Ja he, dat heb ik ook. Maar zou die andere dan niet uitgroeien tot een grote cyste? Of is dat niet zo erg en verdwijnt die zelf als je stopt met de hormonen of ongesteld wordt..
@ Amare wat balen dat je ziek en ongesteld bent geworden. Ik heb zo hard geduimd voor jullie! Had het jullie zo gegund een mooi verjaardagscadeau. Gelukkig kon je gelijk weer beginnen met spuiten, hopelijk deze ronde meer geluk. @ LW85 wat fijn dat er 2 kloppende hartjes te zien waren, en dat je zo vaak op echo controle moet. Is wel druk qua ziekenhuis bezoeken maar dan wordt het in ieder geval wel goed in de gaten gehouden. Ik ben benieuwd of dat grootste vruchtje voor blijft lopen of dat het toch nog veranderd. @Nina balen van weer de tegenvallende FM. hopen dat je op mag hogen. Na ophoging kan je eitje ook alsnog doorgroeien hoor, ik had dat de vorige ronde. Die heeft 4 dagen op 13mm gestaan en na ophoging ging hij toch ineens verder groeien. Nou spannend nog even hoor!
Nou dit is een leuke twist, mag ophogen naar 50IE weer en dat een week lang! De vorige keer werd dat overstimulatie en moest ik 3 weken verplicht stoppen en seksverbod. Ik ben dus een beetje bang voor dat scenario. Eerst is ze voor mijn gevoel extreem voorzichtig en nu opeens wel dit risico. Want ik heb natuurlijk al 14x gespoten deze cyclus.. En dat ding wat er nu zit van 13,5 mm. Wat gebeurt daar dan mee? Ik werd teruggebeld door de verpleegkundige, anders had ik het haar zelf wel gevraagd. Aan de andere kant, dit is bepaald n.a.v. bloedonderzoek dus nouja, het zal wel goedkomen denk ik dan maar? 50IE is nog steeds een relatief lage dosering dus gelijk overstimulatie zal misschien niet snel nog een keer voorkomen. Wel gek dat ik de vorige ronde met 7x 25IE een mooi ei van 22,5 mm had! Ik begrijp er niets van. Ik moet in elk geval komende maandag terug voor een echo. Misschien dat ze nu iets meer risico durven nemen. Als ik toch weer een xtal weken rust moet houden. :x
Hallo allemaal.. Ja nu op het wachtbankje maar ik laat het gewoon op me afkomen. Naar 3 jaar heb ik de moed en hoop toch wel opgegeven. Een verkeerde instelling dat weet ik maar zo voorkom ik meer teleurstellingen. Ik heb maar 1 test gedaan ik heb er nog eentje liggen die doe ik op dag 11 om te kijk en of het eruit is of toch is blijven zitten hihi. Maar wij starten komende maand eens zonder hormonen ik reageer toch wel heftig op die 37.5 eenheden. Nina wat jammer dat er geen verdere vooruitgang is. Het nadeel van het spuiten en wetend wat er gebeurt van binnen kan ook enorm teleurstellend zijn. Zo maak ik me druk of 1 folik wel genoeg is of het er niet meer moeten zijn. Ma goed ik Vind het al prettig dat ik weet waar ik aan toe ben de komende maanden. Butterflypassion test jij wel iedere dag? Hohi
Hebben jullie ook zo'n last van de borsten? Mijne doen nog meer pijn dan voor een ongie ofzo. Lig vandaag al vroeg in bedje ben erg duizelig en hoofdpijn of dat nog uitwerking is van de hormonen geen idee.
