Winter slaapzak of pyjama?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Smanilies, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smanilies

    Smanilies Actief lid

    30 dec 2015
    243
    0
    0
    Beste adrienne,

    Over bijna 8,5 week verwachten wij ons eerste kindje.
    Nu las ik dat 20 graden een gewenste temparatuur is in de kamer waar de baby slaapt. Maar nu zit ik met een aantal vragen over de kleertjes wat hij in bed aan moet. Want ik ben bang dat hij het met alleen een rompertje niet warm genoeg heeft. We hebben wel pyjama pakjes gekocht 3 stuks in maat 50. Maar ik las dat je ook een winter slaapzak nodig hebt. Of dat je een dubbele deken kan doen, maar dan zijn de armpjes nog bloot.

    Groetjes
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    De eerste weken hoeft een baby geen pyama aan. Ze hebben immers geen dag/nacht ritme. Ze hebben dag en nacht de kleding aan die ze heel de dag aan hebben en een romper er onder liefst met lange mouw in de winter. Dan zitten er dus twee lagen op de armpjes. Vaak hebben ze een kruik nodig om zichzelf op tenperatuur te houden. Ze hebben de eerste week ook bijna altijd een mutsje op. Slaapzak gebruik je pas als ze niet meer stil blijven liggen in bed en daardoor het koud krijgen. Slaapzakjes zijn er ook bijna niet in de hele kleine maatjes. Wanneer je die gaat dragen is voor iedere baby anders. De eerste vier weken zowiezo niet. Als je toch graag een pyamatje aan wil doen is dat geen probleem hoor. Een bedje wordt laag opgemaakt... we doen de deken dan dubbel. Dus als je een ledikant deken hebt is dat voldoende.

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina