Klein jaartje geleden is onze hond overleden! Na 3 maanden hebben we toen een andere hond gekocht ( puppie) maar onze zoon liet dat beest niet met rust gek werden we ervan. Dus uiteindelijk voor de beestje naar iemand anders gedaan want anders was het zielig. Maar mis het gewoon heel erg lekker naast je op de bank noem maar op maar zitten ook zoveel nadelen aanvast. -met 3 kinderen hond 5x per dag uitlaten -Hondje zindelijk maken -hopen dat me zoon het beestje met rust laat -niet zomaar lang van huis kunnen blijven Aaah ik heb zo lief puppie gezien een cockerspaniel moeilijk dit Wie weet me over te halen tot een beslissing?
Als je zorgt dat het hondje een plek heeft waar de kleintjes niet bij kunnen lijkt het me geen probleem toch? Tis ook een kwestie van wennen, Sterre kliert af en toe ook maar niet aan de lopende band
Als ik eerlijk ben...zou ik er niet aan moeten denken. Met 3 kids en en pup erbij die zindelijk moet worden. Hond moet er 5x per dag uit, weet niet of je man dat doet? maar als jij het moet doen...elke keer de kids mee om de hond uit te laten...door weer en wind. Nee niks voor mij
Mijn man kan het na 18:00 doen want dan is hij thuis van het werk. Maar overdag moet ik het zelf doen. Maar consider ik zit met dezelfde gedachten als jou hoor! Maar het gemis is ook wel erg en me man zegt dan doe het gewoon kids vinden het ook leuk!
Als je je vorige hond nu dus een kleine 8 maanden geleden hebt weg gedaan omdat het niet ging zou ik geen ander hondje nemen. Vind het ook tegenover dat hondje niet echt eerlijk. Wat als het dadelijk nu weer niet gaat moet het beestje weer weg? Wacht gewoon totdat je kids wat ouder zijn. Kunnen ze het hondje ook mooi helpen uitlaten.
tja,tussen iets willen en het kunnen realiseren zit een groot verschil. je schreef dat je eerder een pup hebt gehad,maar hem weg moest doen omdat het met de kids niet ging. waarom zou je dan nu weer een poging doen???? ik zou wachten tot de kids wat groter zijn,zodat die ook leren dat om goed met een hond om te gaan,en het niet te zien als speelgoed. pups worden groot en volwassen,en dan vindt een hond het getreiter al snel niet leuk meer,en is het een keer zat.
ik sluit me aan bij Sanka, de vorige hond is nog maar zo kort geleden in die tijd is er heus niet zoveel verandert in het gedrag van je kinderen. Ik vind het voor de hond ook niet eerlijk hem eerst een thuis te geven en hem daarna toch weer weg te doen, als je een dier haalt moet je ZEKER weten dat het bij je kan blijven. Voordat er andere discussie's komen ik snap heel goed dat er soms omstandigheden zijn/kunnen komen waardoor het niet meer gaat dat is een heel ander verhaal .
ja ik zou ook gewoon even wachten hoe moeilijk ook. Asl je een puppie wil wil je die ook als je kind wat ouder zijn toch? Wie weet loopt het hetzelfde en moet je weer een plekje zoeken voor dat beessie vind ik wel sneu.
Ik heb zelf een hondje. En ik weet hoe fijn dat is ( lekker knuffelen) Maar.... Ik zou het als ik jou was nu niet doen. Je zegt het zelf, vaak uitlaten en natuurlijk nooit te lang van huis kunnen. Inderdaad, wachten tot je kids groter zijn.
Je hebt al een beslissing gemaakt toen je dat andere hondjes wegdeed! Als dat niet werkte dan kan dat nu ook niet werken en je neemt geen hondje voor de "probeer" al is het niet leuk zou ik even wachten (een paar jaar liefst wanneer je zeker weet dat je kinderen geen "obstakel" meer zijn bij het hebben van een hond, en dan graag voor het leven want een hond neem je voor heel zijn leven.
niet doen, eerst wachten tot ze wat ouder zijn, aangezien je pas geleden nog een pup hebt weg gedaan omdat je kinderen hem pesten. eerst kids opvoeden dan pas een pup erbij. ik heb 2 honden en een kat die zo afentoe ook geterroriseerd worden, gelukkig voor de honden zit er ene traphekje in de woonkamer, zodat hun ook rust hebben. want we hebben een kleine duivel in huis, arme kat liet eerst alles toe, maar nu gelukkig niet meer
hier heb ik 2hondjes en straks 2kids. maar een pup is wel veel zwaarder. dat zou ik ook niet zomaar doen. vooral ook omdat de vorige pup weg moest omdat je zoontje hem steeds pestte. ik zou nog even wachten. af en toe denk ik ook: oh ik wil ook nog een puppie, maar weet ook dat een pup geen goede keuze zou zijn. en dat ik er al 2 heb. toen wij klein waren kregen we ook een hond, ik was toen 4. en dat was ook een pup (golden) die luisterde echt heel erg goed. weet nu pas hoeveel tijd mijn moeder erin heeft gestoken om hem zo goed op te voeden. (als mijn moeder auto riep ging hij aan de kant van de weg zitten, hij pakte niks uit je linkerhand? wij hadden geen hek of afzetting in de tuin (groot erf) en mijn vader had een witte streep geverfd, daar ging hij niet overheen) en je moet geen huisdier nemen omdat je kind dat wel leuk vind. mijn kinderen krijgen geen konijn of cavia omdat hun dat per se willen. dan moet ik dat ook willen (en dat vind ik juist geen leuke huisdieren) omdat ik er voor moet zorgen, je kind kan het wel leren, maar je zal wel moeten helpen. als ze ooit nog een hond erbij willen (of een andere als deze er ooit niet meer zijn) dan mag dat als ik dat zelf ook wil. want ik moet de hond het meeste uitlaten. (en ik zou mijn kinderen ook niet zomaar alleen met een hond op pad sturen, hoe lief het beestje ook is, er zijn ook nog andere (loslopende) honden die hem aan kunnen vallen dan staat je kind daar)
Inderdaad niet doen. De andere pup is nog maar net weg en dan wil je weer een andere.. De kids zullen het vast leuk vinden zoals je man zegt, maar een week erna vinden ze een jong konijntje weer erg leuk..