Hallo, Ik ben 18 jaar en heb al 2 jaar een vriend. Nooit hebben we problemen gehad met sex, alleen afgelopen tijd is het condoom twee keer gescheurd. De eerste keer was op 8 juni, meteen de ochtend daarna hebben we de morning after pil gekocht. 10 juni tot 16 juni werd ik ongesteld en 26 juni gebeurde het nog een keer, en hebben we weer een morning after pil gehaald. 1 juli en 2 juli dacht ik dat ik ongesteld werd, maar het was alleen een klein beetje bloed. Ik zit nu in Thailand met mijn ouders en ben nog steeds niet ongesteld (en het is al 22 juli). Wel rommelt mijn buik, maar dit kan natuurlijk ook van het eten hier komen. Ook voelt het gewoon als ik ongesteld moet worden. Is er een grote kans dat ik zwanger ben? Ik kan namelijk hier geen zwangerschapstesten kopen omdat ik niet in een stad ben. Groetjes
beste jemiedb, probeer te genieten van je vakantie, de kans is groot dat je buik nu aan het rommelen is van het eten en misschien wel de zorgen die je maakt. Mocht je zwanger zijn, dan is daar op dit moment niks aan 'te doen'. Bij thuiskomst gelijk een test halen en een afspraak bij de huisarts maken. Een condoom alleen is niet de veiligste manier van anticonceptie, een morning after pil, bevat zeer veel hormonen en kan je cyclus aardig in de war schoppen, vraag je huisarts welke anticonceptie bij jou past. Mocht de test dan positief zijn, dan kun je op dát moment beslissen welke keuzes jij/ jullie willen maken. Probeer echt te genieten van je vakantie, probeer je geen zorgen te maken over zaken waar je (nu) niks aan kunt veranderen.
en daarbij als je je druk maakt kan het ook zijn dat het langer duurd voor je ongesteld wordt. heel veel succes. en als je thuis bent gelijk een test doen!!!
de MP is geen garantie dat je niet zwanger kan worden Volgens mij (weet niet zeker) kan de MP ook zorgen dat je cyclus wat van slag bent Hoe meer je ermee bezig bent kan ook je menstruatie uitstellen Zou zodra je thuis bent voor zekerheid wel even een test doen