Wie ook zelf zijn geboortekaart gemaakt?

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door flixbilly, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Zoals de topic titel al vermeld wie heeft er zelf een geboortekaart gemaakt. Ik ga zelf geboortekaartjes maken in 3d. En misschien zijn er nog meer die leuke tips of ideeen hebben om het kaartje zo leuk mogelijk te maken.

    Dus dames kom maar op met die foto's!

    Groetjes Sabrina
     
  2. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hier ook zelf de kaartjes gemaakt. Gewoon met een papierblok van de action en roze enveloppen van een drukker.

    Even aangepast i.v.m. de naam...

    Bekijk bijlage 101395
     
  3. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Mijn tante heeft geboorte kaartjes gemaakt voor haar klein kinderen...
    kijk maar eens op onswondertje.nl en dan bij kaartje...
     
  4. Ckialita

    Ckialita Bekend lid

    28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik, maar geen 3d. Ik heb een soort borduren gedaan op papier, zie foto. Ongeveer een half uur per kaartje, keer 70...
     
  5. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik ga het ook zelf doen.
    Ik print ze zelf met mijn eigen printer. En ik heb een onwijs schattig plaatje. Soort tekeningetje. Gewoon zwart wit. Die doen we op de voorkant met de naam eronder! Hij is zo leuk!
     
  6. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Leuk gedaan. Ik zou het ook wel eens willen leren borduren op kaarten. Heb je hiervan een beschrijving?

    Groetjes Sabrina

     
  7. Ckialita

    Ckialita Bekend lid

    28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik had een plaatje met een voorbeeld, dus dikke puntjes waar ik moest prikken en lijntjes hoe ik moest borduren. Idee als
    o-------------------o
    o----------------o
    o-------------o
    En dan leg je dat op het papier waar je het op wilt maken, je prikt waar de gaatjes moeten, kiest een leuk kleurtje garen (of zoals ik wit :)) en bedenkt waar je wilt beginnen. Op zich hoeft het niet op een bepaalde volgorde, alleen ik heb er altijd snel een volgorde in te pakken, dat ik ook niks vergeet. Dan plak je met een klein stukje plakband het garen vast aan de achterkant, en je gaat met een stiksteek alle randjes langs, dus door het ene gaatje naar voren, en door het volgende weer naar achteren. Zo doe je het hele plaatje. Als je draad op is, vastplakken met plakband, en een nieuwe beginnen. Het handvat en de wieltjes deed ik met een lovertje: draad door de kaart, door het lovertje, door een kraaltje, door het lovertje terug en door de kaart terug, dat hij met het kraaltje weer op de kaart bleef zitten.
    Eigenlijk is het best simpel. Ik heb zo ook een keer allemaal sterren gedaan als kerstkaarten.
     
  8. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Bedankt voor je snelle uitleg:D

    Ik ga dit ook gauw eens proberen.

    Groetjes Sabrina
     
  9. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ook een leuk kaartje. Lijkt net een boekje.

    Groetjes
     
  10. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb alle drie de geboortekaartjes ontworpen, heb het alleen laten uitvoeren, omdat ik het niet zag zitten om in mijn kraamtijd nog even de datum, gewicht en lengte er in te zetten! Vond het ontwerpen zelf al een hoop werk (ben nogal precies met dat soort dingen, zoals ik het in mijn hoofd heb, zo moet het ook worden)!
     
  11. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi hoi,
    Hier ook zelf kaartjes gemaakt. We wisten het geslacht en de naam. De tekst aan de binnenkant van de kaartjes dus als voortijdig geprint en op maat gesneden. (Vierkant).
    Vervolgens op de voorkant een kleiner vierkantje geplakt in een andere kleur. Daarna gewacht op baby lief. De geboortedatum op weer een kleiner vierkantje geprint. Dit vierkantje weer in dezelfe kleur van de kaart + een leuke afbeelding erbij. Deze met 3d stickertjes op het gekleurde vierkantje geplakt. Leuk lintje er door. Klaar...
    Tip: leen een paar geboortekaarten boeken. Je doet heel veel ideeen op!!
     
  12. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Tip: leen een paar geboortekaarten boeken. Je doet heel veel ideeen op!![/QUOTE]

    Dat is een goede tip. Bedankt.
     
  13. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Ik wil ook zelf kaarten gaan maken als ik de 20 weken echo heb gehad. Ik heb me rot gezocht maar heb eindelijk een site gevonden met hele leuke voorbeelden. En wilde dit even met jullie delen.

    Eline Pellinkhof kijk bij creatie en kaarten.
     
  14. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland

    Dank je. Voorbeelden zijn altijd welkom om ideeen op te doen.

    Groetjes
     
  15. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik heb niet geheel zelf gemaakt.
    We hadden kaartjes gezien wat we wilden laten maken.
    EN laatst was ik bij de AVA in België en daar lagen kaartjes die ik precies bedoelde met zo'n plasticlaagje eromheen.
    We moeten het natuurlijk wel vanbinnen zelf laten printen.
    Maar het is zo leuk kaartje!
    EN het scheelt je heeeeeeeeel veel geld!
     
  16. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    ik heb mijn geboorte kaartje zelf gemaakt....hier het voorbeeld
     
  17. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat een mooi kaartje...
     
  18. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Echt een heel mooi kaartje.
    Ik maak binnenkort een foto van ons kaartje en dan show ik deze ook in dit topic.

    Groetjes Sabrina
     
  19. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Wauw idd een heel mooi kaartje!!
    Lijkt wat op het onze al is dat van ons beige met een beertje
     
  20. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik zou ook eens mijn geboortekaartje showen.
    De ooievaar en baby zijn in 3d en er is met zilver draad om de kaart geborduurd. Het is een dubbele kaart die je open kan vouwen en aan de binnenkant komt de tekst te staan.

    Ik ben bijna klaar met alle geboortekaartjes! Ook al was het ongeveer een uur per kaartje en dat keer 70 kaarten:$ Vind ik het erg leuk dat ik ze zelf gemaakt heb en dat we niet gekozen hebben voor een kaartje van de drukker.

    Bekijk bijlage 112961

    Groetjes Sabrina
     

Deel Deze Pagina