wijn proeven

Discussie in 'De lounge' gestart door duikster, 18 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb me gisteren helemaal in de italiaanse wijnen laten invoeren bij een wijnproeverij. We kregen leuke uitleg en het was erg gezellig. Ik weet wel dat italiaanse wijnen niet helemaal de mijne zijn. beetje zurig vaak. Maar dat mocht de pret niet drukken!!
     
  2. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    hihi, ik lust helemaal geen wijn! :confused:
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    o jawel, ik lust wel wijn.... heerlijk, ik ben iemand van de rode wijn.....mmm, vanavond maar weer eens een glaasje nemen.
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En dat moet ik dus nog even een paar maandjes missen. Nemen jullie er vanavond even eentje op mij?

    Groetjes van Kiki
     
  5. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dat is dus helemaal afhankelijk van de druivensoort, de blend, de wijstreek etc. Je kunt dus nniet zeggen dat "Italiaanse wijnen zurig zijn". Dat is hetzelfde als zeggen "dat alle wijnen uit Frankrijk stevig zijn"......
     
  6. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja laat ik het dan zo zeggen Mijnimeel: ik heb er 14 geproefd en ze waren mijns inziens veelal een beetje zurig in de afdronk. Er waren er 2 of 3 lekker, maar ik hou me liever bij de spaanse/ duitse / zuid afrikaanse. Ik vond het wel erg leuk.

    enne Bosengel, ik heb gisteren weer een glaasje gehad maar ik wil het best 9 maanden laten staan. Zou ik geen enkel probleem mee hebben!!


    Karin
     
  7. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik houd normaal ook niet van wijn maar me moeder haalt wel eens op een feestje Lambrusco ( weet niet of ik het goed schrijf ) dat kan je bij de C1000 halen en kos maar 3 euro ofzo maar das best wel lekkere wijn!
    en canij vind ik ook wel lekker
     

Deel Deze Pagina