wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik lijk ook iets te zien. Spannend joh! Hoeveel dpo ben je vandaag? Ik zou overmorgen weer testen! Zo kun je de oploop goed bij houden. Ik duim heel erg met je mee!

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb nog een action test liggen die doe ik morgen en dan even naar de kruitvat voor nieuwe.

@bloempje, ik ga het nog voor je uitzoeken hoor. Maar wordt denk ik morgenochtend.

3. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,
    Hier even afwezig geweest. Lekker genoten van de 2 weken vrij die mijn mannetje had. In de vakantie kerst gevierd bij mijn ouders(toen 1e kerstdag ongesteld geworden voor de 1e keer uit mezelf) en 3e dag(27/12) echo_geen cystes meer-besloten niet te spuiten, kijken wat mijn lichaam doet.(tussendoor op 2 januari op kraambezoek(1jan geboren) bij mijn beste vriendinnetje die was bevallen, mooi begin van het jaar) en een dag&nacht naar het zuidelijkste puntje van limburg een vriendin opgezocht(ik woon in het noordelijkste puntje van noord holland haha). even dingen die nu konden, zonder op alles op te letten.

Oke en toen verder dag 10(di 3/1 echo; niks te zien, toen dag 13(vrijdag 6/1). linker eierstok zei de gyn dat er 1 mini folikel was, hij noemde dit geen eitje, maar een voorloper van een eitje. Pas als het dominant werdt ofzo, dus ging groeien dan werd het een eitje? Iemand die dit verhaal herkent,bms 4mm. -deze gyn zei als het volgende keer niet gegroeid is, dan moet je menstruatie opwekken en volgende ronde weer spuiten, maarja opwekken kan niet met tabletten bij mij,dus zou dan weer in overleg spuiten worden, kijken of het dan weer op gang zou komen door de hormonen in me lichaam)

maar Gister weer terug dag 18) dus. En toen beide kanten 2 of 3 follikels wat ik begreep.....Dus het lijkt mij dat het toch wel iets doet, alleen in onwijs traag tempo. maar ook nu zei de arts. deze zijn zo klein,kleiner dan 1cm(ze ging ze niet opmeten)dus is nog niks. ze moeten 2cm worden. jaja dat weet ik ondertussen. Maargoed. nu a.s. vrijdag cyclus dag 20 weer terug. En benieuwd of er dan 1 ''dominant'' wordt zoals ze het zeggen en die dan gaat uitgroeien tot mooi eitje... Iemand dit dit ''verhaal'' herkent. met folikels voorlopers van ei, en 1 moet dominant worden?.. in ieder geval als het uberhaupt 1 van de ''voorlopers'' gaat groeien, wordt het een erg lange cyclus denk ik...

@Secret angel hihi dat zijn wel leuke dromen, zeker als ze werkelijkheid worden. spannend. ik zie ook een licht streepje op de voorste test
    @Bloempje, bij jou dus ook een hele lange cyclus-al is het anders dan bij mij zonder hormonen deze ronde, (maar dacht met hormonen dat ik ook lang prikte). Bij mij was de laatste keer ook met een ophoging, dat de eitjes niet ''direct'reageerde. en dat 1 echo later geen of weinig verschil was. toen bleef dosering gonal f ook het zelfde en echo erop opeens groeispurt, soort vertraagde reactie erop. hoop dat dit ook voor jou zo is. Dus het kan nog wel :)

@Nina. noemde ze bij jou de ''folikels'' ook voorlopers en nog geen eitjes. En vanaf welke dag gingen ze bij jou dan 1 of 2 groeien?ps. hopelijk geen nieuwe glibberpartijen gehad. hier was het 1avond beetje poedersuiker sneeuw en volgende ochtend al regen alles weg. ook niet glad. Spannend binnenkort de echo.
    @Lw succes met je afstudeer onderzoek, heerlijk als dat dan straks afgerond is. en lijkt me een goede keuze dan de ziektewet.
    @Amara wat een spannende tijd straks de 4e iui & lekker even erop uit. de enigste ''sneew'' die ik heb gezien was in zwitserland(tijdens mijn opname in het astmacentrum) maar o wat een mooie omgeving.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik reageer even op jou want ben een beetje druk, maar nog niet-dominante follikels noemden ze bij geen voorlopers oid. Gewoon dat er wel wat kleine eiblaasjes / follikels zaten maar dat er nog niets te zien was omdat ze nog niet dominant werden. Pas wanneer een follikel doorgroeide, ging ook het baarmoederslijmvlies meegroeien. De dag dat ze bij mij gingen groeien verschilde. Ik moest eigenlijk altijd na een week terug (dus rond cd 10) en bijna nooit was er dan al een dominante follikel. Pas bij de 2e fm was er de de afgelopen ronde een dominante follikel (1 van 14.5 en 1 van 11).

De ronde ervoor had ik pas bij fm 5 een dominante follikel :) (tussendoor een keer loos alarm, toen leer er 1 te groeien maar die was weer weg, zo bleek later).

@ SA: heb je nog getest?

@ SA:Bewaren

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @secretangel: Heb je nog gestest??

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @ SA Ik spiek ook al iedere keer vol nieuwsgierigheid in dit topic!😉

7. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Yesss!! Super blij! Ik reageer eindelijk op de puregon! :) Heb zelfs 2 eitjes! YES, YES, YES!!! Zaterdag moet ik weer terug, hopelijk blijft de rest klein en groeien deze twee mooi door! :) :)

@Mybook, heb jij je echo vandaag al gehad? Hopelijk voor jou ook goed nieuws! Zou natuurlijk ook nog eens extra mooi zijn zo zonder hormonen!

@SA, ik ben ook wel benieuwd.. Heb je nog getest?

8. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Sorry dat ik jullie zo in spanning hou. Ik heb inderdaad vanmorgen getest. De eerste test liep een beetje raar door, waardoor ik dacht dat hij niet goed was. Dus een 2e gepakt en die met dezelfde urine gedaan. De 1e (rare) test is uiteindelijk wel normaal opgedroogd en wat donkerder dan de vorige testen. De 2e test is net zo licht ofnmisschien nog wel iets lichter dan die van dinsdag. Dus nu weet ik het even niet meer. Voel me wel zwanger qua gevoel in m'n baarmoeder en wat gevoelige borsten, maar die testen. ... Pfff. ... dus morgen maar weer eens kijken. Duimen jullie mee?!

@bloempje, wauw wat fijn! Zie je de aanhouder wint! Ik duim voor je dat de rest klein blijft. Succes!

9. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    SA, wat zenuwslopend dat je testen niet allemaal hetzelfde van kleur zijn! Maar een 2e streepje is gewoon t bewijs dat je zwanger bent toch? Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar dat is wat ik zou denken 😬 Heb je vanmorgen nogmaals getest? Ik duim in elk geval voor je mee!! 🍀

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Spannend SA! Kan dus nog alle kanten op, heb je er zelf een gevoel bij of het goed zit of niet?
    Ben wel benieuwd naar de testen die je gister hebt gedaan, kan je een foto plaatsen? Hoop het heel erg voor je, ik duim!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ben benieuwd SA. Heb je inderdaad misschien een foto?
    Hoeveel dpo ben je nu? En wat voor gevoel heb je er zelf bij?

@ all: hier gaat het prima. Ik voel me prima (ben ik nog wel zwanger? kan toch nooit allemaal goed gaan?) op wat honger enzo na.
    Volgende week dinsdag hebben we de eerste echo en ik word al nerveus als ik eraan denk. Ik ben zó bang dat er geen hartje klopt of dat het veel te klein is o.i.d. Kan me bijna niet voorstellen dat het allemaal goed zou gaan.
    ML is daar iets nuchterder is. Waarom van het verkeerde uit gaan? Positief blijven.. Ervan uit gaan dat het goed zit en als dat niet zo is, dan komen we er samen wel uit op dat moment etc. etc.
    Heeft ie wel gelijk is. Al kon ik 'm vanochtend wel schieten! Geen idee waarom, maar ik ergerde me echt aan alles wat ie deed (ook aan de kat overigens).. Arme wezens hier.. ;)

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Nina: je bent eeeeecht nog zwanger hoor. Bij mijn eerste zwangerschap echt geen klachten gehad op die termijn, alleen iets grotere/meer gevoelige borsten. Komt helemaal goed met je echo, geniet ervan dat je je zo fijn voelt!
    Deze zwangerschap irriteer ik me ook mateloos aan mijn vriend, vraag me soms zelfs af of ik nog wel wat voor hem voel :eek: maar het zijn gelukkig echt de hormonen die de overhand nemen. Want dat is begonnen toen ik zwanger was en was daarvoor helemaal niet zo. En ik heb het ook bij anderen om me heen, kan amper wat hebben. Waarschijnlijk ook omdat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit door de zwangerschap (bekkenpijn, extreme dorst, heel vaak moe, kleding zit niet lekker, enz.).

13. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hier blijft het spannend. Streepjes zijn nog erg licht en ik word ge mezelf, de spanning en het turen. Ziekenhuis gebeld en die reageerden met een 2e streep is zwanger en afwachten tot de echo. Snap ik, maar dat is pas 1 februari. Later de huisarts gebeld en ik mocht gelijk komen om te prikken. Nu afwachten en tussen 4 en 5 bellen. Ik weet alleen niet of je dan ook nog een 2e keer moet prikken om de stijging te zien. Maar dat vraag ik zo wel even. Hopelijk straks toch wat duidelijkheid. Ik had er zelf een heel goed gevoel over. Maar die rotstreepjes maken me aan het twijfelen.

Ik kon mijn man vanmorgen ook wel schieten. Hij gaat dan van het negatieve uit om mij de 'domper' te besparen. Maar ik wil juist een hart onder de riem. Alle rampscenario's verzin ik zelf al genoeg. Vanochtend werd ik wakker met hartkloppingen. Ik was in m'n droom/nachtmerrie bezig een pistool te lozen. Die ik kennelijk al eerder had gebruikt 😳. Nu maar even de tijd vooruit kijken. Duimen jullie mee?

@mybook, fijn dat er nu toch wat te zien is. Hopelijk groeien ze snel verder. Wanneer moet je weer?

14. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    @nina: dankje voor je reactie. ja de arts vandaag noemde het ook weer eiblaasjes en dat het het inderdaad pas ''iets'' is als het gaat groeien. daarvoor liggen ze gewoon te wachten niks te doen eigenlijk. hier vandaag dus ook 5e meting en nog niks.(zie bericht hieronder)ow en dat jij juist het negatieve op zoek en je partner positief is. is hier juist andersom haha. ik bekijk alles positief en mijn man zegt constant, nou pas als je zwanger bent en het zit er 15 weken geloof ik pas dat het goedkomt haha. :p
    @bloempje, fijn dat je nu reageert en 2eitjes heb :) Ik had vandaag de echo maar helaas, zie bericht hieronder.
    @Secret angel: mag je geen bloedprikken? kan zelfs via huisarts. toen ik kort zwanger was, belde ik gelijk 1e dag van positieve test en kon volgende dag gelijk bloedprikken om het te laten bevestigen. dan kunnen ze ook zien of hcg waarde klopt bij je zwangerschapsperiode en of het hcg verdubbelt of niet en de zwangerschap blijft zeg maar.

