Wiebelkussen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    Vandaag werd mij aangeraden om een wiebelkussen te regelen voor mijn zoon. Wie zou mij een beetje op weg kunnen helpen? Het probleem is niet dat hij te veel beweegt, zijn spieren hebben het nodig om extra gebruikt te worden. Waardoor zijn spieren sterker worden en hij een betere concentratie krijgt. Wie kan mij vertellen welke kussens daarbij goed zijn en welke webwinkels betrouwbaar zijn?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    De fysio is geen prater en voornamelijk bezig met oefeningen. Ze noemde het zo vluchtig dat het iets algemeens leek. Tot ik dus ging zoeken...

    Bedankt voor de link, die ga ik morgen verder bekijken. Maar ik ben ook bijvoorbeeld benieuwd of zulke dingen op scholen aanwezig zijn, of dat je ze mee moet geven. Of je eerst zelf test of het helpt. Aangezien je weinig zicht hebt op de effecten op school. Als concentratie problemen (zonder hyperactiviteit) niet opvallend zijn dan vermoed ik ook dat het lastiger is om te zien of het helpt. Misschien zijn er ook alterna
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    #4 NiekeKris, 20 jan 2022
    Laatst bewerkt: 20 jan 2022
    Misschien de fysio even een mailtje sturen of heel gericht naar vragen. Die zal weten wat ze bedoeld en dan leert ze maar praten (ze hoeft geen gesprek over koetjes en kalfjes te hebben, maar essentiële informatie verstrekken en adviseren ed lijkt me een deel van haar werk). ;)

    Hier is er in principe weinig op school aanwezig. Mijn dochters namen hun eigen wiebelkussen (gekocht bij het Kruidvat trouwens) mee en de jongste ook een tijd haar eigen koptelefoon.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    #5 Jo79, 20 jan 2022
    Laatst bewerkt: 20 jan 2022
    Hier destijds ook gewoon zo’n Kruidvat ding gekocht. Meer zou ik er niet aan uitgeven, als ik hoorde van mijn kinderen hoe er door anderen mee om werd gegaan. De juf ging met hoge hakken op een stoeltje met wiebelkussen staan, ding lek, klasgenoten die zo’n wiebelkussen binnen zo kapot hadden enz. En ja, als iemand er niet was, pakten ze zulke spullen gewoon van een ander. Hetzelfde met koptelefoons, gewoon een eigen mee en ook weer mee naar huis.
     
    Zonnestralen en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.973
    8.776
    113
    Bij ons regelde ze dat op school. Hij had zo veel energie en daarom mocht hij die lenen. Ze hadden het daar nog liggen.

    Als de fysiotherapeut geen prater is dan stuur je een email. :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    @Jo79: Ja, ik verbaasde me er ook over hoe er mee omgegaan werd inderdaad... :eek: Hier dan niet de leerkracht, maar wel klasgenoten. Mijn dochter is wat dat betreft heel precies, die nam om die reden zelf iedere dag alles mee naar huis en de volgende dag weer mee naar school...
     
    Jo79 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Voor die prijs is het nog wel leuk om te proberen. Hij ziet er ook niet anders uit dan die anderen. Alleen qua maat is dit natuurlijk geen kindermaat. Moet t wel op de stoel passen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Zoiets is inderdaad afdoende. Ik heb 'm indertijd ook bij het Kruidvat gekocht maar deze is vergelijkbaar. Ze passen op de schoolstoelen.

    Hier regelt school ook wiebelkussens maar die dingen waren erg gewild, dus vandaar dat we er zelf één hebben gekocht.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Die van het Kruidvat ziet er precies zo uit, past hier prima op een schoolstoel (ze gebruikte hem al in groep 3, geloof ik, toen was ze nog best klein).
     
    Fristi2012 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik heb ervaring met senso-care (al meerdere malen besteld) en dat is een betrouwbare winkel. Mocht je nog een keer een andere willen proberen voor thuis bijvoorbeeld. Voor school denk ik dat die van de action ook prima voldoet, hij ziet er vergelijkbaar uit als 1 van de varianten die wij hebben.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik heb het kussen van de action gehaald inmiddels. We gebruiken hem nu tijdens het lezen. Op deze manier kan ik hem telkens corrigeren als hij een manier zoekt om te gaan hangen. Ik moet met de fysio nog even gaan bespreken of het wel verstandig is om hem mee te geven. Of dat we thuis nog even de tijd rustig aan uitbreiden om de houding te trainen.
     
    Zeebra en owly vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina