Wij gaan voor baby twee, maar met minder kans :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door riga01, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi dames!

    Mijn partner en ik hebben besloten voor een tweede te gaan (voor hem eerste). Ik ben gestopt met de prikpil.

    Ben alleen ontzettend nerveus of het wel gaat lukken. Horrorverhalen van de prikpil lees ik een beetje te vaak. En daarnaast heeft mijn partner bijna 10 jaar (op en af) anabolen gebruikt.
    Beide dus niet een enorme vruchtbaarheidskans meer dus :(

    Het hoeft uiteraard niets te betekenen maar maak me er toch nerveus over. Wij willen om te beginnen voor hem een thuistest bestellen om de kijken of zijn zwemmers nog een beetje aanwezig zijn. Dit voordat we dit bij een arts laten onderzoeken.

    Zijn er hier dames die ervaring hebben met zo'n test? Of met een man die na steroïden gebruik toch nog goed vruchtbaar was?

    (Hij wist uiteraard dat het gebruik concequenties zou kunnen hebben hoor)
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Super onbetrouwbaar die test. Aan hoeveelheid heb je niets als ze alsnog amper zwemmen bv. Zonde van het geld.

    Gewoon eerst proberen :) je kan altijd nog aankloppen bij de huisarts na een half jaar of een jaar (afhankelijk van jouw leeftijd). Of je laat op eigen kosten een sperma analyse doen, maakt ook niet veel uit immers: gaat anders ook van het eigen risico af. Maar zo'n thuistest voor mannelijke vruchtbaarheid is echt zonde van het geld, heb je niets aan
     
    riga01 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Het is voor hem de eerste staat in de OP ;).

    Maar verder met je eens dat zo’n thuistest echt nutteloos is. Zou eerder de HA vragen of hij vanwege het gebruik bereid is om nu al een spermatest te doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ja had het gelezen en al aangepast. Ik las 'wij gaan voor een tweede' dus ging er automatisch vanuit dat het voor beide dus het tweede kindje was hihi
     

Deel Deze Pagina