Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Saskia, gelukkig voel je, je beter! En meer kan je inderdaad niet doen aan de koorts. Hier zijn mannetje en ik ook de hele week ziek geweest en sinds vandaag weer beter. Ook Shantiiman had flinke koorts dus hopelijk voorlopig nog geen nieuwe poging nodig. Hoop dat het bij jullie weinig uit maakt en er weinig is aangetast. Las dat je morgen een fm hebt? Succes!!

Susan79, heerlijk of niet een rustig avondje? En je paps aan de drank hihi moet ook kunnen he met oud en nieuw! Wel fijn dat Sophie heerlijk heeft door geslapen, net wat je zegt, ze is toch nog te jong om het bewust mee te maken dus dan kan ze beter lekker slapen! Wat spannend dat het aftellen begonnen is, ik hoop dat je droom het helemaal mis had, en het tegenovergestelde gebeurd hihi.

Ja hier 3,5 maanden rust gehad. Eerste maand wilde we dat zelf inverband met verhuizing, 2e maand kon ik me ei maar niet vinden dus ben toen maar gekapt met ovutesten want had er echt even geen zin meer in, wilden we er in december voor gaan ging net 1 dag na me eisprong het lab dicht vanwege de kerstvakantie pfff. Dus zat ons niet echt mee! Daarom nu weer fris beginnen in 2011 en hopelijk heeft de rust een positief effect gehad. Dat zou dan nog weer een voordeel er aan zijn als dat zo mag wezen haha.

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Volgens mij had Hypo een keertje dat het wat langer duurde na het stoppen met de pil... Corrigeer me maar als ik t fout heb, Hypo!

Volgens mij word ik ongeveer na een dag of 3.5 a 4 ongi maar het kan natuurlijk per persoon erg verschillen.

Hoe was dat vroeger dan, toen je nog aan de pil zat, als je daar al aan zat...??

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Shantii, met ovutesten je eisprong bepalen? Lijkt me erg lastig om dan naar die streepjes te moeten koekeloeren.......... Hoe werkt dat dan? Bij de 1e posi ovu test bellen naar het zkh ofzo? En moet je ze dan 2x per dag doen?

(in mijn zkh doen ze echo's om je eigen follikel te meten --> ik krijg in mn normale cyclus de tp en dan alleen 1x Pregnyl)

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Shantii, welcome back jammer genoeg.
    Gelukkig is het einde van je pauze in zicht.
    En dan binnenkort eindelijk je TP...joehoe...
    Bevat het goed in jullie nieuwe huisje??
    Nu kan het beebje komen hé...duim ook voor jullie hoor...
    Tsja, ik hoop ook dat het BMS beter is maandag.

Saskia, gelukkig hoor dat jullie je beter voelen.
    Hoop dat de koorts van manlief ook laag blijft...is toch vreemd.
    Succes voor de FM morgen, en het vruchtbaar slijm heb ik op de meest vreemde tijden tijdens een stimulatie periode.
    Beschouw het maar als goed teken...

Susan, ja, lekker toch een rustige avond.
    En vaders die een glaasje te veel op hebben zijn toch grappig...;)
    Tenminste die van mij wel...
    Zeker sinds hij mijn schoonfamilie heeft leren kennen, die zijn ietsje meer alcohol gewend, en dan drinkt hij bijv. met mijn man mee.
    Maar dat is dus soms een beetje veel voor hem, en dan wordt ons mam lichtjes boos...hihi...het lijkt dan wel op een scene uit de film My big fat greek wedding...kennen jullie die...:D

Trusten meiden en tot morgen...

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Die koorts van manlief (of ja, inmiddels gelukkig verhoging) is zwaar K! Maar niet heel vreemd, hij is echt flink beroerd. Hoest als een zeehond, keelpijn, hoofdpijn, een vol hoofd...
    Donderdagavond was zijn temp het hoogst, maar toen voelde hij zich eigenlijk gewoon ok op wat keelpijn en hoesten na. Dat was denk ik de voorbode voor wat er nog ging komen.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Thanks voor de antwoorden meiden, gebruikten jullie toen ook al deca?

Iemand vroeg me of ik tijdens de stimulatie IVF dit niet had, nee is het antwoord. Hij was op de dag dat er 11 eitjes zaten 6 mm en toen moest ik de pregnyl zetten. Hij was eigenlijk elke meting 6 mm tijdens het stimuleren voor vele eitjes.

Pas toen de Pregnyl er in zat, was hij op dag van de punctie 7.4 mm. Dus de Pregnyl maakte hem nog iets dikker.

@ La Femme, ik kan me ook niet heugen dat je BMS niet oké was, maar zoals de artsen zeggen: ze hebben echt hordes vrouwen met dun BMS zwanger zien raken.

Het is nog nooit bewezen dat hij dik moet zijn, alleen dat hij uit 3 lagen moet bestaan. Het kan dus ook dat een dun BMS bij iemand hoort (dan bedoel ik mezelf he, want jouw BMS is gelukkig goed).

Maar bij mij is het echt een lang verhaal waardoor hij zo dun is, al weten we niet of dit ook zo bij de zwangerschap in 2006 was, was een spontane zwangerschap door de pil en helaas een MK.

@ Shanti, ja ben alweer aan het stimuleren, maar schrijf dat niet op het andere forum. Je weet wat er de laatste keer gebeurde.

Voor de nieuwsgierigen:

Super lieve meiden op het andere forum, maar ik voel altijd precies aan wanneer iets goed zit of niet. Ik voelde dat het niet goed zat en daarbij lag ik vanaf 2 dagen na TP met helse krampen op bed, dit hield ruim 9 dagen aan. Krampen waardoor ik echt plat moest liggen met een kruik, me rug die zeer deed etc. etc.

En die meiden bleven zeggen dat het bij een zwangerschap hoorde. Hoevaak ik riep dat dit niet zo was, niet in de mate waarin ik de pijn had, ze bleven het volhouden. Dus heeft Babii maar besloten om niet meer te vermelden wanneer ik aan het stimuleren ben.

Misschien erg naïef, maar puur voor me eigen rust.

@ La Femme, laat maar even weten of het toch nog lukt, ik hoop het voor je meis! Bij mij plaatsen ze iig terug als hij 5 mm of dikker is, omdat hun echt heel veel vrouwen met dat BMS zwanger hebben zien raken, maar hun zien ook liever 7 hoor.

Ik ben ook ontzettend bang dat het BMS niet gaat groeien hoor, progynova is geen wonderspul helaas.

Tarwekiem helpt wel echt, want sinds ik dat slik is me BMS 3 mm dikker in natuurlijke cyclus.

Liefs

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Susan, ik heb nu de pil geslikt i.c.m. decaceptyl, dus het is sowieso anders een menstruatie heb ik vernomen.

Of hij komt wel, of heel laat volgens de artsen.

Normaliter slikte ik de pil en bloedde daar doodleuk om de week doorheen, denk dat ik daarom ook zwanger raakte in 2006.

En daarna 1x de prikpil en ruim 2 jr geen cyclus meer gehad. Toen een dun BMS en die is nog zo, ondanks dat mijn cyclus weer terug was. ERg apart dus!

Dus heb geeeennn idee wanneer ik hem kan verwachten, heb nog nooit een TP i.c.m. deca en de pil gehad.

Vindt het ook een erg lange cyclus die kunstmatig is....

8. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    He Saskia,
    Hoe was je FM? Hopelijk heb je weer wat meer duidelijkheid. Over dat vruchtbaarslijm, had ik vorige keer ook. Maakte me ook zo veel zorgen over et wel of niet werken van de Deca toen! Gelukkig vertelden ze mij toen dat veel slijm juist een goed teken is, had te maken met het baarmoederslijmvlies. Vreselijk he, hoe je je om alles druk kan maken. Zo herkenbaar voor mij!

En weet niet meer wie het vroeg, maar ik werd volgens mij vijf dagen na het stoppen met de pil ongesteld. Zonder Deca word ik dat altijd twee dagen na het stoppen.

Succes allemaal weer! Fijn dat er zo veel mensen al echt bezig zijn. Ik ga deze week naar het ziekenhuis bellen of ik toch niet alvast kan gaan beginnen met slikken bij mijn komende menstruatie ipv die daarop volgend. Word nu een beetje ongeduldig :)

9. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Susan, ja hier met ovutesten. Heb ook wel eerst een echo op dag 8 hoor maar omdat mijn cyclussen af en toe zo schommelen zeiden ze de laatste keer doe maar ovulatietesten en bel DD maar bij een positieve test. Gebruik tegenwoordig altijd die van clear blue dus dan hoef ik alleen maar rondjes en smileys te loeren hihi en geen stomme streepjes. En het is geen gestimuleerde poging.

Nikita, helaas welcome back hihi, nee hoor jullie zijn allemaal ook heel erg lief dus dat maakt het dragelijk! Hier bevalt het super, het is zo fijn om hier te wonen, en we zijn net voor het koude weer begon uit dat rot flatje met 1 kachel weg dus dat is echt net op tijd geweest anders was ik weg gevroren hihi.

Babii, ja dat weet ik nog wel.. Ik heb volgensmij toen ook 2 dagen na je tp gezegd, heeeel misschien is het nog niet over, het is nog maar zo kort na tp.. Maar helaas :( het heeft niet zo mogen zijn. Nu dus nieuwe ronde nieuwe kansen, go for it meis!

Sonne ik hoop dat je snel weer mag starten!! Wachten kan soms zo lang duren he hihi ik ken het!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dinsdag is de punctie met ongeveer 11 follikels! Helaas blijft Sasman lichte verhoging houden. Gister rond de 38, maar gelukkig meestal eronder en vanmorgen was het weer 37,2 dus helemaal blij maar helaas was het net 37,8 dus weer iets op aan het lopen. Die 2 paracetamol er maar weer in en rustig op de bank. Ik blijf me zorgen maken over de zaadkwaliteit, maar omdat me dat echt niet verder gaat helpen ga ik toch proberen postief te blijven en te hopen op "goede" zaadkwaliteit (lees: met 100.000 goede zaadcellen zijn wij heeeeeeeeeeeeel blij!)

11. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ik wil iedereen de allerbeste wensen voor 2011 wensen. Dat alle dromen en wensen maar in volle gezondheid en met veel geluk gaan uitkomen.
    Vandaag eindelijk ongesteld geworden na een cyclus van 51 dagen, na de eerste icsi stimulatie. Morgen het zh bellen voor de nieuwe planning.

Liefs Monique

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    @ Saskia: ik zal duimen voor jullie dinsdag!! Toch nog 11 follikels, mooie score!!

@ Babii: wat een gedoe zeg. Ik heb geen ervaring met te dunne BMS, en ik kan me voorstellen dat het best slopend kan zijn. Sterkte, ik hoop dat het goed dikker wordt!!

@ Sonne: ik zou ook bellen hoor, waarom zou het niet kunnen? Is daar een speciale reden voor?

Ik heb er vanochtend weer een testje tegenaangegooid, om te kijken of er nog HCG aanwezig is. En dat is het, heb zelfs het idee dat deze test weer wat donkerder is ... hoe krom kan het zijn dat je hoopt op een negatieve test. :( Nou ja, dinsdagochtend vroeg naar het ziekenhuis, dan hebben we 's middags nog de uitslag en dan hoop ik maar dat het in ieder geval minder is geworden.
    Ik blijf ook maar licht bruinig bloedverlies houden, dat baart me wel een beetje zorgen. Het is minimaal, alleen bij het afvegen, maar het is er wel.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O Strijkkraal, wat balen zeg! Ik snap dat je je zorgen maakt. Het hcg moet nu gewoon gaan dalen :( Hoe krom ook eigenlijk inderdaad...

14. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow Saskia, beterschap met je mannetje, maar nu weet je dus wel waar de koorts vandaag kwam, gelukkig maar.
    Ow en de punctie komt dichterbij...
    Ik begrijp je helemaal dat je je zorgen maakt...maar je hebt maar 1 goede zwemmer nodig, en ik vond dat het heel logisch klonk dat het pas invloed heeft op de kwaliteit in 6 weken.
    Nou we gaan er gewoon van uit dat je dan zwanger bent...;)

Babii, volgens mij was ik het die dat vroeg.;)
    En nogmaals THX voor je tips...volgende poging (als die nodig is;)) ga ik het uitproberen.

Weet je eigenlijk waardoor je zulke krampen had??
    Ik ben ook altijd erg voorzichtig met raad en advies geven hier, en schrijf altijd dat de meiden liever een keer te veel naar de dr. moeten bellen als te weinig.

hihi Babii, heb je gelezen wat Sonne schrijft??
    Ik hoop dat het klopt, had volgens mij 2 dagen voor de echo van vorige week vruchtbaar slijm, en er nu nog altijd last van.
    Hoop dus echt dat het een goed teken is, en mijn BMS gewoon erg langzaam aan het dikker worden is...

Shantii...volgende week dus een echo??
    Wat bekijken ze dan?? Of er al een EItje groeit ofzo??

Moontje...jouw ken ik ook nog, en wens jullie ook een fijn nieuwjaar.
    Spannend een nieuwe poging... had je trouwens cryo's??

Strijkkraal, ja dat is krom hé, dat je nu op een negatieve test hoopt.
    Sterkte ermee ook voor dinsdag...

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ La Femme, ik heb elke ronde veel vruchtbaar slijm (vooral afgelopen rondes), maar helaas toch echt een dunner BMS :(.

Ik hoop onwijs dat je BMS hartstikke goed aan het groeien is meis!!! Ik duim en duim :D.

Heb helaas nooit zoveel tijd om te reageren in topics, omdat ik ook fulltime werk.... Maar zal me best doen alles bij te houden.

