wie ook in de laatste wk andere keuze?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kvptje, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi dames,

    Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap geroepen dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Echter heb ik vorige wk donderdag (na heel veel twijfelen) met de vk afgesproken dat ik eerst een thuisbevalling wil proberen. Wij wonen op nog geen 10 min afstand van het ziekenhuis dus ook de vk zei dat het geen probleem was en ik kan (indien nodig) als ik "cold feet" krijg alsnog naar het zh.

    Zijn er nog meer dames die op het laatste moment hebben besloten thuis te willen bevallen (of misschien juist in het ziekenhuis) en hoe hebben jullie dit ervaren?

    liefs,
     
  2. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik ben ook benieuwd naar ervaringen, want ik heb ook onlangs gehoord dat ik toch thuis mag bevallen en heb dan ook besloten om te kijken hoe het thuis gaat.
     
  3. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Hoi kvptje,

    misschien hoort dit er wel bij in je laatste fase. Ik heb het namelijk ook! Het lijkt me heerlijk om in de veiligheid van je eigen huis rond te kunnen lopen en onder de douche te gaan staan en alles uit te kunnen kramen waar je behoefte aan hebt. Maar aan de andere kant ben ik wat angstig en wil ik ook graag de veiligheid van het ziekenhuis. Just in case..zeg maar. Dit heeft wel een geschiedenis dus voor mij was het altijd 'zeker' dat ik in het zh wilde bevallen, maar nu twijfel ik ook een beetje.

    Sterkte, het duurt nog maar even, spannend!
    Amber
     
  4. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Yes hier nog een !

    Bij mijn zoontje wilde ik absoluut in het ziekenhuis bevallen en dat heb ik ook gedaan.
    Maar nu deze zwangerschap wou ik in het begin ook weer in ziekenhuis bevallen, maar nu de laatste weken twijffel ik enorm.

    Thuis is het zo fijn.... maar wat als er iets gebeurd? dan moet je alsnog naar ziekenhuis.
    En ik denk dan ook aan een vriendin van mij... als die niet van te voren had afgesproken om in het ziekenhuis te bevallen dan hadden zij en baby dood geweest!
    De rit naar het ziekenhuis hadden ze anders al niet overleefd!

    Dus beetje gemengde gevoelens,
     
  5. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    kheb nooit gewisseld van gedachte, maar ben van de eerste in het ziekenhuis bevallen (was over tijd zeg maar) en van de tweede heerlijk thuis.. het was op zich allebei prima hoor, maar thuis kun je toch net iets meer je gang gaan..
    Ook na de bevalling vond ik het heerlijk omin mijn eigen bed te liggen en onder mijn eigen douche te stappen ...heerlijk..

    Nu ga ik weer voor thuisbevalling...tis denk ik heel persoonlijk.. doe gewoon wat je hart je ingeeft... dan zit het wel goed...
     
  6. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik riep in eerste instantie dat ik ook in het ziekenhuis wil bevallen..echter hier in Hengelo, wil dat inhouden dat je in het kraamhotel bevalt wat naast het ziekenhuis ligt.....

    Vervolgens riep ik te willen afwachtten hoe ik me voel tijdens de bevalling omdat je tenslotte pas met 5 cm ontlsuiting mag komen hier in het kraamhotel...Effin...nu ben ik weer van gedachten verandert, en kom terug bij me eerste beslissing...Ik wil WEL bevallen in het kraamhotel, en ga gewoon met 5 cm naar het kraamhotel...

    Het punt is, wij wonen niet echt in de buurt van het ziekenhuis...dus mocht er wat zijn dat zijn we er niet met 10 min...

    Dus wij gana bevallen in het kraamhotel :)
    Puur voor mijn eigen gemoedsrust...
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niet zelf besloten. T werd tijdens de bevalling voor mij besloten dat wij tóch naar t ziekenhuis moesten. Als ik weer mag kiezen, kies ik wéér voor n thuisbevalling.. Ziekenhuis kan altijd nog..
     
  8. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik wilde persé thuis bevallen.
    De ontsluiting wilde niet opschieten en op een gegeven moment hield ik het niet meer uit. Toen wilde ik naar het zh voor pijnstilling (douche hielp niet). Het zh is ong. 15 min rijden maar met een flinke weeën storm leek het wel een uur te duren.
    Nu ben ik heel blij dat ik heb besloten naar het zh te gaan want alles zat tegen en Luca is uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald.

    Als er een tweede komt dan weet ik zeker dat ik meteen naar het zh wil.
    Of ik dan nog van gedachten kan veranderen? Denk het niet want bij mij zit de angst er toch behoorlijk in.
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vind het zo eng als ik thuisbevallen hoor.
    maar ik heb het hier nu al zo vaak gelezen dat het me gewoon standaart lijk in nederland.
    hier in belgie wordt het een heel procedure als je thuis wil bevallen anders had ik het graag eens geprobeerd maar langs de andere kant wat als er wat scheelt en er met onmiddelijk ingegerepen worden? dan en je in het ziekenhuis natuurlijk beter af.
     
  10. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Heb hellaas geen keuze, moet in het zh, maar zou als ik de keuze had zeker gewoon thuis proberen!
     
  11. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bij mij ging het zo snel, ik had om 15uur weeen en om 17uur stond de VK al op de stoep. Ik trok het echt niet had 3cm persweeen en een weeenstorm giga veel pijn...ik wou meteen naar het ZH en pijnstilling. Terwijl ik heel graag thuis wou proberen, maar dat ging me niet lukken, helaas.

    gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, waar jij je het fijnst voelt zal het makkelijkst zijn voor je. en ja soms heb je het niet in de hand ;)
     
  12. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik zou gaan bevallen in het kraamhotel maar mijn bevalling ging zo vlot dat we besloten hebben het thuis te doen... Zou niet anders gewild hebben als ik er nu over nadenk :)
     
  13. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo,

    In de laatste week al van mening veranderd? Nou, ik nog toen de bevalling begonnen was! :) Mijn vk heeft ook altijd aangegeven dat je dan pas hoeft te beslissen (als het kan).

    Ik was er altijd van overtuigd dat ik in het ziekenhuis wou bevallen, maar toen de bevalling een keer begonnen was, voelde ik me thuis fijn dus besloot ik het thuis te proberen (je mag meestal toch pas naar het zh als je al een aantal cm ontsluiting hebt, weet niet meer precies hoeveel). Uiteindelijk ben ik toch nog naar het ziekenhuis gegaan voor wat extra hormoon, maar als de weeën sterker waren geweest was ik liever thuis gebleven - mocht je nog naar het ziekenhuis moeten tijdens de bevalling, neem een route met zo weinig mogelijk verkeersdrempels :D.

    Deze keer hoop ik op een thuisbevalling.

    Succes, Neeke
     

Deel Deze Pagina