wie start er met IUI in augustus 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Chelleke84, Jul 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Beertje en Bo: Succes in dit traject.

Hier vanmorgen een uitgangsecho gehad en mag deze ronde starten met de iui.
    uitleg gehad maar we wisten al wat ons te wachten stond haha.
    Word nog wel even spannend want de 28e van aug gaan we een weekend naar de efteling en dan is het voor mij net het moment waarop het eitje groot genoeg is.
    gelukkig houden ze hier rekening mee en mag ik waarschijnlijk eerder met de EH omhoog van de menopur. Fingers crost maar ;)

Gisteren net te horen gekregen dat mijn vriendin na 1 maand mmm zwanger is geworden en ze nu 4 weken is. Pril natuurlijk maar supoer mooi voor hun.
    wij kregen een tshirt in onze handen gedruk van hun dochter die 3 jaar was... ga ff lezen.. Ik ben straks niet meer in mijn eendje ;) haha leuk.

maar moest echt ff slikken zeg! Niet dat ik het hun niet gun ben echt supper blij maar het komt hard aan en het komt dichtbij.

genoeg getypt ;) fijne dag allemaal en tot snel

2. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Hoi meiden, ik heb snel even gelezen en wil me graag aansluiten bij jullie. Vanmorgen telefoontje gehad dat het zaadonderzoek van manlief helaas onder gemiddeld is en we mogen starten met IUI. Ben heel blij met deze stap maar vind het ook heel erg spannend. Maandag mijn eerste FM en hopelijk mag ik IUI starten in mijn eigen cyclus.

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    3,445
    2
    38
    @ dege: welkom. Leuk dat je mee kletst. Hopelijk voor jullie ook snel een positieve test Door iui.

@all: hier woensdag 1e uitgangsechos en fm en dan hopelijk snel iui... merk dat ik teveel vast hang aan de poging van onze dochter.... die was heel goed, niet pijnlijk en meteen raak..... Helaas werkt deze arts er nu niet meer en heb ik nu verschillende gyn. In opleiding. Nu vind ik dat eigenlijk niet zo erg want ik ga er vanuit dat ze prima weten wat ze doen en ik geloof Dat er ook niet veel mis kan gaan, maar toch.....

Heeft iemand van jullie trouwens enig idee hoe groot de kans is na een hsg dat eileiders op Den duur weer dicht gaan zitten?

4. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    He meiden,

Ik heb de iui gehad !! En was blij verrast door de score. Na opwerking nog 28 mljn zaadjes over waarvan 80% goed beweeglijk ! Dat had ik nooit durven hopen na in maart net aan 1 mljn na opwerking.

De iui was niet prettig maar ook niet pijnlijk ofzo. Ik had een ovulatie bloeding zei de arts.. dat heb ik nog nooit gehad. Maar ik heb ook heel erg last gehad van mn rug vannacht. Geen oog van dicht gedaan. Volgens de arts is door de pregnyl mn eitje gewoon nóg groter gegroeid en is eisprong pijnlijker. Ik ben benieuwd !! Duimen duimen duimen !!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Hallo

Wij starten in augustus of september met de eerste ronde iui. We zijn al 4 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas zonder resultaat. Eerste twee zwangerschappen werd ik zwanger zonder problemen bij onze zoon 9 maanden erover gedaan en bij onze dochter meteen de eerste maand raak. Helaas is het zaad van mijn man niet van al te beste kwaliteit waardoor op natuurlijke (dus zonder een handje hulp van de gyn) wijze zwanger worden zeer moeilijk is. Eerst was er alleen nog maar spraken van icsi maar gelukkig was de derde sperma test goed genoeg om iui eerst te proberen. We starten zoals het nu uit ziet eersten 3 maanden zonder medicatie dus alleen het inspuiten ben ik dan nog niet zwager gaan ze medicatie bij geven. Bij ons licht het probleem echt alleen bij de slechte kwaliteit van het zaad vandaar dat de gyn dit op deze manier wilde doen.