Bedankt voor de reacties over deca en de pil :). We zien het wel, want hoorde ook dat het soms lijdt tot geen menstruatie.

@ Saskia, mooie score meid! Had zelf ook 11 follikels, waarvan 10 bevrucht, maar 7 top embryo's. 1 teruggeplaatst en 6 ingevroren. Waren allen al het morula stadium voorbij.

Ik hoop dat de koorst de semen niet beinvloed. Succes meis!

Liefs!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O Babii, wat een prachtige score! Daar durf ik alleen maar heel hard op te hopen!

17. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Ik ben alweer een ruime tijd actief hier hoor op het forum. Niet zo heel actief, maar soms schrijf ik mee. We hebben een eerste icsi poging afgebroken omdat ik veel te weinig reageerde op de puregon. Vandaag mijn menstruatie doorgebroken na 51 dagen. Eind januari hoop ik weer te mogen starten met Deca.

18. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow ja Moontje...*schaamschaam* je ziet hier ook zoveel namen voorbij komen, maar nu weet ik het weer ja...
    Sorry...:)

Babii...nou ja, we zien wel morgen vroeg dan...
    En idd. wat een super score van jullie...

Xje...

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nu moeten ze nog goed ontdooien he ;). Ik ben daarin erg nuchter, want de arts zei al: heb vaker vrouwen met 8 prachtige cryo's gezien en ze overleefden het alle 8 niet.

Ze zei wel dat dit wel heel apart was, want over het algemene ontdooid 80% goed.

Ik duim voor je!!

20. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey lieve meiden!
    Wat een hoop geklets toch weer allemaal; gezellig!
    Ik vind t wel ff lastig om terug te lezen en te reageren, maar ik doe een kleine poging.

@Strijkkraal: wat een gedoe zeg. Idd heel gek dat je nu hoopt dat die streep lichter wordt; omgekeerde wereld.
    @Babii: bedoel je met die andere meiden een hele andere site, of was het gewoon een ander topic op deze site? T is idd lastig soms; meiden willen je steunen, maar zeggen ook niet altijd de dingen waar je op zit te wachten.
    @Saskia: wat een gedoe met koorts van mannetje; wij hebben het hier ook wel eens gehad. Meestal is koorts pas van invloed op de aanmaak van de nieuwe cellen; dus komt het effect 3 maanden later. Tenminste, dat is wat ze hier altijd zeggen. Maar kan me heel erg voorstellen hoe zenuwachtig je ervan wordt. Ook omdat manlief niet echt kan toegeven aan het ziek zijn omdat je de koorts steeds maar met paracetamol onderdrukt. Ik vond dat toen voor mijn mannetje wel heel sneu. Maar vertrouw het zh maar, ze zullen het echt wel weten. En je hebt de koorts goed laag gehouden. Dinsdag dus de punctie, dan heb je zeker vanavond de pregnyl gezet. Ik vond dat altijd een spannend moment! Je had een goede score zo te horen.
    @moontje: spannend dat je weer gaat beginnen. Ga je nu meer spuiten of ga je op een ander hormoon over ipv Puregon?
    @menstruatie en pil: heb ik geen ervaring mee. Bij ons werken ze niet met de pil, alleen maar met deca op cd21. Ik ben sowieso vrij laat ongi altijd. Daarom moet ik meestal vrij lang deca spuiten, omdat je pas met stimuleren verder mag als ongi is geweest. Bovendien laten ze in mijn zh je altijd op een vaste dag in de week met puregon beginnen. Dus als je pech hebt mag je een hele week doorspuiten.
    @kruiden: ik las jullie over kruidenthee en nog iets anders. Ik vind t altijd lastig. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk doen om een zwangerschap te bevorderen; maar er zijn zoveel dingen! Wat raden jullie aan?
    @Shantii: jou ben ik inmiddels ook al regelmatig tegengekomen op het forum.....oudgediende zeg maar. Das hier niet zo'n goed teken! Ga ook weer voor jou duimen meis!

Hier best moeilijk weekend achter de rug. Ik had het moeilijk met Oud en nieuw. Het is het zoveelste jaar achtereen dat ik denk "misschien wordt dit ons jaar". En dat doet pijn.

Afgelopen woensdag met deca gestart. Het gaat op zich goed, maar heb het gevoel dat mijn huid het niet meer zo leuk vindt. Ik heb steeds jeuk rond de prikplekjes. Misschien dat ik toch een beetje allergisch begin te worden ofzo.....
    Morgen weer aan t werk na 2 weken niks; dat is vast weer erg wennen.

Xxx Hypo

Deel Deze Pagina