Wie van jullie gaat NIET naar het cb?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LovelyDK, May 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wat een belachelijke reactie zeg !! Ik zou ook zeker niet meer gaan. En voor de prikjes naar de huisarts.
    En ook zeker een klacht indienen ! Ik kan me voorstellen dat je dan moet huilen, dat doe ik ook als ik zo kwaad ben dat ik niet meer uit m'n woorden kan komen.

Wij moesten eigenlijk eind april voor de 9 maanden controle maar toen konden we allebei geen vrij krijgen en moest ik het verzetten. Dat was al heel lastig en ze vond het maar raar dat wij daar geen vrij voor konden nemen. Ik heb net een nieuwe baan en die afspraak was op vrijdag, ik werk juist op vrijdag omdat dan de andere moeders al vrij zijn. Kan ik toch moeilijk ook neit komen !? Maar goed, nu werd het dus een maand later en moeten we volgende week, maar ik heb ze niet gemist hoor ! Ben wel nieuwsgierig hoe zwaar ze is enzo maar verder hoeft het van mij niet zo...

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jeetje, wat een naar mens zeg!
    Daar word je toch helemaal gedeprimeerd van!
    Wie is er daar zo suf? De meet- en afsprakendame, of de verpleegkundige/arts?

Is er in een naburig dorp of stad geen ander CB?
    Het is denk ik best wel belangrijk om er naartoe te gaan, soms kun je als moeder best eens iets over het hoofd zien, wat ze daar wel opmerken. Vooral als het je eerste is.
    Zelf ben ik heel erg tevreden over ons CB, maar in een dorp naast ons klagen de moeders ook steen en been over de reacties die ze er vaak krijgen. Mooi shit als dat zo is...

Veel sterkte ermee hoor. En laat je niet op de kast jagen!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zoals ik je laatst al in een ander topic zei (geloof dat dat over doorslapen ging?), ik zou dus echt geen voet meer binnen zetten op dat cb! Die zijn volgens mij echt gestoord daar! Echt niet normaal vind ik! Maar oke, daar ging het niet over!

Bij ons was het onze bedoeling om toen Malou en Ruben geboren zijn om niet naar het cb te gaan. Inentingen zouden wij laten doen bij de huisarts. Maar het liep iets anders ;)! Groeien ging niet helemaal goed en we moesten naar het cb om te gaan wegen, daar dus weken steeds wezen wegen. Ik vond het dus lullig om dan ineens weg te gaan en ben dus daarom op het cb gebleven voor de inentingen. Wij hebben dus altijd alleen afspraken gehad bij de cb arts, niet bij die verpleegkundige. De eerste tijd dat we kwamen om te wegen kregen we adviesen/tips/commentaar etc. En na een tijdje hebben we duidelijk aangegeven dat niet meer te willen. Nu komen we dus voor Malou en Ruben echt alleen voor de prikjes en verder niet. We lopen ook nog bij de kinderarts en daar worden ze binnenkort weer gewogen en gemeten, dus daarvoor hoeven we ook niet meer naar het cb met ze en na deze keer denk ik ook dat het niet meer zo belangrijk is om de groei in de gaten te houden, ze zijn bijna 2 jaar straks en dan gewoon af en toe een keer misschien zelf wegen/meten ofzo en bij de kinderarts is prima vinden we!

Met Benthe hebben we dus besloten om ook voor de inentingen naar het cb te gaan, maar verder niet. Misschien dat ik een keertje ga wegen daar, maar ik denk het niet. We moeten over een ruime week naar de kinderarts dan word ze gemeten en gewogen dus dat is prima. Dan kijk ik of we weer terug moeten komen binnen nu en dat ze een half jaar is. Moeten we wel terug komen bij de kinderarts in die tijd dan gaan we haar niet op het cb een keer wegen. Moeten we niet terug komen dan gaan we haar denk ik in die tussentijd een keer wegen op het cb. Maar de eerste afspraak met de cb arts voor haar eerste inenting is pas als ze 6 maanden is. Voor die tijd komen we er dus niet, misschien een keertje om te wegen, maar verder echt niet!

Ik zie dan ook echt geen meerwaarde in een consultatiebureau. Alleen die weegschaal daar is handig! Kan er ook een kopen voor thuis, maar dan ga ik misschien te veel wegen en dat moet natuurlijk niet ;)! Daarom zo die weegschaal op afstand vind ik wel handig ;)! En inentingen die kunnen gewoon bij elke huisarts gegeven worden, dus daar is het ook niet voor nodig ;)! Bezoekjes hier aan het cb is dan ook echt alleen maar wegen en de prikjes, verder geen praatjes, totaal geen behoefte aan die belachelijke praat van hun...!

Kortom, ik zou dus gewoon niet gaan! En doe dat dus ook niet ;)!
    Liefs, Hanneke!

4. bordes

bordes Lid

Aug 12, 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi,

Ik weet precies wat je voelt !!!!
    Ik woon samen met mijn moeder en heb een zoon van 5 maanden. Ik krijg net zulke reacties en niet alleen van het CB.
    Bij mij presteerde de kinderarts nog te vragen of ik nog wel zelf aan mijn kind toe kwam omdat mijn moeder ook bij me woont. Belachelijk.
    Ik laat mijn kind niet inenten en ik kom dus gewoon voor meten en wegen en kut-opmerkingen. Morgen moet ik weer en ik denk dat dat de laatste keer is.

Als je er niet meer heen wilt (het is niet verplicht), dan kun je eventueel ook eens in de zoveel tijd naar je huisarts gaan voor controle. Heb je toch een controle en die zal vast veel leuker zijn.

Groetjes Emma

5. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    hey meid, ik woon zelf ook met mijn dochtertje van 3 maanden bij mijn moeder, gelukkig heb ik nog geen rotzooi gehoord van het cb, mochten ze bij mij zoiets zeggen zou ik ze de wind van voren geven en misschien alleen nog voor meten en inenting aan. ik zou zeker een brief sturen, je wordt niet goed behandeld daar!
    Ik heb in mijn omgeving ook weleesn last van ongevraagde adviezen, ik ga er niet meer over in discussie, ik weet dat ik goed voor mijn kind zorg en dat is genoeg.

Succes

6. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    wat een rare cb zeg.mijn zus gaat daarom ook niet meer naar t cb met haar zoontje, alleen voor de inentingen idd.

je bent niet verplicht, gelukkig.

succes en ga er maar lekker niet heen, wat een mens zeg....

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoals ik al eerder zei ben ik het met de TS helemaal eens dat dit absoluut VEEL te ver gaat en dat zij hier iets aan moet doen maar misschien is het ook wel belangrijk om te vermelden dat niet alle CB's slecht zijn. Ik heb zelf helemaal geen nare ervaringen met het CB en heb ook vriendinnen die prima tevreden zijn met de verschillende CB's waar zij mee te maken hebben. NIET naar het CB gaan is nog altijd een optie maar ik zou zeker proberen naar een ander te gaan voordat er helemaal gestopt wordt. Het CB kan wel degelijk toegevoegde waarde hebben en bijvoorbaat al er voor kiezen niet te gaan (zoals ik hier wel lees) lijkt me niet wenselijk (net zoals niet inenten trouwens).

Feit blijft: het CB is niet verplicht en je kunt hierin dus je eigen keuzes maken maar maak die keuze wel overwogen en laat je niet uit het veld slaan door één onkundig en asociaal iemand!

8. henkie24

henkie24 Niet meer actief

tja ik heb dat ook met rare adviezen. marinte is moeilijk wakker te krijgen voor de fles van 23;00 maar heeft hem nog wel nodig. zegt het cb. ja dan moet je maar een koud washandje in haar gezicht leggen. dan wordt ze wel wakker ja eh dag! ik zal vanavond bij haar es een koud washandje indr gezicht gooien als ze slaapt. ik moet vandaag weer. ze zullen wel gaan zeggen dat marinte te weinig drinkt. (moet eigenlijk 180 maar dan spuugt ze steeds) maar goed ik zie wel weer

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat stuitend zeg die reacties! Pfff!
    Mijn CB heeft nog nooit iets negatiefs gezegd, gelukkig!

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Trouwens, je kunt inderdaad een klacht indienen bij het CB. Mijn CB promoot daar ook mee, dat willen ze graag. Ik zou dat dus ook zeker doen want dan kan er tenminste wat aan worden gedaan.

