Wig schedel

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Asdus, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asdus

    Asdus Nieuw lid

    4 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal ,

    Ik ben 3 maanden geleden bevallen van een meisje en gaanderweg vond ik haar hoofdje er steeds " puntiger " uit gaan zien. Ik heb meerdere mensen gevraagd of ze ook zagen wat ik zag en nog steed zie. Niemand zag het of ze durven het niet zo goed te zeggen .Ze heeft duidelijk een breed achterhoofd wat in een punt naar voren loopt en ze heeft ook een bol voorhoofdje. Ze is een buikslaper dus vroeg me af of ze misschien een afplatting zou hebben door haar voorkeurshouding Ik ben op zoek gegaan op internet en zo ben ik bij een wigschedel gekomen. Ze omscrijven ook een duidelijke verticale lijn vanaf neus tot aan het voorhoofd ook dit heeft mijn baby. :( morgen ga ik naar het inloopspreek uur bij het consultatie bureau maar mijn ervaring is dat ze alles zo lang laten gaan zo heeft mijn oudste zoontje ook een helmpje gehad voor een afplatting aan zijn achterhoofd wat ze eerst niet zo nodig vonden en we bijna te laat waren ermee. Ik besef dat jullie geen dokter zijn maar ben beniieuwd of er moeder zijn die het misschien herkennen of zelf een baby hebben met een wigschedel. ( ik heb geprobeerd om nog een foto te uploaden van haar waar je de verticale lijn heel duidelijk ziet maar ik denk dat ik maar 1 foto tegelijk kan plaatsen. )

    Mvg angela
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,3 KB
      Weergaven:
      52
  2. Asdus

    Asdus Nieuw lid

    4 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is de 2 e foto waarop de verticale lijn te zien is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,8 KB
      Weergaven:
      61
  3. Mimietje

    Mimietje Lid

    24 jan 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel een beetje: mijn dichters hoofd is ook nogal smal en achter steekt het uit, nou ja: opvallend in elk geval. Ook die richel voor heeft ze bertje. Wigschede is wel eens ter sprake gekomen, maar kinderarts heeft beoordeeld dat er niks geks is. Ik zou idd niet op cb gaan zitten wachten: als die morgen niet willen doorverwijzen kun je langs ha gaan met je vraag of eens een kinderfysio laten kijken: kun je rechtstreeks benaderen en wordt vergoed. Bij twijfel: laat je doorverwijzen naar ka hoor, al is het maar ter geruststelling.
     
  4. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    vind wel dat je het duidelijk ziet. Idd gewoon een verwijzing vragen. niet te lang mee wachten.

    Heb er zelf trouwens geen ervaring mee......
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij mijn dochter op de creche zit ook een jongetje en die had ook heel lang zo'n bult op zijn voorhoofd.Ik heb er nooit met zijn moeder over gesproken dus weet er niet het fijne van.Hij is nu 2 jaar en je ziet het amper nog moet ik zeggen.
    Verder geen ervaringen.

    Mooi meisje hoor!!
     
  6. Asdus

    Asdus Nieuw lid

    4 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

    Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en ze lachte me nog net niet uit. Ze vond dat ze een normaal hoofd had en zag geen afwijkingen. Ze wilde me voor mijn eigen gemoedsrust toch naar de kinderarts sturen en ik was nog niet binnen en het viel haar al meteen op. Ze benoemde alle dingen die ik ook zag. Ze heeft inderdaad een wigschedel met een vergroeing van de voorhoofd schedelnaad.( metopic suture) Ze kon met haar handen voelen dat de middelste naad nog iets wat open was. Ik heb liever dat dat met een ct bevestigd wordt .. als ik over 5 weken terug moet en haar hoofdje groeit niet meer zoals het hoort dan zal ze geopereerd moeten worden.

    Bedankt voor jullie reactie
    Angela
     
  7. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    zie je wel, altijd naar je moedergevoel luisteren!
    De huisartsen van tegenwoordig pfff echt om te janken af en toe :(

    Hopelijk komt alles goed met het hoofdje van je dochtertje.
     
  8. Jori

    Jori Bekend lid

    6 nov 2012
    864
    0
    16
    Wat goed dat je je gevoel wel gevolgd hebt Angela! Succes en sterkte de komende tijd! Wat ik trouwens nog wel wou zeggen: ik vindt je dochter een prachtig meisje met een mooie bos haar! :)
     
  9. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    toch zou ik contact opnemen met nijmegen of rotterdam, dan zou ze mocht ze geopereerd moeten worden ook nog geopereerd kunnen worden dmv de veertjesmethode, dit moet alleen voor de 6 maanden gebeuren, mochten jullie als ouders dat willen, daarna wordt het zo en zo de klassieke operatie en is er geen keuze meer.

    Persoonlijk zou ik dus niet meer die 5 weken wachten en in Rotterdam en Nijmegen zijn ze ook heel wat kundiger en weten ze er meer vanaf dan de reguliere kinderartsen.

    Sterkte ermee en het is een prachtig meisje
     
  10. Asdus

    Asdus Nieuw lid

    4 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Ik heb 2 dagen na mijn laatste bezoek contact opgenomen met rotterdam en mag 2 oktober op consult komen dus dat is al snel. De huisarts had eergisteren nog gebeld dat ze overleg had gehad met een andere arts en deze vond het niet vrstandig om nog langer te wachten en wilde me doorverwijzen naar het cranioteam. Ik ben haar voorgeweest en maak me gaanderweg steeds meer zorgen. Ze huilt ontzettend veel. Ze gaan de onderzoeken zoveel mogelijk in een dag doen dus ik hoop dat we dan meer weten.
     
  11. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Allereerst wilde ik zeggen dat je een mooi kindje hebt!
    Wat een stomme HA. Ik vind het ook duidelijk te zien.
    Hopelijk ben je in R'dam wijzer geworden.
    Wat fijn dat oxbow ook kon aangeven dat dat een goede plek was.
    Hopelijk kunnen ze je dochter goed helpen.
     
  12. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    Hoe is het gegaan op 2 oktober?
    sterkte!
     
  13. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38

    idd, ik zie duidelijk een wigschedel.
    mijn jongste had het ook en is er met 10 maanden aan geopereerd.
    De lkale kinderarts zag bij hem alleen de richel maar zag water branden toen ik het over craniosynostosis had en hij wuifde het weg.
    ik ben toen zelf naar het Sophia kzh gaan mailen en zij bevestigde mijn vermoedens

    Ik zou je echt adviseren een second opinion te laten doen in Rotterdam of Nijmegen. Beter 3 keer teveel onderzocht dan 1 keer te weinig!

    EDIT: ik lees nu net dat je al contact hebt opgenomen met Rotterdam! Super
    Hoe is het gegaan?
     
  14. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Goed dat jij je niet door je huisarts af hebt laten schepen. Vind de foto's van je mooie meisje wel duidelijk. Hopelijk ben je inmiddels goed geholpen in Rotterdam!
     

Deel Deze Pagina