Wie woont er in Veendam of omgeving

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 5 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Hi, nav mn vorige topic een beetje, ik kom prachtige huizen tegen in Veendam.. Maar ken werkelijk niemand of niets in die omgeving. Dus wie kent of woont er daar en kan mij zeggen hoe dit is, hoe de sfeer is, wat ik lees zijn de voorzieningen prima? Is er een catch? Buurten waar je beter niet woont?
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    #2 Cobon, 5 okt 2021
    Laatst bewerkt: 5 okt 2021
    Zonder iemand voor het hoofd te stoten; ik zou daar niet gaan wonen. Het is wel betaalbaar inderdaad, maar in de meeste dorpen regio Groningen waar het nog betaalbaar is, is dat wel een teken ;) maar er zullen ongetwijfeld mensen heel fijn wonen, nogmaals, ik wil niemand voor het hoofd stoten.
     
  3. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Hahaha. Ja ik snap je gevoel maar... Wat is t dan? Ik vind t echt lastig te benoemen ofzo. En ik ben vrij open minded en ik pas niet persee ergens wel voor mn gevoel snap je? Niet dat k zeg woon in den haag daar hoor ik, of ik ben opgegroeid op een boerderij en daar hoor ik..
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb er gewoond.
    Kwam uit de randstad.
    Heb er niet kunnen aarden, vond het ook niet fijn om er te wonen.
    Ben verhuisd naar Pekela en dat vond ik helemaal vreselijk.

    Ben na 1,5 jaar terug gegaan naar het westen.
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Oohh jeetje mag ik vragen waar je tegen aan liep? Wat was je motivatie om te verhuizen?
     
  7. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Pb je even.
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    mijn ex (destijds vriend) woonde daar ;)
    Ik voelde me niet geaccepteerd, geen fijne sfeer, mensen vind ik wat stug.
    Vond het lastig om er tussen te komen.
     
  9. maliro

    maliro Niet meer actief

    #9 maliro, 5 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2021
    Ik kom uit het noorden. Ik woon niet in veendam maar ben er wel geboren. De sfeer in Groningen is anders dan in de randstad. Mensen zijn wat gereserveerder. Ook het accent kan op mensen uit andere delen van het land wat nors over komen. Ik ben overigens al jaren niet meer in veendam geweest, de familie die er woonde liggen nu allemaal op de lange leegte.
    Als je uit de randstad komt, kan het wel echt een cultuurshock zijn.

    Edit, je zit wel echt overal ver vandaan. Als je met het ov wilt is Veendam niet heel handig om naar de grote steden te gaan ofzo, is een dagreis dan.
     
  10. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Naar Veendam en dan door naar Pekela, als je in Veendam niet kan aarden moet je niet door naar Pekel, sorry vind het stiekem heel grappig waren misschien niet de beste plekken voor jou om te gaan wonen. Ik zou daar ook niet goed kunnen aarden en woon er toch niet gek ver vandaan.

    @Ukkie1 Veendam en Wildervank, tja het moet je liggen. Ik ken heel wat mensen die er absoluut niet meer naar terug willen. Anderen vinden het prima, maar er heerst een bepaalde mentaliteit.
    Om te beginnen zou ik eens een weekend die kant op gaan en de plaatsen verkennen, beetje rondhangen in het centrum kijken hoe mensen met elkaar om gaan. Ook in de avond een kijken hoe het is.
    Praatje maken met wat mensen is natuurlijk nooit verkeerd.

