Wikkeldoek voor maxicosi, kinderwagen èn drager?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door samarinde01, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik heb een soort fantasie. Ik wikkel mijn kleine newborn in een doek die lekker warm is, over zijn schouders goed valt (dus geen jasje nodig) en waarbij zijn beentjes apart zijn ingepakt (handig voor dragen en maxicosi. De doek kan ik dan met baby en al makkelijk verplaatsen.
    Bestaat dit? Of vallen in de praktijk de doeken open waardoor een jasje beter borst en schouders bedekt en dus warmer is?

    Het lijkt me zo handig, want ik herinner me het gepruts met een jasje en de losgetrappelde dekentjes nog goed.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Tijdens het dragen kan je lijkt mij geen deken gebruiken. Tenminste, ik zie niet in hoe, aangezien je kindje rechtop tegen je aan zit, met z'n beentjes buiten de drager/doek. Je kunt met het dragen wel een dekentje extra over jezelf heen doen.

    De kinderwagen maak ik net zo op als het wiegje. Dus gewoon dekentje en lakentje. En in de maxicosi had ik standaard een wikkeldeken. Ik haalde de maxicosi ook altijd uit de auto in het begin, zodat ik hem lekker warm kon inpakken voordat we naar buiten gingen.
    Ik gebruikte verder geen jasjes, maar gewoon vestjes. Zit een stuk zachter en je gaat toch niet in de regen lopen. Tenminste, niet zo dat je kindje zelf nat wordt.
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ik vind zo'n zak veel makkelijker, voetenzak met bovenkant zeg maar. Dekentjes trappen ze toch los.

    Tijdens het dragen kun je geen dekentje of iets gebruiken. Er zijn wel veel fijne draag truien/vesten en jassen te koop! Die zijn ideaal want je kindje zit dan bij jou in de jas, dus blijft warm door jouw warmte :)
     
  4. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Hmm, voetenzak kan, maar dan kan hij niet in de maxicosi. Dan toch maar zo'n wikkeldeken overwegen.
    Draagvesten/jassen ken ik. Misschien toch maar eens wat geld tegenaan gooien. Lijkt me idd wel praktisch.
     
  5. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Je hebt ook voetenzakken voor de maxi cosi. Zitten in het onderste deel gaten waar de riempjes doorheen kunnen. Wij hadden er voor ons wintermeisje eentje van koeka en gebruikten die in maxi cosi en de kinderwagen, heel veel...
    in de draagzak ging ze inderdaad deels onder mijn jas mee.
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    jeshh vindt dit leuk.
  7. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Zoooo lief:D
     
  8. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Wrapper, waar ga je met die baby heen? Wat snoezig :D
     
  9. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Met die riemojes wordt het niet wat, want ik heb een stokke 'maxicosi'. Dan moet ik het hele systeem demonteren om die riempjes er doorheen te halen. Als baby slaapt en ik hem er uit wil halen, moet ik hem uit die warme zak halen dus. Dan is het slaapje vast voorbij.

    Die koeka wrapper lijkt me wel fijn. Maar die is vast niet zo goedkoop. Ik ben niet zo gevoelig voor dat ontwerp. Gaat mij om het praktische. Hoewel het wat mij betreft wel katoen moet zijn. Geen fleece iig.
     
  10. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Met die riemojes wordt het niet wat, want ik heb een stokke 'maxicosi'. Dan moet ik het hele systeem demonteren om die riempjes er doorheen te halen. Als baby slaapt en ik hem er uit wil halen, moet ik hem uit die warme zak halen dus. Dan is het slaapje vast voorbij.

    Die koeka wrapper lijkt me wel fijn. Maar die is vast niet zo goedkoop. Ik ben niet zo gevoelig voor dat ontwerp. Gaat mij om het praktische. Hoewel het wat mij betreft wel katoen moet zijn. Geen fleece iig.

    Deze dus, maar dan niet van fleece: https://www.baby-dump.nl/product/verzorging/437/wikkeldekens/2217/bd-collection-wrappers/47549/bd-collection-wikkeldeken-ster-grijs/97862/
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Deze heb ik inderdaad ook gekocht. (Grijze)
    Vond 'm er zo lekker warm uitzien.
    Wij krijgen een winterbaby!
     

Deel Deze Pagina