op het wachtbankje. Reuze spannend dit keer.

    Ik denk mijn eisprong gevoeld te hebben rond de 16de. Toen had ik een uurtje fikse buikpijn in ieder geval. Dan kan mijn eisprong die dag geweest zijn of de 17de/18de. We hebben het de 16de gezellig gemaakt in ieder geval.

    Nu dus op het wachtbankje. Ik durf er niet op te hopen. Vanmorgen licht bloedverlies (alleen bij het afvegen) wat inmiddels weer gestopt lijkt te zijn.

    Ik zit nu op dag 22 van mijn cyclus. Het kan een vervroegde menstruatie zijn, maar ik hoop natuurlijk op wat anders...

    Testen durf ik in ieder geval nog niet. Er zit toch iets in me dat liever wacht op een ongesteldheid dan een negatieve test...

    Spannend hoor. Pffff. Ik hoop zo dat het jullie ook mag lukken. Op vakantie kwamen we ook een dame tegen die haar eerste kreeg op haar 41ste en nu op haar 43ste zwanger van een tweede. Inmiddels 4 maanden zwanger. Dat gaf mij ook wel weer wat hoop ;)
     
  10. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hoi dames

    Ik ben net 40 en wij zijn al tijdje bezig voor een 2e. Februari 2015 zijn we er voor gegaan. In 2011 een dochter gekregen en in 2013 zwanger maar dat werd een missed abortion, ik was toen zo misselijk dat ik even genezen was.
    wij doen niet aan tempen of ovulatietesten en er zijn zelfs maanden geweest dat we niet eens de juiste dagen "het" hebben gedaan. Dit ook omdat het voor ml eigenlijk wel goed is zo 1 kindje en het een tijdje een beetje stroef liep in onze relatie. Nu gaan we er toch echt al een paar maanden voor en hoop ik dat het gaat lukken.
    Voor mijn gevoel is er echt iets aan de hand op dit moment in mijn lichaam, maar ben ik bang dat het niet blijft zitten. Heb zoveel symptomen zoals mijn 1e zwangerschap, alhoewel ik ook weer symptomen heb voor naderende ongi. Maar normaal heb ik die klachten alleen dag van te voren maar nu al een week.
    Eigenlijk zou het verboden moeten worden 😂 Symptomen zijn gewoon alleen voor zwangerschap dan weet je tenminste waar je aan toe bent!!

    Hopelijk is het bij ons allemaal snel raak en mogen we allemaal volgend jaar (weer) een mooi wondertje in onze armen houden
     
  11. Fimaro

    Fimaro Actief lid

    20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Spannend ook Brigit :)

    Ik heb nu geheel buiten mijn comfort zone, toch een zwangerschapstest gekocht. Ik zit nog steeds in de "het zal wel niet"-modus, dus ik durf hem nog niet te gebruiken.

    Hij ligt netjes in de kast nu :D
     
  12. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    @Fimaro: Gatver was heel even het wachtbankje vergeten! Elke maand die spanning...ik hoop dat het snel raak is voor ons allemaal dames!

    @Brigit: helemaal met je eens wat die symptomen betreft:D. Ik schakel mijn app weer op 'menstruatie' zodra ik ongesteld ben en hopelijk gaat mijn cyclus weer gelijk als voor de miskraam. Ik gebruik de app 'Periode Tracker' al bijna twee jaar en is echt betrouwbaar als je het maandelijks netjes bij houdt. Wel een paar ovulatietesten gekocht om te controleren of de app de vruchtbare periode goed gaat berekenen. Normaal heb ik een cyclus van 29 of 30 dagen.

    Ik heb wel het gevoel dat ik 'op moet schieten' omdat ik al 41 jaar ben;). Hebben jullie dat gevoel (en de angst) ook?
     
  13. Fimaro

    Fimaro Actief lid

    20 jan 2016
    103
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat gevoel van moeten opschieten bekruipt mij ook wel eens. Al kan ik het dan ook snel weer van me afzetten.

    Ik praat hier namelijk veel over met mijn partner en doordat we gekozen hebben om het "lot" te laten bepalen, is er ook een soort van rust over ons gekomen. Klinkt misschien gek, maar zo voelt het.

    We gaan geen medische molen opstarten (ik weet eigenlijk niet eens of dat überhaupt zou kunnen, maar wij gaan daar niet voor) en hopen dat het ons gegeven is, maar mocht het niet zo zijn, dan leggen we ons daarbij neer en gaan we samen verder door het leven.

    Doordat we hier veel over gesproken hebben en hierin volledig op 1 lijn zitten, is die rust denk ik over ons gekomen en kan ik die angst van "moeten opschieten" ook snel loslaten. Het "lot" bepaalt en wat dat ook moge zijn, hebben wij vrede mee.

    Maar ik kan me goed voorstellen, dat dit niet voor iedereen zo werkt.
     
  14. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    In januari bevallen van onze eerste dochter, in april ben ik 40 geworden. De kinderwens was er wel al wat langer, maar de MMM heeft ons moeten helpen. Nu genietend van onze dochter en aan het nadenken over een tweede omdat we daar weer hulp bij nodig zullen hebben. We kunnen het dus ook niet al te lang uitstellen, want we weten niet hoe lang en óf het uberhaupt weer gaat lukken.
     
  15. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Goedemorgen dames, vanochtend een zwangerschaptest van de action gedaan en die was negatief. Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste menstruatie begint. Ik hou het op de tweede week van oktober. Zou het nut hebben om aan de slag te gaan met ovulatietesten? Ik zou eigenlijk niet weten wanneer ik daarmee moet beginnen.
     
  16. Alexa1972

    Alexa1972 Lid

    17 nov 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Adria, je zou natuurlijk altijd even 3 maanden je ovulatie bij kunnen houden dmv de testen. Dan weet je ong. wanneer je eisprong is. Ik had het eens gedaan 5 dagen na mijn eerste dag menstruatie, 7 dagen lang gedaan en zag niks. Daarna heb ik de test gedaan op de dag 4 en had ik m op dag 9 te pakken...tenminste dat was mijn inschatting, kleur was bijna net zo donker. Gewoon uitproberen denk ik?
    Zit nu op dag 25 van mijn cyclus...varieert tussen 19 en 28 dagen de laatste tijd. Maar had in januari zelfs een cyclus van 46 dagen, nog nooit gehad.
     
  17. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Net ook een test gedaan en hartstikke wit. Ik wacht menstruatie even af en ga dan huisarts bellen om te checken of ik niet in overgang ben.
     
  18. Alexa1972

    Alexa1972 Lid

    17 nov 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn menstruatie is gekomen vannacht, enorme buikpijn en emotionele buien sinds gisteren en slecht geslapen. Wel blij dat de buikpijn weer over is inmiddels. We zullen zien wat de toekomst brengt maar deze ronde niet raak dus. Goed weekend allen!

    Cyclus: 46-24-26-26-24-26-19-22-28-26
     
  19. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hallo dames, leuk topic is dit. Ik schrijf graag met jullie mee. Ik wordt in december 41. Afgelopen juni heb ik mijn eerste kindje gekregen. Ik ben super blij dat het is gelukt en dat hij gezond is. Het liefst ben ik nog helemaal niet bezig met een volgend kindje. Maar gezien mijn leeftijd ontkom ik daar niet aan. Daarom zou ik graag met jullie willen meelezen en meeschrijven.
     
  20. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Jammer Alexa, hopelijk de volgende ronde wel raak.

    Welkom loolaa, het is idd een onderwerp die wat urgenter wordt als je op latere leeftijd kinderen krijgt. Heb je al enig idee of heb je het al besproken met je partner?
     

Deel Deze Pagina