En ik ben het met zwaantje eens dat zeker niet alle CB's slecht zijn en dat dat ook mag worden gezegd ;) Mensen (van dit forum!!) hebben nml de neiging om bij alles wat ik zeg dat het CB me een bepaald advies heeft gegeven, mij te vertellen dat 'dat advies waardeloos zal zijn want het CB weet tenslotte niet waar ze het over heeft'. En dat is ook irritant.

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind het inderdaad een hele rare reactie! Ik heb bij mijn cb bij de intake zeg maar wel een folder gehad met een klachtenregeling. Ik zal ze gewoon eens opbellen!
    Gelukkig ben ik zeer tevreden met mijn CB, krijg altijd de goede adviezen en ze denken echt met me mee. Zo ben ik vandaag weer geweest en mijn zoontje huilt nog steeds ontzettend veel. Ze kan zo geen oorzaak vinden, behalve dat hij rust en regelmaat nodig heeft (krijgt hij al). Nu belt me dus over 2 weken om te kijken hoe het gaat. Als het nodig is, wil ze ook thuis bij me komen kijken. Echt een ontzettend lief mens!
    Dus dat mag inderdaad ook gezegt worden!

12. youme

youme Lid

Nov 19, 2007
    96
    0
    0
    Jij bent idd niet behandeld zoals het hoort. Maar toch vind ik het cb wel belangrijk. Bij onze dochter hebben ze nl ontdekt dat ze mogelijk heupdysplasie had (blijkt inderdaad te kloppen) en omdat ze er zo vroeg bij waren is het nog goed te behandelen.
    En qua adviezen gebruik ik waar ik me in kan vinden en de rest vergeet ik weer. Ook zij hebben geen handleiding van je kindje

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Allereerst wil ik zeggen dat ik het súperfijn vind dat er mensen zulke goede ervaringen hebben met het cb.. geweldig!

Echter is de vraag van dit topic wie er NIET naar het cb gaat... NIET wie er hele goede ervaringen mee heeft... denk je dat ik het niet jammer vind dat het niet anders kan hier?

En youme, nee ze hebben zeker geen handleiding van mijn kindje.. thank god niet zeg.. maar dat betekent niet automatisch dat ze dan maar lukraak in het rond uitspraken mogen doen die gewoon niet door de beugel kunnen!

Ik ga volgende week naar het cb, dan zit er de arts zelf (is ook mijn eigen huisarts) en ga het dan zeer zeker aankaarten.. mochten ze niet met een oplossing kunnen komen is de keus voor mij simpel gemaakt & ga ik er niet meer heen of evt. in een naastgelegen dorp..

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan niet naar het reguliere CB, maar naar het CB van onze (antroposofische) huisarts. We zijn hier erg tevreden over. Soms een beetje zweverig, maar ook meelevend en zeer geïnteresseerd in de persoonlijke situatie en gericht op de aard van je kindje ...

Ik zou in jouw geval een klacht indienen, entingen bij je HA doen of op zoek gaan naar een ander CB ... (eventueel kijken of er een antroposofische bij jou in de buurt is)

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ook ik heb geen ervaring met NIET naar het CB gaan, maar ik vind het ronduit schandalig hoe ze jou daar behandeld hebben! Ik zou een klacht indienen, kom nou zeg... Waar halen ze het gore lef vandaag om jou zo te behandelen?!

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    phoe, wat een ontzettend rare opmerkingen zeg! Heel raar, en vervelend voor jou! Ik zou een klachtenbrief sturen...

Ikzelf ben redelijk tevreden over het cb. Ik heb soms iets aan de tips, maar ik merk wel dat de ene dit zegt, de volgende keer heb je een ander en die zegt het tegenovergestelde. Dus geen vaste lijn....

ik probeer de juiste dingen eruit te halen. Maar hoor vaker hoor van mensen dat ze rare adviezen krijgen.

Is het een idee als je wel je klchten duidelijk kunt maken, en dat je daarna noog wel bijvorbeeld 2 afspraken aankijkt. Blijft het dan zo, dan kun je besluiten alleen vr de ientingen te gaan.

Groetjes, Sas

17. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Ik ga ook niet, enkel voor de vaccinaties ga ik.
    Ik vind het cb niets, ik vind het te bemoeierig en te bepalend.
    Als ik vragen heb dan bel ik wel of stel ik ze zelf.

