Wie ook veel afgevallen en...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Heeft last van loshangend vel?
    Ik ben 6 jaar geleden 50 kilo afgevallen dmv Sonja Bakker. Geen maagverkleining oid gehad. M’n armen zijn er goed vanaf gekomen. Had altijd al slanke benen en die zijn nu nog dunner. Alleen m’n buik...
    Ik heb dus nu nog steeds een flinke buik, maar die bestaat dus voor het grootste gedeelte uit vel. Zo niet mooi! En zo heel oneerlijk vind ik. Al die moeite gedaan en nu nog veel moeite met kleding, vooral jurkjes, kopen. Alles tekent!
    Zonder die buik zou ik superslank zijn. En twee keizersnedes hebben ook niet echt geholpen...
    Wie herkent dit? Of nog beter: wie heeft (of kent iemand die) er wat aan laten doen? Hoe gaat dit in z’n werk en wat zijn de kosten?
    Natuurlijk kan ik op internet zoeken, maar dit voelt voor nu fijner.
    Ik ben al zes jaar, naast mijn zwangerschappen dan, op hetzelfde gewicht.
     
  2. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik zit op fb op de groep buikwand correctie.. Heb sleeve gehad en oooiiiitttt wil ik toch ook daar wel voor gaan...
    Je krijgt het vergoedt als je buik 6 cm over je bovenbenen hangr. Of als je onbehandelbare smet hebt. Nou das niet moeilijk.. Heb best wel vaak een ontstoken navel en genoeg fotos daar van. Creme van de huisarts gekregen maar als ik echt de operatie wil gebruik ik die niet en ja dan is ie onbehandelbaar....;)
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Helaas heb ik het niet vol kunnen houden maar ik ben 2 keer 40 kilo verloren. Dit heb ik oa gedaan door veel fietsen en steppen. Miss dat je met die laatste nog wat winst kan behalen. Het werd niet super strak, maar de arts kon er niet aan zien dat ik zoveel gewicht verloren was.

    Wat heb je al qua sport gedaan voor jouw buik?
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    Ook ik heb teveel vel, met sporten gaat dit overhangende vel helaas echt niet weg, het is wel wat minder maar het zal er altijd blijven.
    Ik ben nog bezig met afvallen. Maar ik zag het de dagen na de keizersnede van de oudste, echt van die lege kwabben hangbuik.
    Misschien dat ik ooit een buikwand correctie ga doen, als ik een tijd lang stabiel op mijn gewenste gewicht ben.
    Ik snap dus helemaal je frustratie, in alle mooie jurkjes die je aan wil zo’n gekke buik (ik gebruik zo’n corrigerende onderbroek dan valt het wat minder op) en ik lees graag mee wat andere dames voor tips hebben.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Dank voor je reactie!
    Voor mij hoeft het niet vergoed te worden. Ik betaal het ook gewoon zelf als het moet.
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Dank je voor je reactie! Ik heb erbij gesport (momenteel niet) maar daarvan gaat dat vel niet weg helaas...
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Jij snapt me (helaas denk ik).
    Sporten helpt niet. Niet echt dan. Hoelang ben je al op dit gewicht? En welke onderbroek gebruik jij?
    Stom hè. Ik zie zoveel leuke jurkjes maar ik begin er al vaak niet meer aan om ze te passen. Heb er wel een paar hoor en ben echt een jurkjes mens, maar de keuze is beperkt voor mijn figuur.
     
  8. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat goed dat je zoveel bent afgevallen en vooral ook dat je gewicht zo stabiel blijft. Met name dat laatste is waar het vaak fout gaat, omdat dat enorm moeilijk kan zijn. Inderdaad wel heel zuur dat je nu huidoverschot hebt.

    Volgens mij zijn er bar weinig opties voor, helaas :(.
    Hier ook wat huidoverschot. Gelukkig valt het best mee en is het met een corrigerend topje "op te lossen".
    Is dat niet het geval dan is een (kleine)buikwandcorrectie, fleur de lis, lower body lift of iets van die corrigerende operaties de opties die er zijn(zover ik weet).
    Ik geloof dat je minstens zo'n €3500 kwijt bent voor alleen een buikwandcorrectie. Er komen dan misschien nog extra kosten bij voor overnachting, drukpak(denk ik) en dat soort dingen.

    Ik speel zelf ook wel eens met de gedachten om een operatie ervoor te onder gaan. Maar zolang ik er niet zeker van ben blijft het bij 'spelen met de gedachten'.

    Als je Facebook hebt zul je vast wel groepen kunnen vinden voor lotgenoten als je zoekt op buikwandcorrectie.

    Succes en nog maals super knap van je!
     
    Iertje81 en Pechvogol vinden dit leuk.
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    @Iertje81 ik moet nog wel wat kilo's, ben nu ca. 12,5 onderweg, moet ook nog zoiets, voor mij is het dus nog niet de eind fase. ik koop meestal van de Hema de corrigerende collectie, voor mij zitten die fijn als ze tot in mijn taille lopen. als ze lager zijn, krijg ik op andere plekken gekke bulten. voor andere dames zijn andere weer fijner, er zijn verschillende posts over corrigerend ondergoed te vinden als je gaat zoeken in de topics.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  10. Daniellexxx

    Daniellexxx Bekend lid

    11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Hoi!

    Ik herken je verhaal helemaal! Ik ben 65 kilo afgevallen met weight watchers. Daarnaast ook gesport (hardlopen, zwemmen en zumba) Maar tegen het huidoverschot valt niet op te sporten. Sterker nog, ik heb nu meer problemen met kopen van zwemspullen dan toen ik nog 130 kilo woog... Want toen trok ik gewoon een badpak aan en hoppa alles netjes bedenkt. Maar nu moet ik eigen qua omvang een badpak maat 38 hebben, maar dan zie je de overtollige huid uitsteken aan de onderkant, maar als ik een maat groter pak heb ik aan alle kanten inkijk! Met als gevolg dat ik dus ben gestopt met zwemmen :cry:

    Vorig jaar ben ik bij de plastisch chirurg geweest om te kijken of ik aanmerking zou komen voor een correctie. Dat is in principe wel zo, maar omdat ik zowel op de onderkant als aan de bovenkant veel huis overheb, moet het een dubbele correctie worden. De verzekering vergoedt alleen wanneer de huis tot over de helft van de bovenbenen komt (dat is echt meer dan 6 cm) en wanneer de smetplekken zijn behandeld door een dermatoloog en er geen vooruitgang in zit. Geschatte kosten waren bij mij rond de 7000 euro :confused::confused::confused: Daar kan ons gezin een hele goede auto voor kopen!
    En aangezien die toch ook nodig is, zit een correctie er voorlopig niet in.
    Soms voelt het voor mij ook zo oneerlijk omdat iemand die ik ken, nét niet zwaar genoeg was voor een maagverkleining en daardoor meer ging eten om aan te komen en zo de operatie wél vergoed kreeg. Dan denk ik: ik ben op eigen kracht afgevallen, kan ik dat geld dat ik heb uitgespaard met díe operatie niet gebruiken voor deze? Ik weet ook wel dat het niet zo werkt hoor, maar soms steekt het gewoon.

    Ik gebruik trouwens áltijd corrigerend ondergoed. Ook als het 35 graden is. Met corrigerend ondergoed en kleding aan zie ik er prima uit. Maar ik voel me soms wel eens als een stripfiguurtje. Ken je dat stripje waarin zo'n kerel een leuke dame mee naar huis neemt en dan in bed belandt? Dan gaan de lenzen uit, en het (corrigerende) ondergoed en ineens verandert de leuke dame in een soort dweil. That's me :oops::roflmao:
     
  11. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Ik ben ook 53 kg afgevallen.
    Heb in december 2017 een Fleur de lis bwc gehad, zelf betaald. Ik ben geopereerd in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
    Ik wil nu nog sparen voor een dijbeen correctie en eventueel mijn billen.
    Als je vragen hebt hoor ik het wel.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    6 cm overhang en dan vergoed?? Echt niet! Ik had ruim 10 cm overhang maar mocht toch zelf betalen
     
  13. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Het is net russische roulette . in het begin van het jaar worden er ook meer aanvragen toegewezen dan aan het einde van het jaar...
    Officieel is het 6 cm overhang.
    Voor mij geen probleem want het hangt wel 15 cm erover heen...

    Het is in ieder geval heel oneerlijk hoe alles wordt geregeld
     
  14. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.113
    201
    63
    Hier nu iets meer als 20 kilo kwijt en heb nog ongeveer 6 kg te gaan. Mijn buik is om te huilen, misschien ooit toch maar onder het mes.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Oei als ik dit zo lees ben ik haast geneigd niet meer af te vallen. Is het echt zo erg?
    Zo'n operatie lijkt me echt vreselijk
     
  16. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.198
    904
    113

    Het is niet te voorspellen hoe je huid reageert als je veel afvalt. Ik ben zo’n 30 kg afgevallen, maar heb verder geen problemen met huidoverschot. Hooguit mijn armen, maar daar heb ik geen problemen mee.
     
    suus1983 en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    Hier ook overtollig huid...
    Het valt me 100% mee ondanks mijn ruim 40kg die ik kwijt ben door mijn eten flink aan te passen en 3/4 x per week te gaan sporten.

    Het zit er echt wel hoor ( kipfilet armen en bij mijn buik en benen)maar wat dat betreft ben ik te schijterig voor een operatie.
     
    Iertje81 en suus1983 vinden dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ja klopt. Ik heb zelf ook gereageerd in een topic hierover. Succes hè met afvallen. Komt goed!
     
    mamameer vindt dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Lief! Dank je!
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    65 kilo! Zo hee! Knap hoor. Ik herken je verhaal mbt het badpak. Ken het stripje niet, maar kan me er iets bij voorstellen...
     

Deel Deze Pagina