Hallo allemaal, Ik vind het heerlijk om zoveel mogelijk te lezen over de zwangershap en lees op dit forum ook al een tijdje mee. Ik ben in januari uitgeteld van ons eerste kindje. Nu krijg ik om me heen steeds vaker de vraag welke zwangerschapscursus ik ga volgen. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin en behoefte aan een cursus. Ik heb het al druk genoeg Zijn er nog meer meiden die geen zwangerschapscursus gedaan hebben? Ik krijg namelijk steeds het idee dat ik de enige ben die hier niet aan mee doet. En wie is er juist blij dat ze wel zo'n cursus gevolgd heeft? Groetjes Kim
Ik ook niet hoor... Ik denk niet dat ik me prettig zou voelen tussen al die zwangere. Ga lekker af en toe zwemmen..en lees het boek een duik in je weeen...en dan moet t goed komen.
hi.. heb vorige keer ook geen zwangerschapscursus gevolgd..... (en vlot bevallen hoor...).. Nu zit ik ook te twijfelen, maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in.... ik ben niet zo'n groepsmens.... En verder heb ik ook zoiets.. had ik het dan niet al bij de eerste moeten doen....?! Zou ook niet weten wat voor cursus ik zou moeten doen.... heb de verschillen wel gelezen, maar om te denken.. die doe ik... nou ik kijk nog even rond....
Ik weet het ook nog niet... Er is hier eigenlijk alleen zwangerschapsyoga. Er is ook wel echt een soort 'cursus' maar die sprak me totaal niet aan. Yoga twijfel ik aan, ik ben niet zo 'zweverig' en daarnaast is het behoorlijk duur! Zo'n 50 euro per maand voor een paar uurtjes.. Dat geld kan ik wel beter besteden. Dusss eigenlijk denk ik niet dat het een cursus wordt, ik lees gewoon veel en ik heb veel mensen om me heen die nog niet zo lang geleden bevallen zijn.
hey hey, nou ik doe er ook niet aan mee hoor.... ik zou niet weten wanneer en waarom ik het zou moeten doen... en het is idd ook nog best duur en heb er geen tijd en zin in.... groetjes
Hallo, ik ben er ook niet aan begonnen! vind het eigenlijk zelfs n beetje onzin kindje moet er toch uit met of zonder cursus hahaha ik ga wel op tijd zwemmen maar dan zit ik meer in het bubbelbad of te vreten dan dat ik zwem dus denk dat het weinig nut heeft dat zwemmen van mij hahaha
Hier ook niet, echt geen tijd voor, heb wel naar zon cursus op tv gekeken bij ademhalingsoefeningen enzo... maar dat was het dan ook wel. Was in babyboom toen.
ik heb geen cursussen gevolgd.. ik vind t zo flauw, zo'n puf cursus... maar dat is persoonlijk. ik ga uit van de kracht van mn eigen lichaam, als je zo'n pijn hebt denk ik dat je alle regels van een puf cursus vergeet en zelf luisterd naar je lichaam. Tijdens de bevalling niet in paniek raken iss het belangrijkste denk ik haha.
ik doe er niet aan mee. ik ben helemaal geen groepjes mens daarbij heeft een kennis van mij ook een cursus gedaan.en met het bevallen wist ze helemaal niets meer ik heb van het kraambureau een bv cursus gekregen.
Juist, niet panieken en zoveel mogelijk ontspannen, allemaal over je heen laten komen. Wat ook goed helpt is je op iets te concentreren, bijvoorbeeld op een rietje in een glas of op het glas zelf. Hoe meer je ontspant, des te sneller gaat de ontsluiting...
Ik doe alleen zwangerschapszwemmen en dat is bij ons gewoon baantjes zwemmen en joggen (alleen conditie op peil houden dus) onder begeleiding, geen gepraat, gezweef enzovoort... Ben vrij nuchter van mezelf, dus had ook geen zin in een 'praatgroepje'. Volgens mijn verloskundige kon ze geen verschil merken tussen de mensen die wel/geen cursus hadden gehad. Rustig blijven en alles aan de natuur kunnen overlaten moet een beetje in je zitten denk ik. Komt ook nog bij dat bijna alle cursussen hier in de omgeving op onmogelijke dagen en tijdstippen worden gegeven... tsja, ik "moet" tot mijn 36e week gewoon nog fulltime werken! Groetjes!
ik doe wel zwangerschapsgym. Op zich wel interessant, maar niet echt nodig. De 2 partneravonden zijn het interessants, de rest niet zo hoor.. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt! Ik heb nl. geen zin meer om te gaan, maar voel me min of meer verplicht nu he.. Taliaa
ik heb er ook geen behoefte aan om een cursus te doen. heb er nooit info over gelezen of wat dan ook maar niet mijn ding!
Ik doe ook geen cursus..Konden via kraamzorg wel het een en ander gratis doen.Hadden ons opgegeven voor 'samen bevallen', maar heb t toch maar om laten zetten in zwemmen.Gewoon lekker in t warme water beetje ronddobberen... Lees idd ook wat boeken en als ik wat wil weten, vraag ik het aan de VK.. Liefs.
Nope ik doe het ook niet. In 1e zws wilde ik het wel, maar lukte het niet ivm ziekenhuisopname, en nu wil ik het zelf niet.
O gelukkig. Ben dus duidelijk niet de enige. Fijn! Ik zie mezelf al zitten in zo'n groepje klagende zwangeren en dan mijn verhaal doen. Nee, echt niets voor mij. Bovendien heeft mijn partner al meteen aangegeven: "wat je ook doet, ik ga niet mee" Nu weet ik het zeker, geen cursus voor mij!
Ik ga ook geen curses volgen, heb er ook geen behoefte aan Ik denk dat je op dat moment wel weet wat je doet en de vk begeleid je ook wel