Hier dus vanochtend echo weer gehad, haha de laatste arts(nieuwe)die ik nog miste van het hele rijtje wat daar werkt. maar een onwijs lieve rustige vrouw. Helaas eierstokken/eiblaasjes moelijk in beeld te brengen. Zij kon er maar 1 zien en echt meten was net geen 1cm, dus nog steeds klein.(al hoop ik stiekem omdat deze nu wel meetbaar was dat die misschien dominant gaat worden en gaat groeien toch nog). maar daarna even overlegd. nu maandag middag echo weer bij haar. (ze vond me een interessant geval, fijn, weer 1 die mijn casus leuk vind en mij wil blijven behandelen haha). en ze gaat toch nog een keer alle apotheken bellen, of er een apotheek is die dat kuurtje kan maken voor menstruatie opwekken, maar dan zonder lactose(omdat ik die dus niet verdraag) en overleggen met het amc(alkmaar dacht ik daar werken ze mee samen) of die weten wat nu handig is om te doen. - ik moet daar toevallig die maandag daarop ook heen naar de endocrinoloog ivm de ziekte van addison en zwangerschap(omdat daar geen protocol voor is en zeldzaam is, die vond me ook al interessant). nu maar hopen dat al dat interessante gedoe, ook een keer wat oplevert. ik heb zoiets van nou kijken of het volgende week nog wat doet, en anders start maar weer met gonal f(ipv pillen) om me cyclus op te wekken. dat werkte vorige keer ook.was ik na week prikken ook ongesteld, en moest 3e dag toen afspraak. en kon gelijk door met prikken en die ronde had dat uiteindelijk ook gelijk tot die korte zwangerschap geleidt. dus ik weet dat het kan. maar weer afwachten dus.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ SA: spannend, nog eventjes wachten. (ik mocht de volgende dag pas bellen! :p)
    Mocht het positief zijn, ga je dan over een aantal dagen nog een keer prikken om te kijken of het oploopt? Ik heb bloed laten prikken met 4w4d en mijn hcg was toen 913. De assistent vertelde me dat alles boven de 2 in het bloed betekent dat je zwanger bent (dit betekent niet automatisch dat het ook een doorgaande zwangerschap is).
    Ben heel benieuwd wat ze zo zeggen.

@ Mybook, spannend voor jou even. Even wachten tot maandag. Wel fijn dat je weer naar de arts terug mag die jou vandaag ook heeft gezien. Ik ga duimen op een positieve uitslag.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En en en? Wat laat je ons weer in spanning zitten ;)

17. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Sorry dat ik jullie in spanning heb laten zitten. Ik werd pas laat gebeld. Normaal gaan er idd dagen overheen. Maar in verband met het weekend en studiedagen heeft ze er spoed van gemaakt. Mijn Hcg is 15,8 nog heel pril dus. Wat op zich klopt met mijn idee van innesteling van vorige week donderdag. Ook logisch dat mijn testjes nog zo licht blijven. Nog een keer testen doen ze niet. Ik hoop dat ik kan wachten tot woensdag. Dan zou hij zeker donkerder moeten zijn. Voor nu moet ik proberen de spanning los te laten en mijn rust te nemen. En duimen tot de echo.

@mybook, sorry ik was geloof ik iets te positief door mijn zenuwen. Ik hoop dat die van 1 cm toch nog dominant gaat worden.

@bloempje, moest jij vandaag nou?

Phoe alles moet even bezinken zeg....

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oeh alvast gefeliciteerd dan! Wauw! Het kan natuurlijk alle kanten op gaan maar je moet van het positieve uitgaan! :D Jeeeej

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoeveel dpo ben je nu SA?

20. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @SA, wat fijn dat je al bloed mocht komen prikken. Hopelijk geeft het je wat meer vertrouwennen rust tot aan de echo! Wanneer krijg je de eerste echo eigenlijk?

@mybook, fijn dat er nu een groot genoeg was om op te meten. Hopelijk groeit die mooi door!

@nina, wat een spannende tijd! Al af aan t tellen tot je echo? 17 januari begint al op te schieten!!

Morgen krijg ik weer mijn fm. Ben zooo benieuwd. Ze waren gister 12 en 13 mm, ik verwacht dat morgen nog te vroeg zal zijn voor de pregnyl. Of denken jullie dat ze zo snel kunnen groeien? Lees namelijk dat bij 18 mm de pregnyl pas wordt gezet, was dit bij jullie ook? En hadden jullie vrichtbaar slijm voor de eisprong? Ik nu nog 0,0.

Deel Deze Pagina