    En als je er toch bent even langs de gezonde apotheker, de rode bananen kan ik aanraden.
     
    mariska165 vindt dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Groningen (provincie) is prachtig, maar er zijn echt mooiere, leukere (meer gezellige) plekken te vinden dan Veendam ;)
    Kom eens een weekend 'onze' kant op en ga eens rondrijden door de verschillende dorpen/steden. Dan voel je het snel genoeg :D
     
    mariska165, Madeliefste, Cobon en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    klopt hoor ;)
    Ik was er ook niet bekend en we konden een huis krijgen in Pekela.
    Inwonen bij de ouders van je vriend wil je ook niet voor te lange tijd.

    maar ik heb wel gemerkt dat ik gewoon in mijn eigen omgeving moet blijven.
    Het voelde echt als thuis komen toen ik weer terug ging.
     
    autumn86 vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Haha ja dat kan ook al snel als je weggaat uit Pekela :p.

    Ik woon in de provincie Groningen, maar zou er zelf niet voor kiezen om naar Veendam te gaan, al is dat nog wel een van de minst erge plaatsjes daar in die omgeving.

    Maar wat iemand anders ook al zei, de huizenprijs zegt wat over de plaats.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Klopt, zat mooie dorpen hier hoor waar je echt fijn kunt wonen, maar Veendam zou voor mij niet bovenaan mijn lijstje staan.

    Zou dan eerder naar Winsum of Bedum, Zuidhorn kijken. Al zijn de huizen ook daar erg schaars
     
    mariska165, June12, Cobon en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik heb 2 jaar in Veendam gewoond, inderdaad zijn de woningen daar goed te betalen.
    Ik ben na mijn scheiding verhuisd naar een klein dorpje vlak naast het centrum van Groningen, waar ik ook geboren ben.
    Ik heb mij echter in Veendam nooit thuis gevoeld, alsof ik er niet tussen hoorde.
     
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik woon zelf in een dorp net naast Groningen (ongeveer 15 min rijden naar de stad). Maar hier is het totaal niet ons kent ons en dat vind ik fijn. Ik hoef niet perse te weten wat de buurvrouw van 4 huizen verderop uitspookt.
    Ik zou zelf niet in Veendam en al helemaal niet in Pekela:roflmao: willen wonen. Dat is echt een heel ander slag volk.

    Betaalbare huizen zijn hier in onze omgeving zeker nog te vinden. Misschien kun je eens kijken in omgeving Hoogezand, Sappemeer, Kropswolde, Harkstede. Dan zit je toch wat dichter bij Groningen zelf.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.640
    2.106
    113
    Aah super dankjewel! Dat klinkt indd beter passend bij ons :)
     
  18. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Haha gelukkig zeggen anderen het zoals het is ;) ik kom hier niet vandaan, ben van jaren centrum stad Groningen naar een dorp 20 minuten fietsen van het centrum gegaan (waarvan we wisten dat het niet top was, maar het ligt aan de rand, vrijstaand huis met grote tuin en betaalbaar). Volgende stap; weer weg uit het noorden ;) ik kan hier helaas niet aarden.
     
    bozoe en Ukkie1 vinden dit leuk.
  19. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.527
    805
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Mijn moeder komt uit Wildervank en is eind jaren zestig naar het westen vertrokken omdat ze het daar vreselijk vond.
    Ik ging laatst wandelen met mijn neef in Midwolda, heerlijk rustig en mooie natuur, daarna gingen we wat drinken in Winschoten maar inderdaad, er hangt een doodse sfeer.
    En mijn neef was geschokt dat er een kantoor van de communistische partij gewoon in de winkelstraat aanwezig was :roflmao:o_O
     
  20. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Ik woon ongeveer 20 minuten van Veendam af.
    Ik kom er wel eens om te winkelen, maar helaas is daar veel leegstand.

    Persoonlijk zou ik dan eerder voor Winschoten, Hoogezand , sappemeer, Stadskanaal, muntendam, Slochteren ,siddeburen o.i.d. kiezen.

    Maar als je drukte vanuit de randstad bent gewend dan voelt het hier idd "saai" aan.

    Maar zo zou ik persoonlijk nooit in de randstad kunnen aarden.

    Gewoon een weekend of midweekje een hotel in die buurt boeken en dan beetje op onderzoek uit gaan ;)
     

Deel Deze Pagina