wie werkt er bij de ambulance?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabeer, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb namelijk een vraagje....

ik ben afelopen weken al 2 keer met de ambulance opgehaald en iedere keer word er aan de telefoon gevraagd of ik opvang voor de kinderen heb geregeld. Maar wat ik me nu dus afvraag wat als je nu geen oppas voor je kids geregeld krijgt wat dan? Hebben ze daar een een speciale opvang voor ofzo? Vond het raar dat ze er na vroegen..eigenlijk wel logisch

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik denk dat ze het vragen omdat er geen plek is voor kinderen om mee te gaan met de ambulance, ik denk niet dat ze (bij geen opvang kinderen) zelf een opvang hebben voor de kinderen.

ik werk niet op een ambulance maar dat is mijn eerste gedachte, een collega is laatst ook per ambulance naar het zkh vervoerd, aan haar vroegen ze ook opvang te regelen voor haar kinderen.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou ik vind het helemaal niet raar dat ze ernaar vragen hoor eerlijk gezegd, vind het zelfs normaal. Er is in een ambulance geen plek voor 3 kinderen en ze laten ze ook niet alleen thuis achter als ze jou meenemen...

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja daarom vroeg ik het me af...want stel je bent niet in staat om oppas te regelen dan moet er toch een of ander alternatief zijn?
    lijkt me raar dat ze dan weg rijden met de kids gewoon nog in huis..ik dacht mss dat ze een soort instantie dan bellen als er met spoed op kinderen moet worden gepast..ik heb gelukkig altijd snel oppas maar je weet maar nooit als je het niet hebt.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.252
    6.776
    113
    Ja ik vraag het me nu ook af hoe het dan zit als je kinderen dus geen opvang hebben.

Zo gek vind ik het helemaal niet dat je het je afvraagt hoe dat zit.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk ze het meer vragen zo van "Heeft u er aan gedacht om dit te regelen?" Het zou vervelend zijn als je pas bij aankomst van de ambulance zou bedenken "Oh jee, de kinderen." En in bepaalde (paniek)situaties kan ik me voorstellen dat je er niet gelijk zelf aan denkt.
    In dat geval heb je tot de ambulance komt in ieder geval nog even de tijd om mensen te bellen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.252
    6.776
    113
    Ja maar bij spoed?

Je ligt half dood te gaan en je hebt twee kinderen zitten van onder de 3.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik bel altijd eerst de oppassen allemaal en dan de ambulance want de vorige keer waren ze er in 2 minuten al. Gelukkig is de overbuurvrouw altijd thuis en die komt dan ff hier zitten en na een kwartier komt meestal me broer het overnemen of me moeder. En soms ben ik niet eens in staat om te bellen maar gelukkig is bij die keren me man er steeds bij geweest.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.539
    521
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mij werd bij opname ivm blindedarmontsteking ook gevraagd hoe ik de opvang van onze dochter had geregeld. Nu was dat dan geen probleem omdat mijn vriend thuis is en dus de zorg op zich kan nemen. Maar het lijkt mij inderdaad ook dat ze je er graag op willen attenderen ingeval van een panieksituatie etc... zoals hierboven ook al werd genoemd.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, in geval van een echte levensbedreigende situatie zullen ze je gewoon gelijk mee moeten nemen. En voor meerdere kinderen is gewoon geen ruimte in de ambulance. Geen idee hoe dat dan opgelost wordt. Vandaar dat ze die situatie willen voorkomen, denk ik, door je erop te wijzen dat je oppas moet hebben.

In geval van nood zal dat misschien een buurman of buurvrouw ofzo zijn die normaal niet op je kinderen past. Maar ja: nood breekt wet, denk ik.

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik weet uit ervaring dat als je geen opvang kunt regelen, politie wordt ingeschakeld, die schakelen vervolgens BJZ in en worden dekinderen in een crisispleeggezin geplaatst tot je weer in staat bent om zelf voor ze te zorgen.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.252
    6.776
    113
    Maar dat zal wel zo zijn als er geen familie is die voor ze kan zorgen.

Er is in elk geval iets.

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja daar ben ik ook blij om dat er tenminste iets is... stelt me toch wat geruster weet je tenminste dat ze ergenss worden ondergebracht. Gelukkig hebben we genoeg oppas mogenlijk heden

14. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

zoals ik weet word dan idd politie ingeschakeld..
    mijn man werkt daar ook...
    die kijken dan wat ze kunnen doen,, ik vraag dat straks eens na.
    nu wil ik dat ook wel weten wat er dan gebuurd

15. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Meestal wacht de politie op opvang als oma bv al onderweg is, maar als Oma nog 2 uur moet rijden dan gaan ze mee naar het bureau worden ze daar opgehaald en als er geen familie of vrienden etc kunnen oppassen wordt pleegzorg ingeschakeld. Dus ligt aan de situatie.

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

ja vraag eens:) ben ook heel erg benieuwd...haha ik zie het al voor me komen 2 stevige kerels van de politie bij 3 kinderen..die worden helemaal gek!

@bonkie
    dat is wel netjes van ze dat ze dan wachten op oma of iemand anders

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    had je al nagevraagd:)?

18. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dat nu precies zit, gelukkig is er in elk geval mogelijkheid.

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

waarom schrijf jij steeds met zulke grote letters?
    ontopic ik denk ook dat ze dat vragen omdat ze dan politie in kunnen schakelen en die regelen de boel dat verder.. ligt natuurlijk net aan de ernst van de situatie... tenminste dat lijkt mij de meest voor de hand liggende antwoord op je vraag :D

20. Ik zie haar letters gewoon normaal.Alleen bij jouw worden ze groot weergeven :S

Deel Deze Pagina