Wie weet dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brussie, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben benieuwd vanaf wanneer je een kind kan laten testen op allergie.. Ik heb het idee dat mijn jochie wel eens allergisch zou kunnen zijn voor katten. Is er een onderzoek voor? Bloedonderzoek of zo? Mijn kereltje is bijna 8 weken...
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Geen idee, vraag het je huisarts die weet het vast...
     
  3. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Een echte allergie op zo'n jonge leeftijd is echt een zeldzaamheid hoor, dus denk dat je je voor niets zorgen maakt of dat er misschien iets anders aan de hand is. Het immuunsysteem van een 8 weken oud kind is nog niet voldoende ontwikkeld om allergie te ontwikkelen, dat komt meestal pas na enkele maanden tot jaren.
     
  4. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bij een van mijn zoons is met ca. een maand of 5 vastgesteld dat hij allergisch is voor dieren en met name honden en katten.

    Maar ik kwam erachter doordat hij een astma aanval kreeg. (Waardoor verder onderzoek volgde.)

    Maar nu kan hij er nog steeds niet tegen (9 jaar) en als wij ergens komen waar katten zijn krijgt hij jeuk aan zijn neus en rode ogen.

    Wij hadden toendertijd katten, die zijn de deur uitgegaan.
     
  5. sam

    sam Fanatiek lid

    11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    idd wij hebben Sam een tijdje ook laten testen op advies van de ka, op dit moment geen allergie. Maar dat zegt dus eigenlijk niks want een kind ontwikkeld een evt. allergie in de 1e jaren.
     
  6. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    De reden dat ik het vraag is dat zijn neusje steeds verstopt is. Hij is net zwaar verkouden geweest en zijn neus was op een gegeven moment weer open (toen lag hij in het ziekenhuis). Nu is 'ie weer dicht en hij is weer thuis! Ik hoop niet dat hij een allergie heeft want dat zou betekenen dat ik voor 4 katten een ander huis zou moeten zoeken... en ik wil ze niet missen!

    'k Vergeet bijna te melden dat mijn dochter geen allergische reacties vertoont (gelukkig!)
     

Deel Deze Pagina