@Nina fijn dat je mag ophogen. Spannend dat je pas weer maandag voor FM hoeft. Hopelijk gaan je eitjes zich nu gewoon goed gedragen en heb je maandag een mooie follikel. Ik duim vol je mee meid. @mamasimone Nee ik ga pas 17 dagen na de pregnyl testen omdat ik vorige ronde toch wel veel stress had door het vroeg testen. Of je nu vroeg of laat test de uitkomst is toch hetzelfde... Hier geen last van mn borsten, heb ik eigenlijk nooit, ze zijn niet zo gevoelig haha. Wel moest ik vanmiddag tijdens het puzzelen ineens uit het niets huilen om niets. Lang leve de pregnyl denk ik maar. Mijn man heeft een goed gevoel deze ronde dat het wel eens raak kan zijn. Ik heb zelf geen gevoel eerlijk gezegd, geen idee. Dus niet het gevoel dat het raak is, maar ook niet het gevoel dat het niet raak is. Ik hoop dat mijn man zijn gevoel klopt 😄
BP ik hoop voor je dat het deze maand raak is. Ga voor je duimen. En mocht het niet zo zijn dan moet je de moed niet opgeven! Klinkt stom maar ik ben toch blij met de ophoging. Misschien dat er dan eindelijk wat activiteit komt. Er zit in elk geval vaart in. Dat vind ik fijn want dan voelt het niet per se als 'verloren' tijd. Ik moet misschien accepteren dat mijn vorige goede ronde gewoon geluk was? In elk geval heb ik nu geen geklooi met het mengen van meerdere toedieningen uit 1 ampul en ja, ik weet niet. Ik heb er verder weinig gevoel bij. Een beetje zo'n bleu idee van 'deze ronde wordt niets, whatever'.. en ik vind het wel even best zo 🙃 Dat klinkt alsof ik er even klaar mee ben, maar dat is niet zo. Ik ben gewoon even klaar met hopen en dat soort dingen. Het vergt veel energie maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen! 😉
hoi dames, ben weer beetje terug van weggeweest. beroerd de laatste tijd (sinds 3 dagen weer heftige buikpijn kramp aanvallen, wat ik altijd heb spastische darm gooien ze het op, maar vannacht en half uur durende aanval, bijna spugen en naast de pijn onder in me buik ook soort raar gevoel rechts in me buik tussen de 5-10cm naast me navel, alsof er soort ballon van binnen zit).lijkt me erg ver weg voor de baarmoeder/innesteling? Eerste 2 dagen na pregnyl zetten, raar misselijk. wisselend dagen erop hele gevoelige borsten en harde tepels. en weer op en neer met emoties. Wanneer testen jullie na pregnyl zetten (ik wil de 1e keer nog niet eruit testen ofzo) ze zeiden tegen mij 2 weken/14dagen na pregnyl (di18nov. ochtend)zetten, dan poli bellen of ik ongesteld ben geworden(of eerder al) of positief test.. (dit zou zijn volgende week dinsdag 1 nov.) ..als je dan test is het toch wle zeker als er wat zichtbaar is? of kan je al eerder zeker ervan zijn-zonder het eruit te testen? en na hoeveel dagen? @nina dat ''bleu'' gevoel heb ik ook heel wisselend met ''stel'' dat, maar ook zo van ja het idee dat het toch niet innestelend of wat gebeurt(hier dan al stapje verder met pregnyl gezet vorige week) maar gevoel ja beetje ''oppervlakkig'' ofzo. Wel lang wachten weer tot maandag zeg na de ophoging. Mijn was dus eerst na ophoging(van 50na 75gonal) fm ook 3 dagen opgehoogd. zelfde groei tempo 4mm in 3 dagen. en toen nog 2dagen doorgegaan met ophoging(75ie gonal)en was hij opeens 6mm in 2 dagen gegroeid(latere reactie op de ophoging). totaal toen op cyclus dag 18 (al was ik al eerder aan prikken maar menstruatie plots tussendoor toen). Maar super spannend zeg.Nu ik weet dat het zo snel 'kan ''spurten'' zou ik het zelf niet durven dat ze me zolang laten wachten zeg