Wie ook alleen met de kinderen deze week?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luun, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Zoals wel vaker is mn man van maandag tot vrijdag weer op reis voor z'n werk. Dus ben ik thuis samen met de drie jongens. Erg pittig moet ik zeggen. Ik probeer het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken qua eten koken en huishouden, zodat ik niet al te kribbig ben. Hopelijk gaan de nachten een beetje ok (dwz 'maar' 2 voedingen doen) deze week. Niet zoals de laatste keer 6-8x per nacht eruit! :$
    Zijn er meer meiden die regelmatig alleen zijn en misschien ook komende week? Misschien kunnen we hier even ons hart luchten en mekaar steunen. :)
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.986
    1.805
    113
    Provincie Groningen
    Yep, mijn man is door zijn werk alleen de weekenden thuis.
    Hij heeft net vakantie gehad en is gisteravond richting werk gereden.
    De oudste werd net wakker, ik hoop dat ze nu verder slaapt.
     
  3. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Jeetje iedere week weg dus!? Dan ben je meer dan de helft alleenstaande ouder. Pfff, zwaar hoor. Moet je niet elk weekend weer wennen dat hij er weer is? Zit je net weer in je eigen routine... Ik hoop dat je oudste nu doorslaapt. Onze jongsten zijn ong even oud. Hoevaak wordt zij nog wakker?
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.986
    1.805
    113
    Provincie Groningen
    Het is te doen hoor, ben niet anders meer gewend!
    De jongste slaapt prima door!
    Af en toe wordt ze wakker voor een speen.
    En die van jou?
    Ga je nog wat bijzonders doen deze week?
    Ik ga zo opstaan. Moet aan het werk.
    Werk jij ook?
     
  5. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dag in dag uit, maar ik ben dan ook alleenstaande moeder!

    Succes! Hopelijk slaap de jongste redelijk deze week!
     
  6. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Nou mijn man werkt deze week 6 dagen, dus ben deze week ook veel alleen.
    Mijn man heeft net 2 weken vakantie gehad en is vandaag weer begonnen.
    De hele vakantie hebben de kids zeer goed geslapen, echt heel goed!
    Vanmorgen ging hij erom 5 uur uit en jawel hoor de oudste was wakker, dus deze bij me in bed genomen, maar niet meer kunnen slapen:D

    Vanmiddag gaat ze naar de psz toe.:D
     
  7. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jep hier ook...wekelijkse kost.
     
  8. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb echt respect voor jullie, mijn man gaat iedere dag om 5.15u zn bed uit, komt om 5u thuis en vertrekt 3 avonden per week om 18u dan nog om mn broer in zn bedrijf te helpen tot s avonds 21u. en we liggen zo tegen 21.30/22u weer op bed vanwege zijn werk en onze dochter word iedere nacht zo´n 3x wakker.
    de zaterdagen werk ik, slapen tot ong. 11u, en dan vertrekt hij weer naar mn broer. tot s avonds 16u ongeveer.
    de andere 2 avonden en zondag zijn voor ons, en de tuin.

    en ik vind t moeilijk. heel moeilijk, ik voel me vaak alleen, onze dochter is een pittige tante die weinig slaapt, we wonen in een dorp, en met dit weer kom je op de fiets niet ver. dus echt petje af voor alle alleenstaande moeders en moeders waarvan de man doordeweeks weg is. in geval van nood kan ik die van mij namelijk nog bellen dat ie moet komen, al doe ik dat nooit.
     
  9. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Mijn man komt savonds wel thuis maar vaak pas na 19 uur en vertrekt sochtends tussen 4 en 5 uur ergens (kortom daar heb ik niets aan qua kids, huishouden, koken e.d.) maar ik ben dat zo gewend dus ken niet anders, in periodes zoals deze is hij meer thuis (minder werk, dat is seizoensgebonden zeg maar) dus daar genieten we dan van (vooral de kindjes)

    Echter de avonden is ie er gelukkig wel dat vind ik heel erg schelen (je kan toch wat delen) heel de week weg lijkt me helemaal niets, dus dikke knuffel voor je!
     
