Vraagje aan de mensen in Limburg... Heel voorzichtig zijn wij een beetje om ons heen aan het kijken naar de mogelijkheden om een huis te kopen ipv huren.... We wonen nu in Belgie maar kijken ook in Zuid-Limburg... We zijn op zoeknaar een huisje (geen appartement oid) dat liefst in een dorp ligt, niet in de stad. (Hoe rustiger hoe beter natuurlijk )... We vinden het erg belangrijk dat er wel wat tuin bij zit... We houden van rust en ruimte, maar realiseren ons dat dat in Nl steeds zeldzamer is. Daarnaast moet het zeker een betaalbaar huis zijn. Hebben jullie tips waar het slim is om te beginnen met 'zelfonderzoek' ? Mijn man werkt nu in Landgraaf. Mag daar dus ergens in de buurt maar een eindje reizen is niet erg (hij reist nu ook 80 km per dag). Waar staan leuke huisjes te koop voor niet te gekke prijzen, is het rustig, leuk wonen enz. enz. Alle tips zijn welkom! Groetjes
http://www.wonen.inlimburg.nl/ Kijk eens op die site... Daar staan koopwoningen op, kan je gesorteerd bekijken per gemeente en per prijsklasse! Wij wonen zelf in Hoensbroek (ondergemeente van Heerlen) en wij zouden absoluut hier niet weg willen! Wonen echt heerlijk hier! Succes met zoeken! Gr. Miranda
Ik woon zelf in Brunssum (vlakbij Landgraaf) hier staan superveel woningen te koop, en in mijn ogen zijn ze niet prijzig, daar waar ik woon is het rustig, er zijn veel kinderen,er is een school dichtbij.
Ik woon zelf in Kerkrade maar kom uit Gulpen. Gulpen is redelijk klein en gezellig, als je echt met tuin enz wil moet je eens kijken richting mechelen, witten, wijlre dat soort kleine dorpjes. ROndom maastricht liggen ook leuke kleine dorpjes. Veel mogelijkheden en gezellig, leuk hoor wonen hier. Ik zou hier ook niet meer wegwillen (heb 7 jaar in brabant gewoond maar ben weer lekker terug)
Wij zijn vier jaar geleden verhuist van Sittard net over de grens in Duitsland,gemeente Selfkant. Wat overigens een goed verbinding heeft naar Landgraaf. En de prijzen van huizen is er ook voordeliger tegenover Nederland. http://www.immobilien-beckers.de Groetjes Gem Ps mocht je meer willen weten over wonen in Duitsland wat steeds meer mensen trouwens doen mag je me gerust een pb sturen.
in belgie zijn de huizen zo ie zo veel goedkoper dan in nl dus zou het niet verstandig zijn om terug te verhuizen als je al in belgie woont
ik denk dat als je lekker rustig wilt wonen nuth ook een heel fijn dorp is lekker rustig en niet al te ver weg van heerlen en landgraaf, ik denk dat je inderdaad bij funda heel veel geluk kunt hebben daar staat alles fijn bij elkaar wij hebben toender tijd ons huisje ook daar gevonden. jezus wist nie dat er zoveel limburgse dames hier waren merk ik bij nod niet zoveel van gezellig meiden
Bedankt meiden! @ Sjaak; Dat klopt zeker, we kijken ook hier in Belgie... Moeten alleen nog goed uitzoeken hoe het zit met hypotheken. Kosten liggen hier als we het goed begrepen hebben ook een stuk hoger. 10 % vd prijs vh huis is een extra kost, registratie aan de staat (of zoiets) en voor bijv. de notaris zo'n 4000 euro. Dus we moeten dat alles nog eens goed uitzoeken
Het huis naast mijn schoonmoeder is te koop. Het is een drive-in woning in Brunssum. Niet duur.... en ook een rustige straat met een tuintje erbij.