Wil jij het geslacht van je baby al weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamilou, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wil jij het geslacht van je baby al weten?

  1. Ja, wij willen het geslacht weten

    77 stem(men)
    62,6%
  2. Ja, ik wel, mijn partner niet

    3 stem(men)
    2,4%
  3. Ja, mijn partner wel, ik niet

    4 stem(men)
    3,3%
  4. Nee, wij willen het geslacht niet weten

    34 stem(men)
    27,6%
  5. Wij willen het wel weten, maar de baby laat het (nog) niet zien

    0 stem(men)
    0,0%
  6. Wij weten niet of we het willen weten.

    5 stem(men)
    4,1%
  1. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik twijfel of ik bij de 20 weken echo het geslacht van onze baby wil weten. Soms denk ik "Dat is makkelijker met spulletjes kopen". Maar het lijkt mij geweldig om dit bij de geboorte te ontdekken.

    Dus ik dacht: ik gooi er een polletje tegenaan. Wil jij het geslacht van je baby nu al weten?
     
  2. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    liever gisteren dan vandaag!! gelukkig morgen geslachtsecho!
     
    Jenn1993 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik niet, mijn man wel. Maar hij had gelijk, ivm voorbereiding is het makkelijker als we weten of we bijna alles kunnen hergebruiken of dat er wat moest vervangen worden. juist omdat ik nu al in rolstoel zit en man druk huis aan te verbouwen is.
     
  4. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @GroeneBomen In een rolstoel? Komt dat door de zwangerschap?
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja wij willen het heel graag weten het zal alleen nog even duren:roflmao:
    Ze zeggen dat de meeste stellen het willen weten bij hun eerste kindje.
     
  6. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Jazeker wel :) afgelopen vrijdag de geslachtsecho gehad en we krijgen een jongen. Onze dochter van 6 is heel bewust van de zwangerschap en vond het met name voor haar heel erg leuk om al te weten. Daarnaast zijn we zelf nieuwsgierig en vind ik het fijn om te weten ivm voorbereidingen. Ik hou ook niet zo van de uni sex kleertjes en dingen.

    Vind de geboorte sowieso al een verassing op zich. Of je het geslacht weet of niet
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Jazeker! Ik wil heel graag gericht kopen en plannen en het geslacht helpt daarbij :)
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee wij willen het pas te weten komen bij de geboorte.
    Net als de vorige keren.
     
  9. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Eerste twee keren niet, nu weten we het wel uit praktische overwegingen.
    Vind het alletwee wel wat hebben. Bij de geboorte is ook erg bijzonder hoor!
     
  10. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik wilde het bij allebei weten. Ik riep altijd dat ik het bij een eventuele 3e niet wilde weten, maar mijn man zei toen al 'dat kun jij echt niet haha'. Nou en hij had gelijk, want nu is het zo ver en nu wil ik het ook liefst vandaag al weten.

    Ik had bij mijn eerste 2 kindjes een paar van die unisex pakjes gekocht/gekregen toen we het geslacht nog niet wisten. Maar toen ze er eenmaal waren vond ik die helemaal niet meer leuk. Toen wilde ik mijn zoontje graag stoer en jongensachtig aankleden en mijn dochtertje lekker roze (terwijl ik helemaal niet van het roze was).
    Maar op zich gaat het me niet echt om het materiële aspect. Ik hoef het niet te weten om maar te weten welke kleur kleertjes ik moet kopen. Al hoewel dat wel een leuke bijkomstigheid is.

    Ik wil me gewoon een soort beeld kunnen vormen, tegen wie ik praat in mijn buik, wie ons gezin straks uit komt breiden. En als het een meisje wordt moet ik me ook mentaal voorbereiden :roflmao:, want poeh hee, die ik nu heb is me toch een partij pittig!
     
  11. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Wij willen het niet weten. Ik vond het moment waarop mijn kind geboren werd en de verloskundige aankondigde wat het was echt geweldig leuk. En ik vond het ook niet leuk om al te weten hoe de baby zou gaan heten, de namen hadden we al heel lang klaarliggen.

    Nu houden we het dus heel graag weer een verrassing
     
    Roanna vindt dit leuk.
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    @prulletje2 gefelciteerd, toch de knoop doorgehakt zie ik ;)

    Ik heb het 2 keer wel en 2 keer niet geweten. Ik vond het leuker om het niet te weten. Ik ben sowieso wel van de witte kleertjes bij een baby, zo puur. Dus ook de keren dat ik het wel wist hing de kast daar vol mee.
    En ik vond het een extra ‘cadeau’ voor het harde werk van de bevalling :p
    Verder maakte het mij ook nooit uit wat het zou worden, dus daar ook niet een ‘voorbereiding’ voor nodig. Dat was bij de laatste bij ons voor de oudste wel het geval, hij wilde zoooo graag een broertje dus ik wilde geen evt teleurstelling/domper bij de geboorte. Vandaar dat we het bij hem wel wisten en hij had geluk. :)
     
    Roanna en prulletje2 vinden dit leuk.
  13. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha ja, dankjewel! Eigenlijk pas afgelopen maand besloten en meteen raak. Beetje overweldigend ook wel hoor!

    Denk dat ik nog wel een 4e wil dan ook. Dat moet eigenlijk dan wel echt een verrassing blijven die laatste :)
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  14. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    117
    102
    43
    Vrouw
    Wij wisten het bij de eerste niet en willen het nu weer niet weten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het superleuk vind als mensen gaan raden wat het wordt. En de theorieën die ze dan hebben.

    Zo waren er een paar buurjongetjes waar ik t goed mee kon vinden. Op een gegeven moment wat minder contact mee gehad. Toen ik ze later een keer zag waren ze heel druk met elkaar bezig en waren ze niet zo met mij bezig. Volgens hun oma zou het een jongetje zijn omdat ze geen interesse voor in mij hadden op dat moment. Mijn dochter is toch echt een meisje.

    En vind het met cadeautjes die je vooraf krijgt en inkopen doen heel leuk dat het niet allemaal alleen maar roze of blauw is. Hele mooie kleuren allebei, maar niet alles hoeft in die kleuren van mij.
     
    Ansj84 en Roanna vinden dit leuk.
  15. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier gaan we volgende week zaterdag zelfs speciaal naar België om het geslacht te weten te komen. Daar zien ze het al vanaf 13 weken. Bij mijn vorige kindjes ook gedaan. :p
     
  16. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Kan dat in Nederland niet dan?
     
  17. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Nee, ook deze keer willen wij het niet weten.

    Wij hebben de babykamer neutraal gehouden, zodat een volgende baby daar kan slapen, en we voor onze eerste een echte meiden of jongenskamer kunnen maken.

    Qua kleding had ik wat mooie unisex pakjes, en 2 verlanglijstjes online gemaakt met zowel jongens als meisjeskleren. Dat was makkelijk te bestellen, en de volgende dag in huis.

    Ik vond de verrassing zo leuk! Het speculeren van anderen, het 2 keer uitzoeken van namen en geboortekaartjes, de oude wijven praatjes, en zo kan ik nog wel doorgaan.

    Maar het speciaalste vond ik de geboorte.
    Mij lijkt het geslacht horen in een donkere ruimte met een willekeurige echoscopist lang niet zo speciaal. Maar dat moment wanneer ze de baby uit je trekken en je hoort de verloskundige roepen “Het is een .... !” is echt grandioos!

    Ik ken niemand die er spijt van heeft dat ze hebben gewacht tot de geboorte. Grote verrassingen komen maar weinig voor in het leven, en dit is echt een hele speciale.:)
     
    Ysabella, Sannah15, Kipsate en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Dat geloof ik zeker! Maar ik ken ook niemand die spijt heeft dat ze het al eerder wisten.
    Wij kregen het bij de eerste 2 met de nipt test op papier. Dan stond er 'de baby is een jongen'. Dat is inderdaad waarschijnlijk heel anders dan wanneer je het met de geboorte hoort. Maar toch hebben wij ook die eerste tijd mee gemaakt dat iedereen aan het speculeren was. En toch vonden wij het ook super speciaal om te weten. We hebben dat ook pas een paar weken later bekend gemaakt, dus is het ook nog even ons geheim geweest. Ik denk dat het toch wel een verrassing is, of je het nu bij de geboorte hoort of eerder.
    Ik vind het wel super knap van iedereen die kan wachten. Ik ben gewoon echt te nieuwsgierig daarvoor.
     
  19. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Jewel maar geloof pas vanaf week 16 dat ze dat hier doen. In België wat weken eerder. Dat is voor de ongeduldige onder ons haha
     
  20. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Maar weten ze dan ook zeker dat het klopt? Ik ben wel zo'n ongeduldige, maar ik zou dan ook nog steeds een aantal weken in spanning zitten tot de volgende echo of het echt wel klopt zo vroeg.
     

Deel Deze Pagina