Wieg ombouwen

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Sokev, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sokev

    Sokev Lid

    28 mei 2016
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi
    Wij hadden graag wat tips...
    Onze matras ligt nu al sedert de geboorte van onze meid op de grond naast haar wieg. Ik geef bv dus ze slaapt eerst bij mij en soms val ik samen met haar in slaap en soms ben ik nog wakker en als zij dan slaapt verleggen we haar in haar wieg. Soms komt ze weer wakker en dan moet ik ze weer bij mij nemen. Vermoeiend...
    Nu wil mijn man de wieg pimpen to co sleeper en 1 spil wegnemen. Probleem is nu dat ons bed nog een rand heeft waardoor de matrassen niet mooi zouden aansluiten. We werken op haar matras ook met de sensormatjes.
    Hoe kunnen we die spleet wegwerken?
    Hoe lang mag zij dan zo naast ons slapen? Mag de kant die aansluit aan ons bed open blijven als we ze erin schuiven of bestaat er een kans dat ze tot bij mij rolt? Ze is nu 9 weken.
    Moet de rest van je bed afgezet worden (de onderkant). Dus de ruimte die open blijft ook als je wieg er tegen staat. Of kan zij niet zomaar naar beneden schuiven als ze bij mij ligt?
     
  2. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hi Sokev,

    Het is echt af te raden om zelf een co-sleeper te fabriceren. Het is namelijk heel belangrijk dat er een opstaande zijde is tussen het ouderlijk bed en het babybedje die gesloten kan worden tijdens het slapen. Ook moet het bedje vastgezet worden aan het ouderlijk bed, zodat het niet weg kan schuiven en het moet in hoogte verstelbaar zijn, zodat de matrassen goed op elkaar aansluiten.

    Het beste zou zijn om (misschien tweedehands?) een aanschuifbedje aan te schaffen. Wat trouwens ook kan is er eentje huren!

    Meer informatie over aanschuifbedjes, inlcusief koop- en gebruikstips, lees je op onze site.

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina