Wie ook een uitwendige draai van de baby?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vuurtorentje84, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik heb met Esmee ook een draaipoging gedaan, deze is na 3 pogingen gelukt. Echter bleek de ctg niet goed en moesten we s'avonds terug komen voor een 2e ctg, toen ik opstond begon ik ineens heel erg te bloeden. Bleek mijn placenta gescheurd.

    Esmee is toen binnen 30 minuten gehaald.

    Ik zou dus nooit weer kiezen voor een draaipoging.. Tijdens de groeiecho zeiden ze dat de baby 5 pond woog, Esmee was ruim 7 pond een dag later dus verkeerd ingeschat.

    Maar het gaat oh zo vaak wel goed. Wij hadden domme pech. Gelukkig is alles verder goed verlopen en hebben we er niets aan over gehouden. We hebben wel geluk gehad dat we nog in het ziekenhuis waren anders was het waarschijnlijk anders afgelopen.
     
  2. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Hoi allemaal!

    Jeetje Vuurtorentje, dus je zit nu al 2 weken binnen! Vervelend dat je je nog zo slap voelt... heb je een bloedtransfusie gehad na alle bloedverlies?

    Gisteren bij de VK geweest; de kleine ligt nog hartstikke hoog. Met haar billen tegen mijn ribben en met haar hoofdje nog een heel eindje boven de bekkeningang. Volgens de VK hoef ik dit keer ook zeker geen achtponder te verwachten.
    Doordat ze nog niet ingedaald is, ben ik wel een beetje huiverig voor het breken van de vliezen. Waarschijnlijk gaat dat met een flinke plens vruchtwater gepaard.... ik zou maar net in de albert heijn staan!! Ik moet dan meteen gaan liggen en bellen. Brrr.... vind het een eng idee.... Kom voorlopig de deur maar even niet uit!

    Hoewel ik onlangs nog flinke voorweeën had 's avonds, heb ik nu al een week nergens meer last van. De kleine meid deelt nog flinke trappen uit, maar verder gebeurt er weinig. Zucht... dit gaat waarschijnlijk weer heel lang duren!!! :(

    hoe mijn vorige bevalling was? Nou, ik ben toen ingeleid met gel, omdat ik 42 weken zwanger was. Er was na die gel echt geen houden meer aan en belandde al snel in een enorme weeënstorm. Dat zei de VK gisteren nog, dat gel vaak een weeënstorm tot gevolg heeft, omdat het blijft inwerken op de baarmoedermond en niet "uit te zetten" is. Ik had in 3 uurtjes tijd volledige ontsluiting en mijn zoontje kon de enorme weeënkracht niet aan. Tijdens het persen viel zijn hartslag weg en toen hebben ze hem in aller ijl met de vacuümpomp gehaald. Zelf vond ik op dat moment alles best, maar mijn vriend is erg geschrokken van het geweld waarmee dat gepaard ging. Hij had bij een vriend wel eens gezien hoe een kalf op de boerderij geboren werd, en hij zei dat dit er erg veel op leek :$:$:$
    Ikzelf was helemaal in trance en kreeg amper wat mee van wat er gebeurde. Kan dan ook niet zeggen dat ik de bevalling als erg zwaar ervaren heb. Vooral de laatste 2 centimeters van de ontsluiting waren erg pittig, maar verder heb ik er niet zo erg onder geleden gelukkig! Niet bang zijn en goed ontspannen zijn inderdaad de sleutelwoorden!!
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Jemig wat een verhaal! :$ Heftig hoor. Nu ben ik helemaal blij dat een draaipoging bij ons geen optie is.
     
  4. Meisje1982

    Meisje1982 Actief lid

    5 jan 2010
    257
    0
    0
    Bij mij hebben ze sander geprobeert te draaien. 20 minuten hebben ze staan te duwen op mijn buik. Op het moment dat mijn vriend net de arts een klap voor zijn kop wilde gaan geven, stopte hij. Uiteindelijk had het nooit gemogen en hebben e tijdens de KS nog extra moeite moeten doen hem los te krijgen. Zijn navelstreng zat 2 keer om het hoofdje gewikkeld....Zelf heb ik besloten dit nooit meer te doen en direct voor een keizersnede te gaan. Niet om de pijn maar het risico. (trouwens ik had een hele makkelijke zwangerschap maar na de draaipoging werdt ik pas naar.... een week later is sander geboren, 2 weken te vroeg)
     
  5. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi dames.

    Ik lees al een tijdje bij jullie topic omdat ons kleintje vanaf ong 31 weken ook opeens in een stuit ligt.
    Heb 2 weken moxa therapie geprobeert,maar vorige week bij de echo bleek hij nog steeds in een stuit te liggen.
    Nu moet ik vanaf volgende week na het ziekenhuis en ben best benieuwd wat ik nu allemaal een beetje kan verwachten (ben dan 37 weken)
    Bang of druk maken doe ik gelukkig niet maar ben wel heel nieuwschierig over hoe en wat.
    Heb wel al tegen mijn vk gezegd dat ik geen versie wil en zij heeft dit ook meteen aan het zh vermeld.
     
  6. Meisje1982

    Meisje1982 Actief lid

    5 jan 2010
    257
    0
    0
    Voor zover ik weet krijg je de keuze voorgelegd, keizersnede of stuitbevalling. Stuitbevalling geeft meeste risico voor de baby en keizersnede voor de moeder(letterlijke woorden GYN, heb ik niet zelf bedacht). Ik heb gekozen om zelf meeste risico te nemen.
     

Deel Deze Pagina