  10. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Loesje...Klinkt misschien raar...Maar ik heb liever dat hij van ma-vrij weg is dan dat hij elke dag 30min tijd heeft om met mij en zn zoon te spenderen omdat hij dan weer weg moet. Dat geren en gevlieg is niks en kan mijn zoon ook niet tegen. Als papa thuis is dan wil hij ook aandacht van zn papa en als die dan haast heeft en geen tijd voor hem reageert hij daar heel heftig op.

    De weekenden zijn hier echt genieten, we hebben de tijd voor elkaar, geen gehaast en gedoe.

    En doordeweeks...tja het went. Ik ben nu helemaal van slag en uit mn ritme als hij thuis zou zijn.
     
  11. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    t is niet dat mijn man om 18u de deur uit móet, als ons meisje dan nog slaapt, blijft ie een half uur langer. maar dan is ie vaak ook later thuis. we hebben er best veel discussies over, ik werkte voor onze dochter kwam ook 40/50 uur, dus dan heb je er minder last van. nu ben ik bijna fulltime thuis, en spreek buiten een kassajuffrouw of 1x per week een bakkie doen haast geen volwassenen, dat vind ik moeilijk.

    misschien dat we in de toekomst hier iets aan gaan veranderen, want heb het er echt heel moeilijk mee, al denk ik dat mn slaapgebrek ook een grote rol speelt.

    hebben jullie dan in t weekend nog wel zin om bv iets af te spreken met vrienden-op visite te gaan? ik merk nu dat ik de avonden dat ie thuis is, niks plan, en de andere avonden gaat ook niet, want dan moet ik oppas regelen.
     
  12. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    We gaan zeker elk weekend ergens op visite, vrijdag of zaterdagavond. Hebben ook wel eens verjaardagen/bruiloften ;) en in overleg kunnen we ook wel eens een avondje stappen vrijdag of zaterdag. En dan bedoel ik zonder elkaar met vrienden of vriendinnen.
    En we proberen toch 1x per maand samen een avondje uit te gaan en of dat nou uit eten en bios of een avondje kroeg is dat maakt dan niet uit. Dan gaat Tygho uit logeren.

    Zondagavond plannen we normaal niks, en is echt om saampies op de bank te hangen.
     
  13. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nee helaas; mijn jongste wordt nog 2xper nacht wakker en soms de middelste ook nog. Door het slaapgebrek is het zo zwaar. Het werk is nog wel te doen overdag als je tenminste goed kan slapen.
    Nee, ik werk niet. Althans, niet buitenshuis, haha. M'n man had net kerstvakantie en hij was er echt moe van! En dat terwijl we het met zn tweeen deden! Ik zou niets anders willen hoor, op dit moment, dan thuis zijn met de kinderen. Maar zwaar is het soms wel.
     
  14. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier al sinds november doordeweeks single mamma. Af en toe vind ik niet erg, maar dit is verschrikkelijk.
    Ik heb nu ook geen auto en zit met twee kids aan huis gekluisterd zonder familie in de buurt.
     
  15. joycje

    joycje Fanatiek lid

    21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    hier ook een man die bijna altijd weg is.. Dit door de combi paarden en werk. Hij heeft nu sinds een week een andere baan. Waardoor hij of vroege of late dienst heeft. En heeft hij vroege dienst dan gaat hij daarna zijn paarden doen of lesgeven ofzo.. En anders gaat hij s ochtends weg voor het paardengedoe en dan om half twee naar zijn werk tot einde dienst. Dus kan 10 uur zijn of 01.00... En dan in het weekend heeft hij vaak concours. Of zijn kinderen zijn er nog. Waardoor tijd voor ons samen er eigenlijk nooit in zit.. .Soms frustrerend soms oke.. Merk dat het meer aan mijn eigen gemoedstoestand ligt hoe ik er mee om kan gaan..Voel ik me moe en niet fit dan vind ik het moeilijk.

    Gelukkig heb ik wel een auto voor de deur zodat ik in ieder geval met het kleine meneertje op pad kan..
     

Deel Deze Pagina