wie ook bevallen in ziekenhuis met hoge bloeddruk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Deng, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    ?

liefs Deng

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Onder andere met een hoge bloeddruk ja. Maar ik had ook nog pre-eclampsie en uiteindelijk Hellp. Waarom vraag je het, heb je zelf een hoge bloeddruk?

3. Deng

Deng Actief lid

19 nov 2007
    175
    0
    0
    ja ik heb zins 24 weken een hoge bloeddruk en onder controle bij gyn, maar verder geen andere klachten. ben gewoon benieuwd wat anderen ervaring zijn of ook het zelfde hebben als mij.

Deng

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook ivm pre-eclampsie. Geen Hellp ontwikkelt, maar dat kwam mede omdat ik al 39,3 weken was en eigenlijk meteen ben ingeleid.. beebje hoefde niet langer te blijven zitten...

5. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik moest ook in het ziekenhuis bevallen i.v.m. een hoge bloeddruk maar alles is goed verlopen.

6. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Ik ben ook bevallen in het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk. Ik had een hooge bloed druk door mijn placenta, omdat die harder moest werken ofzo. Heb uiteindelijk een keizersnede gehad omdat Lana bijna uitgedroogd was en tijdens de weeen bijna geen zuurstof kreeg. Een spoedkeizersnede dus.

Liep vanaf de 31ste week met hoge bloeddruk

7. francien1984

12 okt 2006
    51
    0
    0
    Ik heb ook een hoge bloeddruk en moet ook in het ziekenhuis bevallen.
    Heb nu sinds zondagavond weeen maar ze zetten helaas niet door blijft op ca. om de vijf min. hangen. Erg vermoeiend en pijnlijk. Hoop dat het snel doorzet.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Eerste zwangerschap PE/HELLP ontwikkeld, en met spoedkeizersnede al met 30.1 week bevallen.

Tweede zwangerschap ook hoge bloeddruk al vanaf 15 weken of zo aan de bloeddrukverlagers (en mijn bloeddruk was nog niet schrikbarend, maar nu was mijn begin waarde bekend en bleek ik dus bij de eerste ook al constant met een te hoge bloeddruk te hebben gelopen, maar het was nog binnen de marges dus nooit alarmbellen)
    Ik voelde bij de tweede zwangerschap wel wanneer de bloeddruk steeg, dan werd ik innerlijk onrustig.

Maar ik heb dus medicijnen gehad, en geen HELLP meer ontwikkeld bij de tweede zwangerschap. OOk mocht ik binnen 36 uur na de bevalling naar huis.

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier ook... Had op het laatst een bloeddruk van 150/110, vochtophoping en een ontsteking in de haarvaatjes onder mijn huid, over mijn hele lijf... Vanwege dalende bloedplaatjes waren ze ook bang voor HELLP.

Onstoken haarvaatjes kwamen niet door de hoge bloeddruk trouwens maar waarschijnlijk door een virus (ze zijn eigenlijk nooit precies te weten gekomen was het was) maar mijn hoge bloeddruk maakte de boel al niet beter natuurlijk.

Ik ben ingeleid bij precies 38 weken. Ik heb tijdens de bevalling bloeddrukverlagers gehad en heb naderhand nog een week met Elian in het ziekenhuis gelegen (maar dit kwam ook omdat Elian wat opstartproblemen had).

Mijn bloeddruk begon echter pas de laatste weken te stijgen en is in week tijd van onderdruk 90 naar 110 gegaan... Ik had ook al vanaf week 35 ofzo een hele snelle polsslag.

Afgezien van de laatste weken en wat harde buiken heb ik tot week 33 ofzo een modelzwangerschap gehad.

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Vanaf een week of 30 had ik een te hoge bloeddruk. Hiervoor meerdere malen opgenomen en bevallen (spontaan) in het ziekenhuis. Enige verschil is volgens mij dat ze regelmatig de bloeddruk checken, bloed prikken en je vast ligt voor een CTG.

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Heb ik idd ook gehad en ook bloeddrukverlagers om ervoor te zorgen dat ik geen Hellp ging ontwikkelen..

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik heb vanaf 34 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen met klachten door een te hoge bloeddruk.
    En ben uiteindelijk met 39.2 ingeleid omdat het emo te zwaar werd om nog langer te liggen. Was met weekend verlof geweest en het viel met erg zwaar weer terug te keren.
    Gelukkig geen zwangerschaps vergiftiging ontwikkeld.

13. Gonkie

Gonkie Lid

13 mei 2008
    24
    0
    1
    Ik had vanaf het begin van mijn zwangerschap een hoge bloeddruk en ben hierdoor ook door de vk overgedragen aan de gyn.
    (hoge bloeddruk is bij ons een familie-kwaal, helaas)

Ik heb tijdens de zwangerschap geen klachten gehad. Wel moest ik extra op controle; mijn bloed en urine zijn erg vaak gecontroleerd en ook kreeg ik een paar extra groei-echo's.
    Daarnaast ben ik op advies van de gyn met ongeveer 20 wkn halve dagen gaan werken en heb dus rustig aan gedaan.

Mijn bloeddruk was trouwens meestal 150/90, de hoogste waarde die ik heb gehad was 160/100.
    Gelukkig groeide het kleine mannetje goed en had hij geen last van mijn hoge bloeddruk.

Uiteindelijk ben ik (zonder complicaties) in het ziekenhuis bevallen en mochten we de volgende ochtend al naar huis.
    Mijn bloeddruk was toen overigens 120/70 (!).

Hopelijk gaat het bij jou verder net zo voorspoedig als bij mij, want ik weet dat het heel wat erger kan zijn!

14. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen met een fiks te hoge bloeddruk, medicijnen en diverse voorafgaande opnames ivm die bloeddruk.
    Onze baby kreeg een groeiachterstand en ik ben toen ingeleid.

Deel Deze Pagina