Wii vs. Wii U

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 10 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De kinderen willen een switch. Maar ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk duur.

    We hebben nu een eerste generatie Wii.
    En ik geef toe, grafisch laat het echt wel te wensen over.
    Nu dacht ik: als we nu een beetje upgraden, een Wii U

    Ik snap dat grafisch gezien de oude spelletjes hetzelfde zullen zijn, maar spelletje die speciaal voor de Wii U zijn, dan die grafisch wel beter dan die van de oude Wii?

    Wie weet dit (of heeft kinderen die dat weten)?
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.988
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Wij hebben ook de gewone wii en een switch sinds kort. Wat ik van mijn vriend begreep is de wii u het nooit echt geworden qua console en is het echt niet veel meer dan een wii qua spellen etc. Ik weet niet hoe duur de wii u is maar ik zou daar geen geld meer aan uitgeven. Zou dan of de wii houden of sparen voor een switch.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.914
    113
    Niet waar je om vraagt (en sorry daarvoor :oops:), maar de switch is zo zijn geld waard en echt een fantastische upgrade van de wii.

    Zo handig dat het om een handheld is, of als klein scherm met losse controllers functioneert.

    Ik weet ook niet of er überhaupt nog spelen worden gemaakt voor de wii u. Dat zou ik zeker eerst even uitzoeken.
     
    IkbenTess vindt dit leuk.
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Voor de wii u worden geen spellen meer gemaakt, al een paar jaar niet. Wij hadden de kinderen een wii u voor hun verjaardagen gegeven een aantal jaar geleden en nog geen half jaar later stopten ze met het maken van die spellen.
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ook niet het antwoord wat je wilt horen maar als ik naar de prijzen van de Wii U kijk op Marktplaats dan zou ik ook gewoon even iets langer door sparen voor de Switch. Wij hebben de Switch nu drie jaar en het is echt een heel fijn ding. De prijzen die ik op Marktplaats zie zijn belachelijk voor een console die bijna 10 jaar oud is en waar geen spellen meer voor worden gemaakt.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    Dat de switch belachelijk duur is ben ik helemaal met je eens.
    Wij hadden dus ook een eerste serie wii, een antieke dus zeg maar.
    Maar de wii U is wat ik gezien heb weinig nieuws, er worden al geen nieuwe spellen meer voor gemaakt.
    Wij hebben dus een switch aangeschaft met de kerst:eek:.
    Wel echt zn geld waard hoor.
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Wij hebben ze alle 3 :oops:
    En eerlijk? Er wordt hier meer op de wii en switch gespeeld dan op de wiiu. De wiiu is eigenlijk een flop van Nintendo geweest en zoals al gezegd is, er zijn geen spellen meer van te koop. Er zijn ook niet heel veel spellen uitgebracht. In ieder geval niet veel voor kinderen. Wij hebben er een stuk 10-15. Stuk of 3 Mario spellen, zelda, just dance, pokemon, kirby , donkey Kong.
    Voor de wii zijn veel meer spellen te koop.
    Voordeel van de wiiu op de wii, het kan op het scherm gespeeld worden en dan kan de t uitblijven of gewoon tv gekeken worden. Maar je moet met de wiiu altijd in de buurt van het console blijven. Hij kan niet mee in bijv de auto. De switch is nieuwer, veel beter beeld, leuke spellen en er komen er nog velen aan. Switch kan je los van de tv bespelen en ook meenemen. Ja hij is duur. Gewoon zoveel mogelijk tweedehands kopen. Wij hebben 2 switchen, allebei van marktplaats. De ene is omgebouwd en kan gedownloade switch spellen afspelen. De andere hebben we in een pakket gekocht voor 320 euro met 9 spellen en 2 losse controllers.m. Goed zoeken en je vind soms echt koopjes. Van de week via fb nog een mario spel gekocht voor 10 euro en op marktplaats een spel voor 25 euro.

    Ik zeg: switch
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    En je kinderen willen een switch omdat ze waarschijnlijk leuke filmpjes /reclames op tv zien van spelletjes. Daar komt een wiiu totaal niet bij in de buurt en zal dus ook een flinke tegenvaller voor ze zijn als die zouden krijgen:roflmao:
     
  9. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Wij hebben een wii-u, omdat we hem heel goedkoop konden overnemen van een kennis (met heel veel spellen erbij). Maar er worden inderdaad geen nieuwe spellen meer voor gemaakt, dus persoonlijk zou ik hem niet meer kopen. En wat ik een nadeel vindt, is dat je echt in de buurt van de tv moet blijven waar hij op aangesloten is, anders werkt ie niet.

    Dus ik zou dan ook even door sparen en voor een switch gaan :)
     
  10. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    Iemand ervaring trouwens met Switch Lite? Dat is alleen de handheld versie voor 200 euro. Ik vind de gewone Switch zo belachelijk duur. Wij hebben een (tweedehands) Wii met 100 spellen ofzo, dus Mario Kart etc kan gewoon op de TV gespeeld worden met meerdere spelers. Dochter wil per se een Switch voor een bepaald Pokemon spel, zou een Lite dan ook volstaan of voor de toekomst beter doorsparen voor de echte?
     
  11. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Mmmm zou toch voor de gewone switch gaan.
    Je kunt er niet samen op spelen
     
  12. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mmm, misschien niet het antwoord op mijn vraag.... of toch wel?!
    Misschien toch maar even wachten op de nieuwe versie van de switch (er schijnt later dit jaar een nieuwe versie uit te komen). Oef wat een geld!
    Nog even sparen :)
     
  13. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.480
    113
    Vrouw
    Dat nieuwe model gaat over de €400 kosten word al gesuggereerd..
    Ik heb gelezen dat de Europese winkels zelf de prijs mogen bepalen..
     
  14. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Wij hebben een wii, een wii u en een switch.

    De wii hebben we veel plezier van gehad.
    De wii u hadden we direct aan het begin toen deze uit kwam gekocht omdat deze zo enorm "hip" was dachten we dat het een goede koop was..
    Het enige positieve eraan vind ik nu: dat die zwart is en onze wii wit.. :roflmao:

    Spelen nu het meeste mario spellen voor de wii, en switch spellen.
     
  15. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.325
    2.031
    113
    Ook niet wat je wil horen misschien maar wij hebben ook een switch en zou nooit voor een wii u kiezen. Zo weinig keuze.

    Wij hebben de switch nieuw gekocht maar ik ken ook genoeg mensen die hem voor een leuk prijsje op marktplaats hebben gekocht met spellen erbij! Misschien is dat het overwegen waard.
    En wat je ook al zei: als de nieuwe switch uitkomt zullen de spellen en consoles ook wel iets goedkoper worden.

    Ik vond de Switch ook duur maar tot nu toe is het zijn geld echt dubbel en dwars waard geweest qua speelplezier bij de kinderen en ons. Het enige wat ik echt slecht vind zijn de joycons die driften. Drama!
     
  16. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.988
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Wij hebben een gewone en een lite :rolleyes:
    Ik speel altijd animal crossing op de lite maar onze kinderen zijn te klein om ermee te spelen. Dus voor nu is het juist ideaal dat ik er op kan spelen en dus de tv niet nodig heb. Maar als je bijvoorbeeld Mario kart of Mario party met elkaar wil spelen is het juist leuk als dat op de tv kan. Denk dat je je moet afvragen of je straks ook spellen gaat kopen die je (samen) op de tv gaat spelen.
     
  17. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Ik zou ook zeggen sparen maar. Hier hebben wij het overigens anders aangepakt. Jullie willen een switch? Zelf sparen maar. Toen ze 6 en 8 waren hebben ze voor hun verjaardag geld gevraagd aan familie (in zelfde maand jarig). Familie ging er allemaal in mee dus de switch was meteen een feit. Zelf hebben wij ze allebei twee spelletjes gegeven dus ze konden meteen vooruit. Heel veel plezier van gehad in de lockdown en nog. Goede bijkomstigheid van dit plan was dat we niet weer tig cadeaus in huis hadden na hun verjaardagen. Ze hebben het ook gewoon niet gemist. Sparen voor een groot cadeau kan dus al op jonge leeftijd.
     
  18. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik dacht dan kan ze Mario Kart en Mario Party etc nog via de Wii op de TV met anderen spelen. Of zijn diezelfde spellen op de Switch veel beter/hipper/anders dan dezelfden op de Wii?
     
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Die spellen zijn voor de switch inderdaad beter/anders,/ leuker
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Op aliexpress kan je zo'n, onderdeel voor 5 euro kopen en heel makkelijk zelf vervangen
     

Deel Deze Pagina