maar.... @Butterfly ? ah 17 dagen na pregnyl spuit? wanneer mag jij testen. Hier dus afspraak met het ziekenhuis, dat ik 14dagen daarna moest testen. haha lief zo'n man, de mijne heeft juist zoiets omdat die pregnyl erin kan zitten van als je niet ongesteld wordt dit weekend, kan je dan niet tot volgend weekend wachten met testen ipv dinsdag al. uhm nee afspraak met het ziekenhuis haha. heb zelf in me hoofd als ik niet ongi wordt, dan dinsdag testen(hopelijk positief) en dan dond/vrij zo'n duurdere en die op foto zetten voor ouders. (die weten dat we die week wat moeten weten) . @mama simone, hier ook niet helemaal fit. ook 1e dagen pregnyl hoofdpijn misselijk. nu gaat t op en neer. soms dag geen last dan plots weer hele dag dat ik niet wil eten. en me borsten ook ene moment gaat t andere moment mag je er al bijna niet naar kijken en doen ze al zeer zo gevoelig. owja en rugpijn net als bij ongi worden. ook hier soort rare krampjes /soort menstruatie achtig pijn, maar zet niet door. Wanneer ga/mag jij testen? hoeveelste dag dan na het zetten van de prik. @Amara niet leuk, sterkte ermee en duim voor je in de nieuw ronde. @Lw85 super nieuws. 2 kloppende hartjes <3 @secret angel Hier dit weekend op verjaardag bezoek geweest bij mijn hoogzwangere vriendinnetje nu 31 weken. de 1e die ik van dichtbij mee maak die zwanger is en het kindje voelen trappen en 3d echo gezien, beetje gekletst over het gevoel kinderkamer bekeken kleertjes enzo. wel apart omdat je het zelf ook zo graag wilt, maar vind het ook onwijs fijn voor haar spannend morgen weer kijken voor jou hoe het ervoor staat, duim voor je. als ik iemand vergeten ben of iets verkeerd heb gelezen met reageren. Merk hier ook laatste dagen echt onwijs vergeetachtig, beetje wazig soms. maar ook als mijn man bij thuiskomst of voor we gaan slapen een kus geeft, vraag ik er 5min. later weer om blijkbaar, totaal overtuigd dat ik er nog geen 1 gehad heb.
Ik had door de Pregnyl ook meer hoofdpijn en een beetje dizzy soms. Vooral bij het plotseling opstaan
@my book1990 ja erg vervelend nu weer hoofdpijn en duizeligheid is ook wel extreem. Ik heb vrijdag met de ovitrelle gespoten dus ik zal me ei zondag hebben gehad zoals ik voelde dus ik moet nog zeker 11 dagen wachten tot mijn ongie. Welke dag zit jij nu? @butterflypasision ohhh spannenddd hopelijk is dit joun maand... Ja ik merk wel dat ik afwisselend ben met mijn stemming😅maar gelukkig niet heel erg. @nina sanders jaa hier ook de duizeligheid bah vervelend beperkt me toch wel met bepaalde dingen. Ik snap je gevoel van bleh ben er even klaar mee. Dat heb ik ook na 3 jaar en nu we met de hormonen zijn begonnen wil ik zo graag hoop hebben maar de hoop is ver te zoeken na zo'n lange tijd. En ik ben gewoon bang dat ik er te veel van verwacht en dat zal wel weer een klap in me gezicht worden. Maar dames ik had nog een vraagje aangezien ik vrijdag de ovitrelle heb gespoten zei de arts dat Ik zondag in de middag me ei zou krijgen en dat voelde ook zondag zo ik had zeurende menstruatiepijn maar nu ging ik net naar de wc en voelde al wat en er was best veel cervixslijm aanwezig zoals rauw eI. Zou mijn ei dan nog niet geweest zijn. Dit brengt me in verwarring.😶. En de laaste dagen moet ik zo vaak plassen dat ik meen dat die hsg hormonen en mijn lichaam denken dat ik werk elijk zwanger ben haha.
Mybook1990 mijn arts zegt dat het hsg hormoon naar 10 dagen uit je lichaam moet zijn. Ik ga op dAG 11 testen of dat werkelijk zo is.
