@ Susan, gelukkig is Sophie weer aan de beterende hand! Houden zo! Die prijzen! Pffff, dat is nogal wat hè! Voor wat betreft de deca sluit ik me bij Susan aan. Af en toe heb je een vervelende, inderdaad net alsof de naald bot is. Dan gaat ie niet zo soepel en is ie wat pijnlijk. De vloeistof brandt bij mij soms. En over de bijwerkingen wil ik het niet hebben haha Nu in combinatie met de gonal eigenlijk geen meer, maar dat is zonder de gonal wel anders geweest. @ hier, Manlief vandaag wéér thuisgekomen met koorts. Het begon met 38 en een uur later al 39. Ikke dus weer helemaal in de stress Natuurlijk 2 paracetamol erin en hem naar bed gestuurd. Hij had wat keelpijn maar voelde zich verder ok. 2 uur later weer getempt en ineens is het 37,3!!! Heel blij mee, maar toch ben ik weer ongerust. De tweede korte koortsaanval in een paar weken. Sowieso vraag ik me af waar het vandaan komt en of hij dat misschien vaker heeft? Normaal sta ik namelijk niet zo snel klaar met de thermometer. En ten tweede, heeft dit invloed, ook al was het maar zo kort? Oooo grrrr! Ik moet morgen naar het ziekenhuis, dus even vragen! Voor nu vooral hopen dat de koorts wegblijft!
He Saskia, wat vervelend!! Mijn man heeft ook vlak voor wij begonnen met de eerste poging even koorts gehad. Door de paracetamol bleef het toen beperkt tot een dagdeel. Bij ons hebben ze toen gelijk al even het zaad getest. Ze zeiden toen wel al dat dat geen garantie kan geven, omdat door de koorts het zo kan zijn dat je een paar weken later helemaal geen of minder goede cellen hebt. Maar omdat het zo kort was en niet boven de 40 uitkwam mochten we gewoon doorgaan, gelukkig. En uiteindelijk was er genoeg goed zaad Ik hoop dat dit voor jou ook zo is! Maar wel raar dat hij het zo regelmatig heeft. Misschien toch maar even naar de huisarts? Sterkte, en gewoon het ziekenhuis bellen idd!
Saskia, al in het zkh geweest? Hoe zijn je follikels gegroeid en wat zeiden ze over de koorts van Sasman?
Hey lieve meiden! Het is weer bijna oud&nieuw. Een avond (althans voor mij) met gemengde gevoelens...... Ik wens jullie een hele fijne avond en al het mooie waar we over dromen in 2011! Dikke knuffel, Hypo
Ben net thuis, zelf inmiddels ook ziek Vannacht Sasman nog een keertje laten tempen en toen was het 38 dus meteen weer 2 paracetamols erin. Vanmorgen was het netjes 37. Meteen zodra de paracetamol uitgewerkt is dan gaat de temp weer richting 38 dus hij neemt nu stipt om de 6 uur paracetamol in. Verder is hij nu toch wel beroerd, erg verkouden en veel hoesten. Ikzelf inmiddels ook, maar ik heb alleen lichte verhoging. Het ziekenhuis maakt zich geen zorgen en ze hebben me verzekerd dat wij dat ook niet moeten doen. Het is niet langdurige koorts, niet extreem hoog en het is vrij kort voor de punctie en ze verwachten meer effect over een week of 6. Dus ik ben ietsjepietsje gerustgesteld Met mijn eierdoosje gaat het ok. Helaas groeien de follies niet heel regelmatig en zijn er op dit moment 8 follies die meedoen. Valt me een beetje tegen, maar als het er 8 blijven vind ik het ok. Het blijft stress... pfff! Maarja, das logisch denk ik. Er zaten nu 3 follies rond 16/17 mm, 5 follies tussen de 13 en 15 mm en nog een boel kleintjes! Buikpijn was normaal, want ondanks 8 grotere follies die waarschijnlijk meedoen zitten er behoorlijk wat kleintjes. Hier ook een oud op nieuw met gemengde gevoelens. We zouden naar vrienden gaan, lekker rustig met onze beste vrienden. Maar nu blijven we thuis door ziekte. Bah, heb er geen zin in!
Sas, jammer dat er maar 8 echt doorgroeien maar dat is ook een prima aantal hoor! (ik had er ook 8 ) Aan de ene kant wel jammer als je bedenkt, volgens mijn zkh dan, dat ca 50% echt goed bevrucht en doordeelt........ Dat vond ik persoonlijk dan wel weer weinig....................... En beiden dus kwakkelig! He bah meid, rustig aan vanavond, het worden nog heftige/zware weken de komende tijd!
Lieve meiden, ik wil jullie nog even snel een prachtig 2011 toewensen, en dat alle wensen maar uit mogen komen!! Veel liefs, Suus
ik wil hierbij iedereen het allerbeste voor 2011 wensen, met veel liefde geluk en vooral veel roze wolken!!! Liefs Strijkkraal
@ Saskia1984: pfff, gelukkig dat het ziekenhuis zo positief is. Ik kan me voorstellen dat je in de rats zit met ziekte en koorts. Beterschap!!
Zo meiden, was even druk bezig de laatste dagen, maar ben er nu weer, en moet even wat pagina's terug lezen. Datum voor mijn TP is nog niet zeker, en misschien wordt de behandeling wel afgebroken. Ondanks behoorlijk wat bijwerkingen van de Progynova was mijn BMS maar 5.2 mm, en moet ik maandag terug voor een nieuwe meting. Dan bekijken ze of ze afbreken of toch gaan TPen. BMS moet minstens 7 mm zijn, toch?? Liever zelfs 8 of 9 mm dacht ik. Susan, super goed hoor eerder beginnen, en gelukkig lijkt Sophie dan het ergste gehad te hebben. Tsja, en ik dacht dat mijn BMS super goed zou zijn, nou mooi niet dus... Strijkkraal, wat vreemd?? Is je BM misschien nog niet helemaal schoon?? Kleine stukje weefsel die zijn blijven zitten kunnen nog HCG produceren dacht ik. Saskia...wat een mooie score meid...ziet er goed uit hoor, en 8 die nog meedoen. De laatste dagen voor de punctie kunnen de anderen toch ook weer mee gaan doen hoor. Maar wat naar dat sasman zo'n vreemde koortsaanvallen heeft, zeker in de gaten houden hoor, en beterschap voor jullie twee... Blijmeisje...tsja...alle vreemde dingen zouden ze moeten verbieden... Maakt niet uit hoor dat je even inbrak...was toch heel interessant wat je schreef... YEAH Hypo...eindelijk hé...we gaan voor een super mooi 2011...dus dit was een goed begin. Manousch...ah, op die manier..bedankt voor je uitleg... Erg verstandig trouwens... Sonne een secret mission is wel fijn hé... Het is toch iets erg persoonlijks zo'n behandeling...vind het zelf ook fijner als er niet te veel mensen van weten. ALLEMAAL NOG EEN HEEL GEZOND EN VRUCHTBAAR 2011 GEWENST♥♥
Lieve meiden, Kom jullie allemaal succes wensen!!! Ben zelf wel aan het stimuleren voor een TP van één van onze cryo's, maar bij ons is het probleem dat er geen zekerheid is of er een TP is. Heb normaliter een dun BMS die weigert te groeien dus we hopen dat hij nu wel groeit. Zal jullie niet vervelen met dat verhaal . Hoe dan ook! Ik lees mee en duim onwijs hard voor jullie!!! Dikke knuffel!
Babii...je mag mij wel vervelen met je verhaal, zit een beetje in het zelfde schuitje nu. Deze TP is het ook nog niet zoals het moet zijn. Drink liters frambozenblaadjes thee, dat zou goed moeten zijn voor de doorbloeding van de BM, en dus ook voor het BMS, maar na 14 dagen Progynova was het nog maar 5.2 mm, en het moet dus minstens 7, beter nog 8 of 9 mm zijn. Doe jij iets speciaals om de groei te stimuleren?? Ik moet maandag voor een nieuwe echo, en dan kijken we of het nog zin heeft ofdat we af moeten breken. LIEFS
Nee, ik doe er helaas niets aan. Aan dun BMS valt helaas weinig tot niets te doen . Hier kamp ik al 2 jaar mee helaas . Bij mij zeggen ze, trouwens niet alleen mijn artsen, maar ook het zkh in Nijmegen, dat er hordes vrouwen zijn die zelfs met 4 mm zwanger raken. Natuurlijk zien ze liever 7 mm, maar er is nooit bewezen dat die dikte nodig is. Wel is bewezen dat je slijmlaag uit 3 lagen (triple line) moet bestaan. Ben zelf al eens zwanger geweest (in 2006 en een MK), maar niemand weet hoe dik het BMS toen was.... Maar hebben ze je oestrogenen al geprikt, om te kijken wat daarvan de waardes zijn? Want soms pikt je lichaam de oestrogenen vanuit de Progynova niet goed op, maar dat kunnen ze aan je bloed zien. Hoeveel pillen slik je per dag en is je BMS normaal wel goed? Die van mij is namelijk in een eigen cyclus ook erg dun, voorheen was het 1 á 2 mm, maar de laatste keer met 1 pil progynova per dag bij 5.6 mm. En de laatste keer met de verse TP ivf na 1 shot Pregnyl 7.4 mm. Ik slik overigens wel tarwekiemolie capsules. Wellicht zou dat nog kunnen helpen, ik lees daar op het IVF forum veel positieve dingen over. Succes meissie!!!
O ja en ik heb eergisteren mijn laatste pil microgynon gehad en spuit sinds 25 december decaceptyl. Ben dus benieuwd wanneer er een bloeding komt... Weten jullie dat? Want zou 8 januari moeten starten met Progynova en hoor weleens dat er helemaal geen bloeding kotm na de stop met de pil.
