hallo, ik weet niet of deze vraag hier goed staat, maar ik ben op zoek naar mama's die ook een kindje hebben die altijd maar ziek is. ik probeer even in het kort te vertellen wat ze zoal gemakeerd heeft: na de geboorte ging het na een week al niet goed met haar, ze werd opgenomen, ze had een infectie. uiteindelijk werd er reflux (verborgen) vast gesteld en koemelk allergie. ze bleef na allerlei aanpassingen in de voeding af en aan ziek gepaart met hoge koorts. inmiddels zijn we bijna twee jaar verder en heeft ze 5x in het ziekenhuis gelegen en heeft ze : nierbekken-urineweg-oor-keel-amandel-lympfklier-long ontstekingen gehad. ze heeft al meer kuurtjes gehad dan maanden oud ze is (intotaal 25 antibiotica kuren en dan heb ik het niet eens over de prednison die ze al heel vaak heeft gehad) ook hebben ze dr amandelen verwijderd en buisjes geplaatst, maar de oor en keel ontstekingen zijn daardoor niet vermiderd. na het starten van een kuurtje zie je heel snel verschil en gaat het snel beter met haar. na het eindigen van de kuur gaat het maximaal 2 weken goed voordat er weer ergens anders een ontsteking opduikt! en beginnen we weer opnieuw. ze krijgt dan hele hoge koorts en heeft al meerdere keren een koortsstuip gehad. nu hebben we eindelijk een algeheel bloed onderzoek gehad en daar kwam uit dat dr afweersysteem niet goed werkt (dat was wel duidelijk) en nog een aantal dingen die daar weer mee te maken hebben. nu zijn we gestart met een 6 weekse antibiotica kuur, nu ben ik benieuwd of er nogmeer kindjes zijn met zo'n vergelijkbaar verhaal en hoe het na zo'n onderhouds kuur is afgelopen. misschien niet helemaal een duidelijk verhaal, maar ik probeerde het kort te houden.
ik ben er niet bekend mee, maar vind het wel vreselijk naar om te lezen hoe zwaar jullie kindje het al gehad heeft en jullie natuurlijk ook. hopelijk werkt dit wat ze nu willen proberen wel. is zoiets blijvend? (die verminderde afweer bedoel ik) heel veel sterkte voor jullie meisje en voor jullie. hopelijk knapt ze nu snel op en blijft dat zo.
hey meis, ik heb er wel ervaring mee maar lang niet zo erg als bij jullie! wij hebben ook heel erg lang lopen sukkelen met onze oudste zoon! maar toen onze zoon 10 maanden was heeft bij 5 dagen in het ZH gelegen met het rota virus en daarna was alles weg .... heel veel beterschap en succes met de zwangerschap !
Zelf geen ervaring mee omdat de kuur bij ons niet doorging.. Mijn zoontje is met een longontsteking en bacterie geboren waardoor hij een week in het ziekenhuis heeft gelegen.. Op dag één kreeg hij Antibiotica, spierverslappers, valium, zetpillen en ontstekingremmers, beademing en extra zuurstof.. Het was net een michelinpoppetje voor vochtafdrijving was geen plek meer waar ze een infuus in konden stoppen. . Een maand later moesten we naar de kinderarts en van daaruit zouden we antibiotica meekrijgen, maar alles ging goed dus uiteindelijk niet nodig geweest.. Wel is hij af en aan verkouden, heeft een 'rochel' in zijn ademhaling en last van veel slijm.. natuurlijk niet zo heftig als jou verhaal maar weet heel goed hoe het is om je kindje zo te zien en hoe zwaar dat voor je moet zijn.. Elk geval, wil je heel veel sterkte wensen en natuurlijk heel veel beterschap!
Ach meid wil je sterkte wensen! Wat zul je ''moe'' zijn na al die jaartjes! Je hoopt toch iedere keer weer dat het beter mag gaan.. Geef je wel probiotica? Marin heeft 2 x ab kuur gehad ivm oorontsteking, en ze kreeg er probiotica naast. Maar ik moest stoppen aangezien ze er niet tegen kon. Maar in het ziekenhuis adviseerden ze me juist door te zetten omdat ze aan de AB Zat! En die vernield zoveel goede bacterieen..
ik heb er ook geen ervaring mee (helaas voor jou) maar wat sneu zeg!!! Ik hoop dat het aanslaat en snel beter gaat met jullie meisje.
Hier ook een meisje dat nu 15 keer antibiotica heeft gehad en op onderhoud dosering prednison staat. De KA en kno arts zien graag dat ze ook op onderhoud antibiotica gaat maar dat heb ik zelf liever nog niet. Antibiotica is erg erg slecht voor de tanden en daarom wil ik het zo lang mogelijk uitstellen. Ik kan dus in dat opzicht geen ervaring met je delen. Succes en ik ben wel benieuwd of het werkt.
Hier ook ervaring met onderhoudsantibiotica. Hij gebruikt al een hele tijd bactrimel. Omdat hij geboren is met de zogeheten urethrakleppen en die zijn vrij snel na de geboorte verwijderd. Gelukkig heeft hij niet vaak een urineweginfectie gehad..( lees 3x vanaf het verwijderen van die vervelende kleppen ). Nu moet ik volgende week weer naar de kinderarts en dan krijg ik denk ik ook te horen hoe lang ik nu precies door moet gaan met de antibiotica. Geef je er trouwens ook probiotica? Mijn verhaal is niet echt te vergelijken met jou verhaal omdat mijn zoontje niet zo vaak ziek is en zijn weerstand best okee is en ik hoop ook dat je kindje geen ontstekingen meer krijgt. Als je vragen hebt mag je me altijd pb-en. Groetjes!
jeetje meiden wat een reacties! dat doet mij echt goed! helaas zijn er in mijn omgeving mensen die het allemaal niet begrijpen als ik weer eens thuis blijf bij mn meissie, omdat als ze zo ziek is niet ziek oogt! als ik nu zo mijn eigen verhaal terug lees, zit ik toch een traantje weg te sniffen, dan besef ik pas echt wat die kleine meid allemaal mee heeft gemaakt, en dan komen er nog meer dingen naar boven die ik eigenlijk al weer vergeten was (ze heeft ook nog aan de beademing gelegen door die heftige RS virus, het was toen echt kantje boord, ook nog waterpokken gehad waar ze zo heftig op reageerde dat ze een week lang boven de 40gr koorts heeft gehad en daardoor echt vreselijk ziek en geen plekje op dr lijfje waar géén pokkenzaten!) er is nu nog geen spraken dat het blijvend zou zijn, daar gaan we ook niet van uit. ik ga mij daar nog niet druk over maken. ik weet dat ik nu 6 heerlijke weken aankomen (zolang de kuur duurt) en die weken gaan we benutten en heel veel uitrusten! en nog meer van haar genieten, daarna zien we wel weer verder. klinkt misschien heel 'simpel'...maar zo voelt het nu wel. met de opmerking dat de antibiotia slecht voor de tandjes zou zijn heeft de kinderarts verzekerd dit niet het geval te zijn. dit is door meerder artsen 'bevestigd' dus daar ga ik dan maar vanuit. en als het wel slecht voor dr tandjes blijkt te zijn, dan is dat helaas zo. iedere keer dood ziek zijn en blijven is ook geen optie. en ook dat zien we van zelf wel hoe dat afloopt. ik blijf erbij dat er echt wel een tijd komt dat ze helemaal niet meer ziek is. hoewel ik wel veel angst heb voor het volgende kindje wat onderweg is....hopelijk is hij/zij niet zo vaak ziek en gaat het daar een stuk beter mee. het doet mij goed om mn verhaal te delen met andere menseen....dus meiden, BEDANKT ondanks ze zo vaak ziek is loopt ze totaal niet achter met dr ontwikkelingen en groei, en heeft ze gelukkig een verschrikkelijk lief karakter dus dat doet mij en mijn man na iedere tegenslag weer veel goeds! we geven vanaf het begin ortiflor op aanraden van het CB, binnen 2 weken zagen we echt veel verschil maar ook dat hielp maar voor even, toch krijgt ze iederedag van ons de ortiflor het kan zoizo geen kwaad. of gebruiken jullie wat anders wat dr weerstand opkrikt? alle tips zijn welkom!
Sonja hier geven de KA, de longarts en de KNO arts ook aan dat antibiotica niet slecht voor haar tandjes is maar helaas zegt de tandarts iets anders. Het tandjes verhaal is ook niet de enigste reden om het niet te doen, ze krijgt van de ab vreselijke buikloop en is daardoor 3 keer uitgedroogd geweest. Maar ik ben me er van bewust dat niet ieder kindje dezelfde reactie heeft op ab.
@ Sonjaja. He meid... ik wil je ff een hart onder de riem steken! Het is zo vervelend als je kindje zo vaak ziek is geweest. Mijn zoontje heeft in zijn korte leventje ook al vaak in het ziekenhuis gelegen en man man wat ben ik blij dat het nu een tijd al een heel stuk beter gaat... Ook net na de geboorte was het kantje boord bij hem en als ik zo terug denk was dat zo een heftige periode.. Dus ik begrijp je onwijs goed en wat is het fijn dat je dochtertje de komende weken zich dan zo veel beter gaat voelen door de ab! Geniet er enorm van zou ik zeggen. En wat betreft die tandjes...of het nou slecht is of niet, tegenwoordig hoef je echt niet met een slecht gebit te lopen.. en dan bedoel ik als ze wat ouder zijn..ze gaan natuurlijk nog wisselen etc maar dat komt allemaal nog wel weer dit is nu wat belangrijker. Geniet ervan!