Liefs kikkert

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Even aanvulling:

Vandaag ongi geworden, morgen echo en uitleg over aanpak van de eerste ronde iui. Dus we starten deze maand officieel met de eerste ronde iui

7. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    @Bo ; wat fijn dat de score zo goed was! Ik zie dat volgende week je NOD is, spannend hoor! Heb je goede hoop?

@Kikkert ; Je zit al lang in de MMM zeg, pff slopend! Spannend, eerrste ronde IUI! Ik duim voor je!

Ik heb vanmorgen mijn eerste follikelmeting gehad, nog geen dominant groeiend eitje, wel kleintjes. Slik geen clomid omdat ik vanaf mei uit mezelf opeens een cyclus kreeg (had ik daarvoor niet), maar tot op heden nog niet raak. Nu dus woensdag weer een echo, mag deze ronde zonder clomid afmaken, wel pregnyl en dan IUI. Als het niet raak is, start ik de volgende ronde met alle hormonen (drama!).

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    @dege ja ik zit met tussen poses in de mmm ben in het verleden twee x tussendoor gestopt omdat ik niet achter bepaalde zaken stond met mijn gyn van toen. Ik zit nu in een ander Zh en dus ook een andere arts en beleid.

Wat spannend voor jullie hoop dat het snel raak is

9. duckie83

duckie83 Actief lid

Apr 5, 2010
    178
    11
    18
    hoi meiden,

mag ik ook aansluiten bij jullie?

zal me even voorstellen( pas op lang verhaal)

kinderwens sinds 2008 en ook sindsdien bezig, 2009 MA met 14 weken gehad na spontane zwangerschap. daarna eerst clomid, toen puregon en pregnyl gehad, toen pauze gehad na wederom een MA met 8 weken, sinds 2014 weer volop bezig, helaas zonder resultaat.

ik heb komend weekend mijn NOD, en mocht het niet gelukt zijn, gaan we IUI doen. alleen wil het ziekenhuis volgende week nog een gesprek met ons over eventueel meteen dan IVF te gaan doen. terwijl wij dachten dat we alles de vorige afspraak goed besproken hadden.

groetjes

Duckie

10. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

Sep 19, 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen vrijdag echo en bloedonderzoek gehad omdat ik donkerbruin bloedverlies had en buikpijn.
    Nu blijkt dat ik te weinig progesteron in mn lichaam heb, waardoor slijmvlies te snel afbreekt. Er zat ook geen hcg in bloed. Conclusie poging mislukt.
    Nu even een ronde niets en dan de volgende ronde beginnen met hormonen.
    Hopelijk hebben jullie meer geluk.

11. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Wij starten morgen met onze eerste IUI morgen prikinstructies en dan gelijk denk ik door want moet dan ook ongesteld worden.

Vind het ontzettend spannend en ben benieuwd hoe het allemaal gaat..... zie er stiekem wel heel erg tegenop.

Wij zijn nu ruim een jaar bezig voor een eerste kindje.

En in mijn vorige relatie ook bijna twee jaar bezig geweest er is bij ons beide niets gevonden waardoor het niet zou moeten kunnen lukken.....

12. Arendje

Arendje Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    2,124
    634
    113
    Female
    Ik heb net de 1e IUI gehad en het is heel goed gegaan. Ik heb eigenlijk geen pijn gehad. Er zijn 34,5mljn zaadcellen geïnsemineerd, waarvan 85% goed beweeglijk. Ik mag na 12 dagen al testen, dus op 1 september. Spannend!! Dat worden 12 lange dagen...

13. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Spannend Arendje! Nu afwachten dus..... 12 hele lange dagen!

Ik moet morgen. Ik ben denk ik zojuist ongesteld geworden net met afvegen wat bloed dus zal wel doorzetten straks. Moet eigenlijk dit weekend ongesteld worden dus is wel vroeg. Ik hoop dat we morgen niet te laat zijn om te beginnen met de hormonen dan want vorige maand was ik ook al twee dagen te vroeg. Met het maken van de afspraak voor de prikinstructies gingen we uit van maandag nod maar door twee korte cyclussen nu dus al donderdag.