Door de Pregnyl kreeg ik de volgende klachten: - iets vaker hoofdpijn - soms beetje dizzy - honger! - veel en vaak plassen - grotere borsten (!) - gevoelige tepels. Na ong 11 dagen verdwenen de klachten. Ohja en ik kon heerlijk slapen door de Pregnyl. Ik hoop 'm toch volg wk weer te kunnen zetten als er nieuwe eitjes ontwikkelen 😉. Dat is wel een beetje waar we op mikken. Wat zou er dan gebeuren met de huidige follikel? Wordt dat een cyste?
@mybook nou ik heb niet echt een datum wanneer ik mag testen, gewoon als ik niet ongesteld wordt. En ik vind zelf 17 dagen na pregnyl fijn. Dat is mn nod. Jij gaat dus 14 dagen na pregnyl testen? Spannend hoor, 12 a 13 dpo is dat dan ongeveer. @Amare hoe gaat het met spuiten? wanneer heb je je eerste FM? @ mama simone dankjewel 😊 hmm apart nu dat slijm. Is het echt zo dat je er tussen je vingers draden van kan trekken zeg maar? Dat heb ik meestal de dag voor en van mn eisprong het meest. Ik weet niet of het kan zijn dat je eisprong toch later is gekomen. Voor de zekerheid zou ik het nog maar even gezellig maken vanavond 😉 @Nina ik weet niet of dat eitje een cyste kan worden. Wat ik al zei mijn ervaring bij een stilstaand eitje toen is dat hij direct na ophoging door ging groeien en uiteindelijk is die ook gesprongen. Even voor jouw idee wat het toen was: CD 9 13mm, CD 11 13mm, CD13 nog steeds 13mm dus toen vanaf die avond opgehoogd, CD15 16mm, CD16 17.8mm dus op CD17 pregnyl. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Die follikel was iedere keer rechts en ook op dezelfde plek dus gyn zei dat het echt die van 13mm was die doorgegroeid was. Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik het liefst op het laatst aanstaande vrijdag nog een FM gehad ipv maandag. Kan je hier niet om vragen? Dan kunnen ze alvast kijken wat er met deze en andere follikels gebeurd. Aangezien je al eens overstimulatie hebt gehad na 7 dagen 50ie toch?
Pffff; heel verhaal zitten typen... valt m'n laptop uit. Zucht... nu maar via m'n telefoon nog maar een keer. @amare, wat een rot cadeaus zeg Heb je ook nog leuke cadeaus gekregen? @lw, wat fijn dat er 2 hartjes te zien waren. Het lijkt haast wel of er 1 van je eigen eisprong is en 1 van de pregnyl. Spannend hoor. Fijn dat je zo snel weer een echo krijgt. @nina, herkenbaar je verhaal van ik spuit die hele ampul er wel in (pagina's geleden 😉. Ik heb zelf ook getwijfeld of ik niet meer moest verhogen. Maar omdat dit nog 'maar' de 1e ronde met gonal is (al voelt dat niet zo) ben ik toch maar braaf geweest. En als je zelf toch liever eerder een fm hebt, moet je dat gewoon vragen hoor. Ik zou zeker je gevoel volgen wat dat betreft. Beter een keer te veel dan te weinig kijken. @butterflypassion, je hebt me weer even wat hoop gegeven met je verhaal over stilstaande eitjes. Welke dosering had je eerst en waar mocht je naar ophogen? Hou je het wachtbankje nog vol? @mamasimone, wat gek dat je nu (nog) vruchtbaar slijm spot. Misschien toch nog een keertje Gezellig maken? Al lijkt het me dat je ei toch al wel gesprongen moet zijn. Onhandig dat zo'n lijf dan weer onduidelijke signalen geeft hè? Ik had net nog meer getypt, maar ik weet het even niet meer. Morgen weer een fm. Ben zo benieuwd of ik nu eindelijk van die 14 mm af ben. Of dat ik het toch moet afbreken. Ik blijf hopen dat ik binnenkort de pregnyl mag zetten. Ik laat het morgen weer weten. Trusten!
