Wielrennen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 5 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Mijn dochter doet al enige tijd aan wielrennen.
    Nu zou zij graag met haar vader volgend jaar een paar dagen in het buitenland gaan wielrennen samen.
    Heeft hier iemand leuke suggesties?
    Graag niet al te zwaar, geen alpe d’Huez oid.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, maar ik weet dat ze vanuit de plaatselijke wielervereniging hier regelmatig uitjes naar het buitenland organiseren.
    Als ik jou was zou ik gewoon eens informeren bij een vereniging voor tips?
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Google eens op fietsvakanties met bagage vervoer.

    Ik heb zoiets jaren geleden ooit gedaan. Van camping naar camping. En alle bagage werd van de ene naar de andere plek gebracht. Zelf moest je alleen voor lunch zorgen en dat je dus met je fiets op de volgende camping aan kwam (je kreeg ook routebeschrijving mee)

    Bij deze reizen wordt de zwaarte meestal goed aangegeven. Wij zaten destijds in de Provence. Dat was goed te doen. Heuvelachtig, maar niet te. Behalve de ' rustdag' aan de voet van de Ventoux. Toen moesten we natuurlijk naar boven (was niet verplicht. Je mocht ook gewoon rusten)
     
  4. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Dank voor de tips. Ik ga ze allebei gebruiken in onze ‘zoektocht’.
    Wel is het idee om in een leuk hotel te verblijven en vanuit daar een aantal mooie trips te maken.
    Ikzelf ben helemaal niet thuis in de wielersport dus hoop dat iemand ons een stukje op weg kan helpen....
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    In de regio Vogezen in Frankrijk kun je mooi wielrennen, het is een leuke en populaire regio (er wordt heel veel gereden, ook getraind door ploegen, er is ook een tour des vosges), kunt er mooie tochtjes fietsen, je hebt pittige en minder pittige stukken. Het is er prachtig groen.

    https://www.devogezen.nl/Activiteiten/Fietsen
     
  6. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Oh wauw! Dit zou best eens wat kunnen zijn!
     
  7. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Nog iemand ervaring met wielrennen in Italië??
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Mijn man heeft de wielrenfiets mee gehad naar Italië als Frankrijk. Zal straks zijn mening vragen.

    Heb je ook al gekeken naar België? Mijn man wil graag daar nog gaan fietsen.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    In Italië heeft hij de Monte baldo gereden en die was zwaar en lang dus niet gelijk een aanrader.

    Frankrijk: wij zaten in wattwiller (Vogezen )en hij pakte de fiets en reed naar de trous ballon. Je moet niet de hele route doen (200km) maar kun je stukken eruit kiezen.

    Hij zou graag nog eens de route cerney richting Grand ballon willen doen

    (Tour de France van dit jaar tour etape 5 kun je de omgeving zien)


    Om de klimtijden en afstanden te bekijken kun je het beste kijken op Klimtijdrit.nl
    Makkelijk om je dagritme/t route bepalen

    Voordeel van de Vogezen is toch ook dat je zo op de fiets kan stappen en je in een prachtige omgeving zit.

    Als ze het nog niet zo lang doet raad hij België niet aan vanwege de kasseien, blijkbaar is het wegdek ook niet optimaal.
     
  10. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Er is een leuk wielerhotel in bormio Italië. (Funivia). Mooie omgeving, je kunt eventueel met de fiets de lift in. Wel bergachtig, maar volgens mij veel verschillende mogelijkheden.
    Ook lekker eten, wasservice voor wielerkleding, klein zwembad, fijne sfeer. Droogkamer voor kleding na regen, speciale fietsenkelder met werkplaats voor als je moet repareren, die afgesloten is. Nog wat meer service als massage en sauna dacht ik. En kinderspeelkamer en wielerbar.

    Ook prachtige mountainbike routes, mogelijkheid e-mountainbikes te huren of zelfs e-bakfietsen of met karretje
     
  11. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Duitsland is ook mooi! Langs de Moezel of in de Eiffel.
     
  12. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Wat een leuke ideeën zijn er nog bij gekomen! Ik ga ze stuk voor stuk allemaal opzoeken en bespreken thuis met het ‘wielerteam’.
     
  13. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  15. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Oh ik vergat Filzmoos in Oostenrijk. Minder heftig dan bormio. Naam van hotel weet ik niet meer (op hoekje bij rotonde gerund door uit Nederland afkomstige vrouw en zoon).
     

Deel Deze Pagina