Wil iemand eens naar mijn BTC kijken?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jille, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Ben nieuw hier en zou graag mijn BTC aan jullie willen laten zien.
    Wij zijn nu 9 maanden bezig. Al een aantal maanden gebruik ik ovulatietesten en telkens tussen dag 20 en dag 24 meet ik een piek. Deze maand ook getemperatuurd. Op dag 23 LH piek gemeten met ovulatietest en volgens grafiek ongeveer op dag 25 ovulatie geweest. Nu is mijn temp. meteen gestegen naar 36.9 waar hij 5 dagen is blijven hangen. Echter mijn temp. is weer aan het stijgen tot op dit moment 37.1. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben? Durf er bijna niet op te hopen... Wat betekent eigenlijk zo'n tweede temperatuur stijging?

    [​IMG]

    Groeten,
    Jille
     
  2. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik weet het niet zeker, maar omdat je nog een week moet, kan er van alles gebeuren.
    Kan zijn dat ie hoog blijft of dat ie als nog instort...

    Een vrouwen lichaam doet raar, daar ben ik wel achter,hahaha :D
     
  3. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik had net mijn verkeerde kaartje geplakt. Zag namelijk dat ik een dag overgeslaan had met invullen. Dus hierbij mijn juiste overzicht (er is weinig verschil, alleen zit er een dag extra bij.

    [​IMG]

    Ben erg benieuwd wat jullie er van denken.
    Kan iemand mij trouwens vertellen wat een tweede stijging in temperatuur kan betekenen, want ik lees nogal tegenstrijdige berichten.

    Succes allemaal met zwanger proberen te worden.

    Groeten,
    Jille
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Jille,

    1. Je kunt je positieve ovulatietest invullen bij "tests" en dan bij OPK (kies je positief). Dan heeft FF nog meer gegevens. Waarschijnlijk krijg je dan een vet kruis op dag 25! Bij meerdere stijgingen is zo'n ovulatietest wel handig als aanvulling.

    2. Een tweede temperatuurstijging kan betekenen dat de kans om zwanger te zijn groter is. Dit wordt een triphasic pattern genoemd. Een triphasic pattern komt voor bij 11% van de niet-zwangere kaartjes en bij 23% van de zwangere kaartjes. Ik vind het bij jou nog niet zo heel duidelijk, als ik eerlijk ben. Het kan best zijn dat dit jouw normale patroon is, dat je langzaam doorstijgt. Ik ben bang dat je geduld moet hebben. Kom gerust bij ons meekletsen en plaats je kaartje nog eens over een paar dagen. Dan zien we misschien weer meer.
     
  5. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Aguileria,

    Vandaag is mijn temperatuur weer gezakt naar 36.9 (dus wel nog steeds hoog). Ben benieuwd wat hij morgen zal zijn. Nu moet ik wel zeggen dat ik enorme kiespijn heb (heb ik nog nooit gehad) en morgenvroeg afspraak heb bij de tandarts. Dus als hij morgen hoog is, zou het best een koortsje kunnen zijn.
    Heb wel al vanaf mijn ovulatie zere borsten, maar dat heb ik eigenlijk altijd (alleen deze keer lijken ze er echt af te knallen :oops: ). Vandaag bij het afvegen een klein beetje bruin (echt heel miniscuul). Dus zal wel weer ongesteld worden!

    Ik heb deze maand voor het eerst getemperatuurd, maar gebruik al maanden de ovulatietesten en telkens het zelfde patroon. Ik heb vanaf het begin een kalender bijgehouden. Ik heb zelf allemaal zo'n gevoel dat er een andere reden is dat ik niet zwanger raakt. Als ik deze keer ongesteld wordt, maak ik een afspraak met de huisarts. Mijn moeder heeft ook altijd last gehad van problemen met de eierstokken en baarmoeder....misschien is het wel erfelijk? Ja je haalt je vanalles in de kop als het maar niet wil lukken.

    Ik heb er nog niet echt van kunnen :cry: , maar ben deze ronde wel heel kriegel. Ik denk dat als ik ongesteld wordt, ook echt ff een dag van slag ben. Maar goed, zover is het nog niet. Misschien blijft de temp. wel hoog en is het misschien toch gelukt. Een vrouwenlichaam is net zo onvoorspelbaar als het weer....Althans dat van mij ;)
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je kunt nog alle kanten op met 36.9. Jammer van die kiespijn, dat kan invloed hebben.
    Hoeveel dagen heb je normaal na de eisprong (=luteale fase)?
    Ik hoop dat je positief test... Sterkte ermee...
     
  7. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Vandaag was temperatuur weer 37,0. Maar heb de hele nacht slecht :( geslapen ivm enorme kiespijn. 3 paracetamol op en vanochtend een wortelkanaalbehandeling gehad en nu heerlijk pijnvrij :D
    Omdat ik naar de tandarts moet heb ik test gedaan, maar deze was negatief. Ten eerste veels te vroeg en ten tweede verwacht ik :evil: omdat ik sinds gisteren echt miniscule spotting heb.
    Mijn lijstje ziet er nu zo uit:

    [​IMG]

    Ik heb nu 4 maanden getest met ovulatietest en telkens zitten er ongeveer tussen de 12 a 14 dagen in de Luteale fase. Dus das redelijk normaal toch?
    Ben benieuwd wat de temp. morgen doet. We zullen zien...
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oef spannend, volgens mij kan je nog alle kanten op.
    Luteale fase 12-14 dagen is inderdaad perfect noramaal. Je zit nu op dag 12 dus nog 2 dagen geduld. Moeilijk is het, hè?
     
  9. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Helaas....vandaag 36.7 temp en meteen ongesteld geworden!

    Op naar ronde 10 (jammer dat ik zo'n lange cyclus heb van 37 dagen. Als je 28 dagen cyclus hebt schiet het wat beter op wanneer je weer je vruchtbare periode hebt....)

    Succes allemaal!

    Jille
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jammer! :(
     

Deel Deze Pagina