@ SA: Ik hoop voor je dat de FM vandaag positief uitpakt. Als hij niet gegroeid is, moet je de cyclus dan afbreken? Want wat gebeurt er als je dan bijv. doorspuit? Het punt van eerder een FM: het liefst had ik er wel 1 eerder gewild dan maandag. MAAR: morgen ben ik een dagje weg dus dat komt me niet goed uit. Bovendien heb ik er deze ronde eigenlijk wel vertrouwen in dat de dosering niet té hoog is en niet voor overstimulatie zorgt. Als dat zo was geweest, had er allang meer activiteit moeten zijn. A.s. maandag heb ik al 20 dagen achter elkaar gespoten! Nouja, we gaan het wel zien haha. Ik hoop echt dat de Pregnyl volgende week erin mag. Kan ik weer heerlijk slapen . Ohja: de apotheek heeft dunnere naaldjes voor me besteld. Ze deden weer erg moeilijk afgelopen keer en toen werd ik wel een beetje boos. Maarja, daarna kreeg ik te horen dat ik mocht ophogen en dus niet meerdere toedieningen meer uit 1 ampul moest halen . Maar goed, een extra voorraadje kan geen kwaad lijkt me. Ook straks met de Pregnyl (+ ondersteuning 3x).
Herkent iemand zo'n raar opgezet,klein ballonachtig gevoel aan de zijkant van haar buik? ( of zijn het gewoon me darmen die door de prikkelbare darm syndroom weer een opdonder hebben gehad). het voelt niet als me baarmoeder haha maar geen idee hoever je die eigenlijk echt kunt vullen. Op dit moment ook in hevige buikpijn aanvallen fase(hangt samen met de PDS, heel toevallig vorige maand ook van de 23e tot 27e)ene moment voelt als me darmen, veel lucht, andere moment als ongi pijn. klein vermoeden dat het samen hangt met mijn hormonen, want dit heeft extreme vormen aangenomen sinds ik vorig jaar zomer gestopt ben met de prikpil. (eerder al opname in zh ervoor, pijn door morfine heen,dus het is nu gewoon thuis, vooral snachst ff doorbijten letterlijk-bij me dekens zowat kapot, maargoed). .. maar voelt gewoon raar .denk gelijk dat er dan weer wat mis is met baarmoeder enz. maar t zijn aanvallen om de paar uur 10-20minuten. dus kan dan geen buitenbaarmoederlijke groei of iets zijn,dan moet het een pijn zijn die opkomt en steeds erger wordt en niet in periodes. @mamasimone; vind het zelf beetje lastig echt welke dag enzo. omdat ik eerst al prikte paar dagen toen ongi werd.en gewoon door moest prikken omdat het 3e dag ongi al was. maar gerekend vanaf mijn 1e menstruatie dag, heel makkelijk te onthouden 1 oktober, daarna di.18 oktober pregnyl gezet(sochtends 9uur) dus zou wo.19 okt(savond rond 9u aan het ''werk'' gezet'' en do. nog een extra poging)...dusss ja uhm.. dan zou ik op cyclus dag 27 moeten zitten nu. en 9 dagen na het zitten van de pregnyl.. en moest 14dagen na de pregnyl zetten testen(dus ma/dinsdag na t weekend eigenlijk)... Ik had geen menstruatie vanmezelf dus weet me eigen cyclus niet. Was dus door het starten met gonal f plots ongesteld geworden, voor het eerst sinds tijden (dit was van 1tot 6/7 okt). dus ik denk dan of ma/di ongi of ma/di test positief... Ik had het ook ergens gelezen idd. me zo'n half waarde tijd, dan moet je na 10dagen op 0 zitten. dus zou voor mij dan moeten zijn, morgen vrijdag ochtend dat het ''weg'' moet zijn... Ik twijfel echt nog. ergens zoiets ik wacht gewoon tot dinsdag, ergens wil ik het weekend gewoon al testen. maar ja moet ik eerst zekerheid hebben dat het ''eruit'' is zeg maar..maar durf het allemaal nog niet zo goed. mijn man is er vrij ''nuchter onder'' die doet beetje zo van, ja