Babii, ik krijg altijd vrij snel na het stoppen met Micryogynon een bloeding, vaak echt al na 2 dagen. Normaal gezien is mijn BMS heel goed, dit is nu de eerste keer dat het echt zo lang duurt. Bij de vorige cryo TP moest ik wel Progynova een week langer dan eigenlijk gepland slikken, maar uiteindelijk is het toen in orde gekomen. Nu deze keer zijn ze dus al van langer slikken uit gegaan, en duurt het dus nog langer, maar je kunt niet weken progynova slikken. Moet dus afwachten tot maandag, en zal zeker nog het een en ander navragen. THX voor je info, tarwekiemolie, zeker iets om achter aan te gaan...ik drink dus die thee, maar ja, bewezen is het ook niet.
Babii en La Femme, ik wil jullie laten weten dat ik duim voor jullie dat er wel een TP zal plaatsvinden. Echt balen van dat dunne BMS, hoop echt dat het dikker wordt. Jolanda
Lieve meiden allemaal een heel erg liefdevol, happy, gezond maar vooral VRUCHTBAAR 2011 gewenst! Dat het ons jaar mag worden om op roze te knallen en te mogen bubbelen met kinderchampagne. Babii alweer aan het stimuleren meis? Joh wist ik niet! Heel erg veel succes. My fingers are crossed for you girl! Las je blog op hyves, mooi³! Meis 2011 op roze, eissss ik hihi. Nikita sjee jou bms doet dus ook niet echt mee? Niet leuk! Hoop dat het maandag toch stiekem 2011 power heeft gekregen en de laag dikker is geworden en je dus een tp hebt! Duim duim duim. Hier is de ronde ook begonnen, gister ongi geworden. Dus ik hoooop zow dat mijn cyclus nu een keer normaal doet (is echt van slag sinds ik met icsi-en ben begonnen) en ik over ong 20 dagen een tp mag hebben na 3,5 maanden rust.
Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat al onze babydromen eindelijk uit mogen komen! @ La Femme, ik hoop dat je poging niet uitgesteld hoeft te worden en je bms toch nog even een groeispurtje gaat maken. Vervelend! Dat is echt iets waar je niks aan kunt doen en dat maakt het weer zo machteloos! @ Babii, helemaal vervelend dat jij altijd een dun bms hebt en er niks aan kunt doen om het dikker te maken Hier gelukkig niet meer zo beroerd, ook Sasman voelt zich beter. Helaas schommelt zijn temp wel nog steeds rond de 38. We doen er alles aan om het zo laag mogelijk te houden, meer kunnen we niet doen. Morgen weer een fm, ben benieuwd! Had vandaag trouwens vruchtbaar slijm en behoorlijk veel. Nu maak ik me weer zorgen of de deca wel werkt... pfff! Zo is er elke keer wel weer iets om je zorgen over te maken!
Saskia, ben ook wel benieuwd naar je fm morgen! En meer dan die temp lager houden, kunnen jullie idd niet doen. Zou me niet zoveel zorgen maken om dat vruchtbare slijm hoor! Soms heb je toch gewoon wat meer slijm/afscheiding dan normaal?? Nikita, hopelijk voor jou maandag goed nieuws! Hoezo mag je Progynova niet zolang gebruiken? Ken het hele medicijn niet dus heb er de ballen verstand van Babii, wat lastig dat bij jou dat bms niet dikker wil worden! Dat probleem had je niet tijdens de stimulatie fase van de ivf?? Shantii, jeetje 3,5 mnd rust?? Hoezo dat? Noodgedwongen of gewoon zo gekomen? @hier: weinig nieuws eigenlijk... Gisteravond lekker rustig aan gedaan. Waren met zn 5-en: wij drietjes en mn ouders. Mn vader had flink wat wijn gedronken dus die had m redelijk zitten Ik ben niet van de wijn of champagne dus ik heb lekker water gedronken. Mn man had ook wel wat wijn op maar niet zoals mn vader en mn moeder doet het altijd rustig aan. Lagen lekker om 2 uur in bed en Sophie is door alle vuurwerk heen geslapen. Heb haar ook niet wakker gemaakt om 12uur; vind haar slaapje nu echt te belangrijk! Ze heeft toch nog niet door hoe en wat. Gelukkig is ze echt aan de betere hand! Eet bijna als normaal en het is alles behalve zorgwekkend dus! Ben helemaal blij dus! Verder nog maar 4 pillen op de strip dus het aftellen is begonnen! Denk dat ik maar alvast contact ga opnemen met mn acupuncturiste om al een behandeling in te plannen... Ze wil me in de week voor de eisprong zien (en daarna ben ik het vergeten.........maar dat hoor ik dan nog wel). Hoop gewoon heel hard dat het zkh plek heeft voor onze cryo-poging! Heb er wel nog over gedroomd laatst................ (t was mislukt geen al te beste droom dus maar goed, zegt nix natuurlijk!)