Vervolg van de "hot sauce mum"

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamavanjuul, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zit ik weer...tranen rollen over mijn wangen!

Hete saus in de mond en onder de koude douche vanwege jokken.
    Dat mens spoort niet!

Man het zweet staat me op de rug, wil dat mens wel door de tv trekken!

Maar goed, nu is het vervolg op Dr. Phil, hoe het nu met de moeder en zoon gaat.
    Meer mensen aan het kijken?

2. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk echt bijna nooit Dr. Phill, omdat ik het een verschrikkelijke man vind, maar heel soms als ik me verveel en er is een interessant onderwerp blijf ik wel eens hangen (of als ik zin heb om me even lekker te ergeren). Zo ook bij deze aflevering. Schrok er wel van ja. Beetje barbaarse methoden om je kind te disciplineren. Vond het echt heel zielig. Gelukkig leek de moeder wel open te staan voor hulp.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik vond wel dat ze er heel veel aan hebben/hadden gedaan en ze heeft zelf hulp gevraagd, wij zaten hier ook nog echt met open mond te kijken en tranen in de ogen maar hoe Dr.Phil het gisteren deed uitleggen zat er wel wat in, het was geen "normaal" kind (niet het dat het die opvoeding verdiend hoor, ze wist zelf ook dat het niet normaal was en wilde graag geholpen worden) maar haar gedrag maakte zijn gedrag juist nog erger want hij had in het weeshuis geleerd om zo te gedragen zeg maar.

Ik vond wel leuk dat ie zei; ja heel veel mensen hebben een mening maar niemand maar dan ook niemand heeft enige hulp aangeboden in de zin van therapie e.d. kinderbescherming e.d. heeft nu ook na uitvoerig onderzoek aangetoond dat de kindern nu goed zitten en mama krijgt nog steeds hulp, net zoals het kindje in kwestie.

Hij was al 5 jaar toen is uit Rusland is geadopteerd dus hij had dat eigenlijk zoiezo nodig gehad (nogmaals geen excuus voor haar gedrag) wat wel apart was dat een groot percentage (vooral het zuiden) deze manier van straffen met regelmaat gebruikt, iedereen in de zaal was "disgusted" maar staken wel allemaal hun hand omhoog bij "wie heeft er wel eens zeep in hun mond gehad, als opvoedtechniek" en dat vonden ze niet zo erg ;)

Kortom een hoop meningen en gepreek maar je kan beter maar iemand helpen want daar vroeg ze duidelijk om en gelukkig krijgt ze die nu, ik hoop dat ze hun weg vinden..

Ik vond het trouwens wel vreselijk om te zien hoor, zo vernederend voor dat jochie en ze bleef maar doorgaan!!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het viel trouwens niet onder kindermishandeling omdat het een goedgekeurde voeding was en totaal geen kwaad kon ( behalve dat het brand als de hel en echt pijn doet). Zeep zou dan in principe veel gevaarlijker zijn en toen ik zag hoeveel hun vinger omhoog staken bij de vraag wie zo gestraft was schok ik nog veel harder. Kind straffen oke maar op dezemanier sorry hoor daar bereik je niks mee

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vond het echt afschuwelijk om te zien...zo'n machtsvertoon!

Vond het ook best wel schokkend om te horen dat het typisch Russisch gedrag was....het is gewoon zielig voor zo'n kind.
    Ben je al voor je leven getraumatiseerd door het weeshuis en dan krijg je ook nog eens zo'n adoptie moeder!

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik zit hier werkelijk de hele middag en avond al mee... Had het niet eerder gezien. Krijg het niet uit m'n hoofd, vind het echt verschrikkelijk. En wat ik misschien nog erger vind is dat het op me insloeg als een bom. Net of ik al die tijd niet wist dat kinderen op zulke manieren mishandeld werden, ik moest het blijkbaar eerst met eigen ogen zien.
    En dan gaat het over de hete saus, maar wat dacht je van die koude douche? Dat arme ventje krijste het uit.
    Tranen rollen me hier ook over de wangen, en heb een enorme knoop in m'n maag.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Linn: ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik heb het ook...dit duurt wel een paar dagen voordat het beeld uit mijn hoofd is.
    En dat gehuil onder die douche...hard verscheurend.

Ik heb dan altijd meteen de neiging om mijn kindjes uit bed te rukken en flink te knuffelen!

Ik zou dit echt NOOIT doen!!!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik ook niet, ik snap niet hoe iemand een weerloos kind iets aan kan doen. En als je je dan bedenkt hoeveel kinderen op zo'n soortgelijke manier worden "opgevoed". Het kan toch niet zo zijn dat dat zomaar kan?

Mijn vriend zegt dan: Ja, daar kun je nou eenmaal niks aan doen. Je kunt het zelf goed doen en meer niet.
    Maar daar kan en wil ik me eigenlijk niet zomaar bij neerleggen (zeker nu dit me zo vers op het netvlies staat). Er moet toch iets zijn dat je kan doen?