Laatst ging het voor mij ook veel tever. Ik kreeg een oproep voor het 6 maanden preventie onderzoek (dit is al een tijdje geleden). Ik kon die dag helaas niet, en heb dus afgebeld. En gevraagd wanneer ik kon komen, het is een beetje 'lastig' inplannen voor hun ivm mijn kinderen (het is een tweeling).

Niets aan het handje, afspraak was afgezegd en genoteerd. Krijg ik een paar dagen later een brief in de bus, zo'n standaard uitgeprintte brief met een stukje handgeschreven: "U bent niet komen opdagen (pardon?) op het cb bij de afspraak. Wij maken hier een aantekening van en nemen contact op met uw huisarts voor een aantekeing in het medisch dossier."

Ik belde toen het cb op wat het probleem was, en dat ik heb afgebeld. Er was niets bekend over die brief, En werd ik zonder te vragen doorverbonden met een andere vrouw. Die mij ook wist te vertellen dat dat niet hun manier van werken is, en dat dat nooit zo gezegd kan zijn.

Ik heb er maar bij laten zitten, maar ik vind het niets sorry.
    Maar goed ieder zijn eigen ding.

18. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hey,

Hier ga ik ook niet graag naar het CB...en dan niet voor de opmerkingen maar omdat ze niet naar me luisteren.

Had al vaker aangegeven dat mijn dochter veel op links sliep. En dat ze niet om te draaien was...ze draaide iedere keer weer terug. En ook dat het me opviel dat ze haar rechterkant zoveel gebruikte...om om te draaien...om te gaan zitten...om te blijven zitten...links liet ze eigenlijk links liggen hihi...

En toen ik vroeg of ze naar haar hoofdje wilden kijken (9maand) omdat ik vond dat er een rare bult op stond...keken ze me vreemd aan...ze zeiden wij hebben tot nu toe nog niets gezien..

Toen heb ik een flesje water gepakt en haar haartjes nat gemaakt..ik zeg kijk nu eens zie je nu nog niets? En toen gaven ze het toe...ze had een scheve schedel..maar omdat het nooit eerder op was gevallen...(mij wel...maar ze luistereden niet) kon er nu niets meer aan gedaan worden...en het eenzijdig bewegen...ooh dat ging wel over...

Nu is ze pas weer geweest...en ik nogmaals gezegd..ik maak me zorgen ze kruipt nog niet...wil niet staan en lopen ook niet...en ze beweegt altijd een knat op...en toen konden ze ineens wel zien..hmm ja haar schedel is ook scheef zie ik...Ahum...stond al in haar dossier...mooi gelezen he... ;) En ik zie ook dat ze idd alles over een kant doet...je moet naar de fysio.

Nu ik daar loop zei mijn fysio tegen me...is het je nooit eerder opgevallen? Ikke zo...jawel!! maar ik wist niet wat ik eraan moest doen heb het vaker aangegeven bij CB...en die deden niets zei Fysio...neen...oh dat is dan jammer want dit had voorkomen kunnen worden....tsjah...

En voordat je zegt had je toch naar je huisarts kunnen gaan...ben ik geweest! En die zei me ik zie het ook niet...en omdat het CB het ook nooit is opgevallen....pfffftt...die ging blindelings op CB af...

Nu enkel voor de prikjes en de lichamelijke onderzoeken om te kijken of alles goed is...verder elk advies of tip...ene oor in als het me niet zint...en alles is goed...standaard!

Groetjes,
    Miranda

19. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi meid,

wat een belachelijke opmerkingen daar!
    Als ik jou was, zou ik de volgende keer dat je een afspraak hebt, vast zeggen dat je de vorige keer niet prettig vond en dat als ze iets te zeggen hebben ze dat op een normale manier kunnen doen. Dat jij de moeder bent en dat jij dus voor je kind zorgt op jouw manier, dat ze wel advies mogen geven maar verder niks over jou/je kindje te zeggen hebben..
    Ga idd gewoon voor de inentingen en voor jezelf en je kindje (als je benieuwd bent naar het gewicht en de groei enzo) en verder lekker je eigen gang gaan want jij weet het beste wat goed is voor je kleine!!

Share This Page