Wie zijn er na een jaar proberen alsnog spontaan zwanger geworden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nana86, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    5 jaar geleden hebben we het spiraaltje verwijderen. Toen ik na 1 jaar niet zwanger was (ik wist dat ik een kyste had in mijn baarmoeder) heb ik mij laten doorverwijzen.

Na diverse onderzoeken en een thuis proberen zijn we gestart met IUI pogingen aangezien er ook vermindere zaadkwaliteit werd vastgesteld. Dat duurde in totaliteit bijna 2 jaar. Toen kregen we bericht dat we uitbehandeld waren in het desbetreffende ziekenhuis (ze deden geen ICSI/IVF) en werd ik doorverwezen voor ICSI.

Dat duurde even voordat je daarmee kon gaan starten. We kregen bericht dat er minder dan 1 procent kans was op een natuurlijke zwangerschap. De hoop zakte in. We hebben toen een vakantie geboekt voordat we zouden gaan starten. Ik heb toen de pil meegenomen maar hem niet meer hoeven te gebruiken aangezien ik zwanger was!

Het heeft exact 3 jaar in maanden geduurt voordat ik zwanger was van mijn eerste kindje. Na de bevalling wilden we meteen voor nummer 2 gaan (stel dat het nl weer zo lang zou duren of je weer in de MMM zou moeten stappen). Het duurde 9 maanden voor mijn cyclus weer normaal was en 5 maanden daarna bleek ik wederom zwanger te zijn; alweer natuurlijk!

Ik ben nu 20 weken zwanger en volgens de medische echo is wederom alles in orde.

In het ziekenhuis bleek bij de eerste al dat ik een regelmatige cyclus heb van gemiddeld 30 dagen maar een onregelmatige eisprong. De ene keer bijv. op dag 13 en de maand erna op dag 20.

Dat is handig als je thuis moet oefenen. Het is meer dat je dan echt geluk moet hebben want als je dan gaat tempraturen of ovulatietesten gaat doen wordt je dus echt GEK. Dat heb ik dus ook niet vaak gedaan nadat dit bleek.

Ook bij mijn 2e zwangerschap bleek dit weer, ik werd een week teruggezet tov de oorspronkelijke datum. Maar ja... dat moet je maar juist weten.

Je leest het... het kan. Ik heb het in mijn omgeving vaker gezien.

Probeer hoop te houden, hoe moeilijk het ook is!

Veel succes en een hele dikke knuffel :)

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    wat een hoopvolle verhalen meiden! doet een mens goed! ook wij zijn al een jaar bezig en af en toe vraag ik me ook af of het nog wel gaat lukken. bij ons zijn de testen tot nu toe goed, zaad prima, eisprong gezien en progesteron goed op week na ei. binnenkort gesprek met gyn over de resultaten.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook na meer dan 1 jaar spontaan zwanger geworden van mijn zoontje..Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!!!!!

4. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0

Dat vind ik mooi gezegd Gonnie. Neemt niet weg dat ik hoop dat het voor jullie allemaal snel raak is! (En ook voor mezelf)

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    hier 3 jaar en dgn , ziekenhuis in en uit.. en toen we het opgaven en even aan ons zelf dachten kwam ons kleinste ventje spontaan uit zichzelf......

nu zijn we weer sinds dec bezig... en weer duurt het lang.....

maar we weten dat het kan.....en ik ben pas 27 , dus we hebben nog de tyd :)

succes

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik vind het echt heerlijk om die mooie, positieve verhalen te lezen..
    Daar word ik toch echt een stuk hoopvoller van!

Voor de meiden die nog bezig zijn; heel veel succes en ik hoop dat jullie over een korte tijd ook jullie succesverhaal in een vergelijkbaar topic mogen vertellen ;)

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een succesverhaal, ronde 13 na mk. Ik heb er alles voor gedaan wat kon (vitamine e, Ov. Test, temp, zelfs vrij genomen rond de dag...), maar ja of dat echt nodig is?

Hou moed, maar ik zou ook gewoon naar een gyn gaan, onderzoeken duren vaak lang dus awaarom niet alvast starten?

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    daar ben ik het helemaal mee eens! de eerste paar onderzoeken zijn prima te doen en geven misschien zekerheid. het is niet zo dat ze meteen klaar staan met hormoon spuiten ofzo ;)

9. giraf

giraf Niet meer actief

Over de eerste hebben we 15 maanden gedaan, we begonnen net met de MMM toen ik dus spontaan zwanger was geworden!

De 2e was de 2e ronde al raak! :)

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dat hoor ik vaker, dat als iemand aan de mmm begint, spontaan zwanger wordt! grappig hoor, hoop dat het voor mij ook opgaat

11. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    hier alle mogelijke onderzoeken gehad...alles goed dus geen rede nog tot mmm....na 6 jaar geduld opbrengen spontaan zwanger....waren overrompeld van deze grote verrassing omdat je de hoop dan al zo goed al opgegeven heb dat ik het haast niet geloofde maar toch...kwam daar 9 maanden later een lief klein meisje te wereld....wat een cadeau wat een wondertje!
    hopelijk mag er nog zo'n wondertje in ons leven komen maar dan ietsie sneller liever ;)
    het kan echt zoals je ziet zelfs na jaren nog ;)
    suc6 meis!!

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij zijn april 2010 naar de HA gegaan omdat ik na 2 jaar en 2 maanden nog steeds niet zwanger was. Wat onderzoekjes gedaan en afgesproken dat wij het zelf nog een aantal maanden zouden proberen (zag erg tegen mmm op en ik was toen net 23 jaar als ik 35 geweest was hadden we gelijk verder gewild met alle onderzoeken.
    In mei werd ik netjes ongesteld en de maand erna dacht ik op mijn NOD 's middags ik ben helemaal niet ongesteld:$ ik een testje doe en gelijk een streepje :$
    Helaas is het met precies 9 weken fout gegaan (ik had er zelf al die tijd al geen goed gevoel over heel apart) na mijn miskraam werd ik 33 dagen later ongesteld (was mijn cyclus ook 33 dagen) en de volgende maand gingen wij op vakantie en hadden we volgens mij geen schijn van kans om zwanger te raken omdat we een dag of 6 voor mijn ei gemeenschap hebben gehad en daarna niet meer omdat we in een super gehorige sta caravan verbleven en hele kleine bedjes hadden :D (al met al geen suc6 en zeker niet met 30 graden)
    En toen we thuis kwamen was het mijn NOD en ik bleek weer zwanger en dat voelde vanaf dag 1 goed en het wondertje is sinds 17-05-2011 op de wereld :):)

Hopelijk mag iedereen snel zwanger worden die dat graag wilt! Wij hebben nooit de moed opgegeven en genoten van de tijd die wij samen hebben doorgebracht.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dankjewel! Hoop het ook heel erg voor iedereen en voor jouw ;)

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een kennis van mij was van de eerste na 14 maanden spontaan zwanger, de tweede duurde geloof ik 5 maanden.

15. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Hoi meiden

Hier na hele onregelmatige cyclussen, een hoop frustraties en onderzoeken in het ziekenhuis, na 11 maanden zwanger! het kan dus. Ik herken de gevoelens die hier beschreven worden heel goed. Ik wist met mijn schommelende cyclussen niet waar ik aan toe was en de teleurstelling was iedere maand ( of om de 2 maanden) groot wanneer ik weer ongesteld werd..uiteindelijk wezen de onderzoeken in het ziekenhuis uit dat er niets aan de hand was. We moesten het nog een half jaartje zelf proberen. Toen heb ik het geprobeerd los te laten. Geen ovutestjes, temperatuur opnemen en bezoekjes aan deze site meer. promt was ik die maand zwanger!

Ik wens jullie allemaal veel succes.. en duim voor veel positieve testen hier!

16. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Hey,

Hier ook na 1 jaar en 8 maanden zwanger van onze eerste! Bij mij kwam het door hele lange onregelmatige cyclussen! Die werden in een keer weer regelmatig en toen was het snel raak!!
    Bij mijn 2e was het boven verwachting snel raak in ronde 3!! Dus het kan echt wel hoor meid!!
    Wij hadden overigens ook al onderzoeken gehad in het ziekenhuis waar niks mis bleek te zijn!

Liefs Jeluna

17. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Zie banner:D
    Heel veel succes iedereen!

Deel Deze Pagina