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik had echt letterlijk het zweet op mijn rug staan, wilde haar wel door de tv trekken!

Ik ontwijk dit soort dingen al .... kan er echt niet tegen!

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee dus. Wereldwijd zijn er waarschijnlijk meer kinderen met een ellendig leven (armoede, honger, oorlog, mishandeling, uitbuiting), dan kinderen met een goed leven, zoals die van ons.
    Triest, maar de waarheid. Ik kan echt nachten wakker liggen als ik daar goed over nadenk, dus dat probeer ik maar niet te doen.

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Mikki, dat snap ik, heb vannacht ook geen oog dicht gedaan ;)
    Maar als we dat allemaal doen veranderd er natuurlijk nooit iets, toch? Het zou toch zo mooi zijn als we allemaal 1 kind konden helpen...

Ach weet je, ik ben ook gewoon zo'n idealist wat dat betreft, een dromertje :)

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb nu niet gezien maar wel de vorige keer zeg maar. Als ik nu alleen maar weer denk aan dat filmpje met dat kleine jochie dat zo huilt en met die hete saus dan draait mijn maag weer om. Ik hoef het niet eens meer te zien, het staat nog op mijn netvlies. Verschrikkelijk zeg.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik snap ook echt niet wat ouders hun kinderen aan doen...kan er misselijk van worden.

"vroeger" voordat de meiskes er waren, keken wij ook graag naar Lawℴ special victims unit.
    Nou..daar kan ik echt niet meer naar kijken sinds ik kinderen heb :)

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

echt walgelijk! ik heb t niet gezien, maar kan me er wel een voorstelling van maken. sick!
    Bij the nanny deed een moeder zoiets soortgelijks: de kinderen moesten een slok zeep innemen.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Ik heb alleen het eerste dee gezien en raakte er erg gefrustreerd door om aan te moeten zien hoe zij dat kleine kereltje angst aanjaagde! Wat een ontzettend klotewijf!!! Dat zoiemand kindjes mag opvoeden van een ander! Ze kunnen die kindjes beter ergens anders plaatsen in een liefdevol gezin! Hij is stout geweest op school, maar om dat nou zo aan te pakken? Jeemig! Je kan best straf geven maar dan in de vorm van een dagje niet naar je vriendjes, of een half uur op je kamer om na te denken en daarna een goed gesprek en dan een dikke knuffel! Smerig rotmens is het!!!!!! Bah

16. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Verschrikkelijk om te zien he? Vooral omdat je gelijk je eigen kindje voor je ziet en hoe het zou zijn als hij of zij zo behandeld zou worden. Maar er is zo verschrikkelijk veel kinderleed op deze wereld. Mishandeling, verwaarlozing, misbruik, oorlogsgeweld, armoede en hongersnood. Afschuwelijk als je nadenkt hoeveel een kind soms moet doorstaan. En ik heb ook vaak: ik moet toch iets kunnen doen? Maar dit probleem is zo immens dat je vaak vastloopt in wat je kunt doen. En toch....ik laatst een verhaal waardoor ik hierover na ging denken:

Een jongen loopt langs een strand waar duizenden zeesterren zijn aangespoeld. Hij is druk bezig met het een voor een terug gooien van de sterren in zee. Dan loopt er een man langs die zegt: wat doe je jongen? Hij antwoord: ik red deze sterren. En de man zegt: doe niet zo gek! Het zijn er duizenden, het hele strand is bezaaid! Je kunt ze nooit allemaal redden dan ben je eeuwig bezig, wat heeft het voor nut?

De jongen pakt een ster op en terwijl hij hem in zee gooit zegt hij: Voor deze ster heeft het nut.

Moraal: je kunt ze niet allemaal helpen maar echt wel een of twee of misschien wel meer. Langs allerlei wegen. Pleegouders, goede doelen, vrijwilligers werk enz enz. Een beetje doen is beter dan niks doen toch? Ik moet zeggen dat ik ook nog niet mijn steentje bijdraag maar zon uitzending als deze zet me wel aan het denken...

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Jij verwoord exact wat ik denk! Als iedereen zo zijn steentje bijdraagt zijn we toch al een aardig eind op weg :)
    Ik ben eens aan het neuzen geweest op de site van nokidding, daar kwam ik ook zo'n eye-opener tegen. Er staat een verhaal op van een man die (net als zijn buren) weet dat er verderop in een buitenlands gezin kinderen geslagen worden. De buren doen niets, zeggen "dat hoort bij hun cultuur". Hij belt echter keer op keer de politie en als die niet wil komen gooit hij zelfs ruiten in bij dat huis, zodat ze wel willen komen. Er worden 3 kinderen a la minute uit huis geplaatst. Toen stonden zijn buren wel achter hem. Maar hij zegt "Daar hebben we niets aan, ze hadden naast me moeten staan".
    Dat verhaal slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop. Niet je kop in het zand steken, maar actie nemen. En inderdaad, op wat voor manier ook, je kunt altijd iets doen.

Deel Deze Pagina