Wie ook verkeerd geslacht op 13/16 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Simmy, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Hallo,
    Dit onderwerp is natuurlijk al 1000x voorbij gekomen. Maar ik heb bij 13 weken een geslachts echo laten doen en die dacht jongen. Ik bleef twijfelen en liet de gyn kijken. Die zag niks. Week later dacht se gyn iig geen piemeltje te zien en gister dacht de gyn dat dat baby een meisje is. De foto's heb ik in PottyShotTopic geplaatst. Hier dachten de meesten ook meisje maar ergens anders werd ik erop geattendeerd dat er toch echt een piemeltje te zien Is op de (wazige) foto. Nu ben ik zo in de war. Ik weet dat ik gewoon kan wachten tot 20 weken, maar ik wil t gewoon graag weten. Als ik niet die echo bij 13 weken had laten doen dan had ik niet getwijfeld aan de uitspraak van de gyn.
    Iemand zoiets meegemaakt?
    Groetjes Simmy
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Niet zoiets meegemaakt omdat de gynaecoloog bij mij met 15 weken niet eens naar het geslacht wilde kijken want de kans dat ze er naast zat was te groot. Ik moest wachten tot de 20weken echo. Bij dochter ook pas bij 20weken maar dat kwam omdat zij er nooit goed voor wilde gaan liggen.
     
    nizzie86 en Simmy vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Met 13 weken wordt een piemel 9vd10 keer verward met de nub, aangezien de nub met een pottyshot ook uitsteekt zoals een piemel.

    Dit is dus de reden dat 13 weken vaak echt nog te vroeg is voor een geslachtsbepaling ;)

    Ik zou uitgaan van een meisje, vanwege je pottyshot en de nub.oja... op die wazige foto lijkt het meer op de navelstreng... ook gezien de grooyte, ding rijkt zowat tot aan de knieen :D
     
  4. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij mij klopte het beide keren bij de 13 weken al. Maar ken er bij wie bij de 16 weken het ene werd gezien en bij de 20 weken iets anders. Hoe vaak hoor je zelfs niet dat het tot de geboorte verkeerd gezegd is. Echo's zijn nooit waterdicht. Maar begrijp wel dat je graag wil weten wat een derde denkt nu. Shoppen is leuker als je weet wat, vind ik.
     
    Koektrommel en Simmy vinden dit leuk.
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Geen ervaring omdat ik bij de oudste pas bij 18 weken geslacht heb laten bepalen en bij de tweede kreeg ik het geslacht al met 13 weken maar dat was door de NIPT test dus betrouwbaar.

    Echter heb ik het wel vaker gehoord dat het bij 13 weken nog vaak fout gaat. Het is natuurlijk ook lastig te zeggen n dat stadium. Ik zou dus even nog wat weken wachten inderdaad en dan pas gaan shoppen in blauw of roze.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Simmy vindt dit leuk.
  6. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Bij mijn vorige zwangerschap iets over de 12 weken was de gyn er 100% zeker van dat het een meisje was... hadden week later de uitslag van de nipt en bleek een jongen. Dus nu mogen ze zeggen wat ze willen zolang ik het zelf niet heel duidelijk kan zien geloof ik er nils van :D
     
    Simmy vindt dit leuk.
  7. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Nou dames, door mijn totale verwarring ben ik vandaag naar t echo bureau (een andere) geweest voor een geslachtsbepaling.
    Eindconclusie, de baby is een jongetje, ik dacht het ook duidelijk gezien te hebben...Thuis de foto's nog eens bekeken, blijkt er niet 1 "its a boy" foto bij te zitten!? Snap je toch niet als je voor een geslachtsecho gaat!?
    Maar goed, ik ga maar wennen aan t jongetjes idee (en zal t bij de 20 weken echo nog eens vragen.) Bedankt voor t meekijken allemaal!
    Xx
     
  8. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hahaha ik was overtuigd van een meisje na je nub foto en je potty shots. Gefeliciteerd met je zoontje!
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha... eerst jongen, dan meid, nu weer een jongen... zou het met de 20 wkn echo toch weer een meisje zijn :D:D

    Maar je hebt dus nergens een foto waar het geslacht op staat?? Dat vind ik helemaal vreemd.
    Heb je het geslacht zelf ook goed gezien en hebben ze de navelstreng flow aangedaan?
     
  10. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ja ze had de flow aan. In t potty shot dacht ik echt dat t een meisje was maar zij keek ook van de zijkant en toen dacht ik ook echt een jongetje te zien. Maar er zit dus geen foto bij, niet in de foto's en niet op de USB stick. Raar he. En de gyn had t dus fout...echt irritant
     
  11. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Dankje!
    Ja ik was er ook wel redelijk van overtuigd en de gyn ook. Maar blijkbaar niet dus. Zonder bewijs....
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Heel apart... alsof ze niet zeker genoeg waren en daarom geen foto vh geslacht mee hebben gegeven.
    Je zou het bureau kunnen bellen en zeggen dat je geen geslachtsecho hebt gehad. Soms worden de beelden bewaard en kunnen ze de foto alsnog leveren.
    En anders doordrammen dat je zonder die foto nog steeds twijfelt aan het geslacht.
    Grote kans dat je dan nog ff terug mag komen voor een herhaling incl geslachtsfoto ;)
     
    DastyQueen en poppetje77 vinden dit leuk.
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Maar heb je het zelf ook goed kunnen zien dmv een pottyshot tijdens die echo?
     
  14. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ik ga ze zeker bellen morgen. Zeker voor zie 55€ die t kostte

    Ik vond de potty shot echt niet jongensachtig. Ik denk dat ik met de potty shot gedacht zou hebben dat t een meisje was. Maar als je gewoon van opzij of voren keek dacht ik toch wel duidelijk een piemeltje te zien...
     
  15. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hier met 17 en 18 weken hadden ze het fout...:rolleyes:
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudste hadden ze het fout met de 20 weken echo. Met 24 weken durfde ze geen uitspraak te doen. Pas met 27 weken hadden ze het goed.
     
  17. K00

    K00 Niet meer actief

    Jeetje ze houden je wel in spanning zo
     
    Simmy vindt dit leuk.
  18. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heb je nog kunnen bellen? Hoop dat ze je een duidelijke foto kunnen sturen of dat je opnieuw mag komen!
     
  19. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Goh het komt dus of best vaak voor...Ik kreeg ze vanochtend niet te pakken. Vanmiddag nog een keer...Verwarrend allemaal hoor. Volgens haar kon ze ook aan de voeten zien dat t een jongetje is(??) jongens hebben grote voeten. En ze zei dat gyns het heel vaak fout zeggen...
     
  20. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Wauw hoe lang is dat geleden? En was dat bij de verloskundige?
     

Deel Deze Pagina