en als hij dinsdag positief is, dan kan het altijd daarna ook nog misgaan/miskraam. pas na die 12 of 15 weken ''gelooft'' hij het wel een beetje zegt hij, eerder niet. @Nina spannend weer. hier krijg je gelukkig ook in het weekend echo's Krijg je een pasje bij hoofdingang, word je vooraf ook aangemeld en dan kan je door de anders gesloten deuren in het weekend, naar de gyn poli die dan als enige open is volgens mij. Ik heb geen idee wat er met de huidige folikel gebeurt. dacht niet dat het ineens een cyste kon worden,dan moet dat vanaf het begin al zo zijn dacht ik. als je geen eisprong heb,lost dat volgens mij een soort gewoon op in je lichaam, die breekt het af, en als je wel een eisprong heb gehad, zou je volgens de gyn zoiezo ongi moeten worden ofzo. @Butterfly wat is DPO ?ja dat is wat ze op de poli zeiden. zoals in stukje hierboven als antwoord op mamasimone; ik heb geen eigen cyclus. toevallig afgelopen maand ongi geworden na stimulering 1e spuiten gonal f, voor eerst sinds jaren dus.... @Secret angel. succes met de fm morgen, hopen dat die ook een groeispurtje heeft gemaakt bij jou
Jeeej echt een geweldige dag gehad vandaag. Bij de fm dacht ik eerst dat het mis was, m'n bms was hetzelfde of iets dunner. Dus ik was al teleurgesteld. Maar toen ging hij naar de eitjes kijken en et is er 1 gegroeid! Vandaag 17 mm 😊. Dus ineens was er weer hoop. Vandaag en morgen nog 87.5 gonal en zaterdagochtend de pregnyl. Dan zondag 'huiswerk' zoals de gyneacoloog het noemde 😂. Uitleg gekregen over het zetten van de pregnyl. En als het niet lukt mag ik langskomen. Maar ik hoop dat ik het zelf kan. Al vind ik die naaldjes wel echt eng. Zouden de naaldjes van de Gonal ook op de spuitjes passen? Een week na het zetten van de pregnyl bloedprikken voor progesteron. Zouden we na zondagavond het nog op een ander moment moeten doen? En vrijdag voor de zekerheid? Daarna naar het theater geweest, naar een musical van Woezel en Pip. Omdat ik als pers was aangemeld mochten we van te voren de cast fotograferen. Dinand vroeg aan mijn dochtertje of ze haar knuffel buurpoes kwam laten zien. Zo leuk!!!! Nu helemaal gesloopt. Maar wat een top dag. @nina, leuk dat je een dagje weg gaat. Wat ga je doen? Wel een prettig gevoel dat je denkt dat de dosering zo goed is. Ben benieuwd naar maandag. Vandaag is mijn 22e prikdag en ik ga nog even door😉 @mybook, ik herken je gevoel niet. Maar je klachten klinken wel echt vervelend zeg! Dpo betekend days past ovulation, oftewel het aantal dagen na je eisprong.
Yesss SA goedzo! Ik moest op de dag van de Pregnyl en de dag erna in elk geval gezellige dingen doen Gaat vast goed komen! Jij ook een behoorlijke tijd geprikt dus! Ik duim voor je dat het goed gaat! Niet te veel bij na denken. Gewoon gaan darten!
Hallo allemaal beetje laat maar kan alweer niet slapen.. ik heb vandaag veel last van menstruatiepijn en toch ook krampen lijkt het. Bah dat zeurende gevoel. Ik had gister avond nog een testje gedaan en die bleef even fik als die van afgelopen zaterdag. Ik wou kijken of hey al iets gezakt is. Ik ga nu pas testen 1 a 2 dagen voor mijn nod of helemaal niet maar dat zal me toch alweer niet lukken😂. @ mybook1990 ja mijn aanstaande man hihi heeft ook zo'n instelling .. maar ik weet dat dat ook komt door al die teleurstellingen hij probeert zich zi groot te houdenen zo word die niet snel gekwetst ofzo. Ma goed had liever iets positiever