Arendje wanneer moest jij beginnen met spuiten op welke dag van je cyclus?

14. Arendje

Arendje Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    2,124
    634
    113
    Female
    Ik moest beginnen op dag 5 met de gonal-f, maar er zijn er ook veel die op dag 3 al beginnen.

15. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hallo Meiden,

Alle nieuwe leden welkom :)
    Spannend allemaal, moet nog wat terug gaan lezen.

Hier afgelopen vrijdag een follikel van 12,5mm en vanmorgen was ie 20,5mm
    Dus net de pregnyl gezet en morgenmiddag de IUI... pff vind het nu best wel zenuwslopend zeg! Zelfs na zoveel jaar mmm. Maaar we gaan ervoor.

Wat zijn de procedures omtrent het klussen in jullie ziekenhuis?
    Hier zeiden ze dat je niet perse twee dgn van te voren niet mag klussen, we hoeven ons niet in te houden zeg maar. Dit was 5 jaar geleden juist heel anders met alles zo.
    toen moest je minstens 4 dgn van te voren niet klussen. tenzij het zaad slecht is natuurlijk maar dat is hier niet het geval.

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Hier zij de gyn geen zaadlozing hebben in de twee voorgaande dagen en en mag ook niet langer dan 7-9 dagen tussen zitten dit verslechtert de kwaliteit. Wij hebben hier dan ook echt zeer bewust rekening mee gehouden wel super spannend he ik heb zelf afgelopen zaterdag de eerste iui gehad.

17. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Ik ben nu op cyclus dag 3 begonnen dus ik was net op tijd want had op vrijdag de prikinstructies en zaterdag gelijk voor het echt al prikken.
    Het prikken vond ik de eerste dag wel mee vallen maar nu vind ik het steeds erger worden! Bah ik vind het helemaal niets. Vrijdag voor de echo kijken wat het doet allemaal.

Volgens de uitleg van de assistent mogen ook wij gewoon klussen ze heeft niets gezegd over een dag voor de inseminatie niet. Maar het is mijn eerste iui dus weet het niet zeker. Misschien dat ze dat volgende week vertellen.

18. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @Kikkert: Ja vind het wel vreemd, ze zeiden al doe je het nog een avond van te voren...het maakt niks uit. Nu heeft mijn man goed zaad ( Laatste meting, 250mlj)maar dan nog. Hebben ons maar ingehouden ;)
    Spannend hoor. Viel de IUI mee?

19. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Het zal ook wel aan het zaad liggen van de man, hier schommelt het rond de 1mljn dus dat is wel een verschil met jou man. Wij hebben bewust het zeker voor het onzekere genomen.
    De iui stelde werkelijk niks voor, ik maakte me toch wel druk door dingen uit verleden (drama met spiraal en extreme pijnen) maar ik heb echt helemaal niks gevoeld zelfs de eenden bek bijna niet was overigens wel een andere dan de standaard eenden bek deze was veel kleiner

20. Arendje

Arendje Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    2,124
    634
    113
    Female
    Dat is fijn kikkert dat je niks gevoeld hebt van de IUI! Nu beginnen de lange wachtdagen...

Mijn man mocht 2 dagen voor de IUI geen zaadlozing hebben. Maar het liefst 3 dagen van te voren nog wel.

Ik zit inmiddels op 5 DPO en ik probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken.. Gisteren weer een zwangerschapsaankondiging gehad van iemand die weet van mijn situatie. En toch vond ze het nodig om te vertellen dat het in ronde 1 al was gelukt. Erg leuk voor haar, maar ze kan toch ook wel snappen dat dat niet leuk is voor mij om te horen. Ik moest daarna even een paar uur "bijkomen", vind het af en toe zo oneerlijk.

Share This Page