Wintersport 2018/2019

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Aszz, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Jaaaa mijn favoriet vakantie EVER; de wintersport ❤️

    Wie gaan er? Waarheen, wanneer en met wie?
    Met elkaar genieten van de voorpret, vertel!
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Ja!
    Nog wel even wachten: we gaan in de voorjaarsvakantie naar het Stubaital in Oostenrijk. Nog niet eerder geweest. Gaan met 18 personen (3 kinderen). Ben benieuwd of de beide jongens ook willen skiën. De outfit ligt klaar en de jongste was boos dat na het passen zijn outfit weer uit moest en we niet al ging skiën :D De oudste heeft 1x op de ski's gestaan, maar dat was geen succes. Eerst maar eens een ochtendje oefenen in een hal.

    Wat, waar, wanneer ga jij?
     
  3. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh super leuk!
    Wij gaan ook in de voorjaarsvakantie, naar Oetz. Wij hebben een huis gehuurd en gaan ‘gewoon’ met z’n vieren.
    De jongens hebben 4 dagen les, wij 3.
    En wij gaan ook nog een paar keer indoor skiën hoor. Mijn beste vriendin werkt er dus ik ga regelmatig. zwaar, maar heel goed voor je.
    Ik heb afgelopen weekend net nieuwe ski’s gekocht dus kan niet wachten :D
     
  4. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Wij gaan in januari (voor deze keer buiten t seizoen )
    We gaan een week naar dienten samen met vrienden ook met twee kids.
    Onze oudste en hun oudste gaan we proberen op les te doen.
    Dochter heeft 4 lesjes op de borstelbaan gehad, vond ze nog niet super (wilde niet nog meer lessen), maar k ben met haar in Zoetermeer geweest, dat vond ze geweldig, begint ook echt leuk bochtjes te draaien nu. (Ze wilde na 4 uur nog niet naar huis)
    Wij vertrekken als gezin trouwens nog een paar dagen eerder, dan gaan we eerst drie dagen naar rauris, dat zal vooral lekker veel met de kids in de sneeuw spelen worden.
    k heb er ook super veel zin in, ben al echt aan t aftellen.
    Ben zelf ook weer wat privé lessen op de borstelbaan aan t nemen, toch leuk om de techniek weer wat bij te schaven.
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja leuk. Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Fulpmes. Voor het eerst met het hele gezin!
     
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam

    He wij dus ook!
    Naar Fulpmes vanaf 23-2
     
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ook mijn favoriete vakantie!! Voorjaarsvakantie met het hele gezin naar zell am see in een lekker luxe vakantiehuis met sauna en bubbelbad :D. Kinderen lessen eigenlijk altijd in Nederland voordat we op vakantie gaan.

    Januari ga ik zelf nog even een weekje voorskien in Frankrijk (geen idee waar) met nog een paar skifanaten. Mijzelf kennende zal ik ook vast nog wel ergens een paar dagen gaan skiën rond maart/ april als ik de kriebels krijg. Vaak doe ik dat lastminute. Binnenkort sta ik ook weer op de rolbaan te carven om die spieren weer eens flink op te warmen. Ik hou echt enorm van skiën!

    De hele combinatie van buiten zijn, actief bezig, zon, lekker eten en drinken en prachtig uitzicht, maakt het voor mij de perfecte vakantie!
     
  8. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ook mijn favoriete vakantie!!

    Wij gaan met een groep naar montafon. Voor het eerst dat gebied en voor het eerst in de voorjaarsvakantie.

    Ik volg ook lessen op de borstelbaan om mijn techniek te verbeteren. Nu 4 lessen gehad en ik kom maar niet parallel. Daar erger ik me dood aan. ;) ik zie niet genoeg progressie. Misschien moet ik nog een paar privelessen nemen als het pakket op is.

    Dochter lest nu ook op de baan. Daarnaast krijgt ze in januari nog 4 lesjes in de sneeuw.
     
  9. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    O
    O jarloers, dit zou ik ook wel willen, maar k werk in t onderwijs dus normaal altijd vast aan schoolvakanties, maakt het wel stuk duurder helaas...
     
  10. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook verreweg mijn meest favoriete vakantie. Wij gaan eind januari een week naar Konigsleiten in Oostenrijk. Heerlijk, nu al zo veel zin in:thumup::thumup:
     
  11. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Nu al zoveel zin in! Wij gaan naar Zwitserland! Gaan met 16 volwassenen en 11 kinderen. Hier gaan de oudste drie in een klasje. Nu al ziveel zin in!!!
     
  12. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Jaaa!! Ook mijn favoriete vakantie. Dit jaar heb ik de wintersport aan mij voorbij (moeten) laten gaan omdat ik toen zwanger was. Nog 2 maandjes wachten. Wij gaan volgend jaar ( februari) naar Val Cenis met mijn schoonfamilie. 8 volw en 4 kids. We hebben sinds dit jaar een lekker groot/luxer appartement. Heerlijk! Onze oudste willen we kennis laten maken met skiën. We laten haar eerst binnen een proefles doen. Als ze het leuk vindt gaat ze op vakantie een aantal uurtjes per dag op les. Ik ben benieuwd.

    Ik heb er in ieder geval erg veel zin in. Even genieten van het laatste jaar dat we buiten het hoogseizoen om kunnen gaan.
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Jouw derde is dan toch ook net 3/bijna 3? Hier wordt ze op de eerste vakantiedag 3 en ik twijfel nog. Ik wilde sowieso ski s huren voor dr (als ze die in haar maat hebben, want het is een ukkie :rolleyes:). Maar dacht er aan om haar gewoon zelf mee te nemen en niet in een klasje te doen. Nu is ze ook best verlegen, dus ik denk dat het geen succes wordt.

    De oudste twee gaan 3 dagen op les en daarna kunnen we dan met zn allen skiën. Ook wel weer erg leuk.
     
  14. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Jaaaaa zeker de beste vakantie!!!
    Wij gaan (helaas) in de voorjaars vakantie. Naar flachau.
    Onze oudste van 6 gaat de hele dag op les. En zal waarschijnlijk hier nog 6 lesjes nemen op een vaste helling/ roller baan .
    Onze jongste 3,5 zal daar de ochtend op les gaan. Denk dat dat alleen bestaat uit het spelen in/ op de kinderweide.
    Zelf ga ik na jaren boarden weer skieen.
    Denk dat dit makkelijker is voor het skieen met de kinderen.
    Maar ik neem me board wel mee!!!
     
  15. Treez

    Treez Niet meer actief

    Is het een stilstaande baan met borstelmatten of een baan met vloerbedekking die rolt? Beiden is veel moeilijker dan op de sneeuw om parallel te skiën, maar vooral de rolbaan is extra moeilijk. In de sneeuw kun je smokkelen, maar op de rolbaan moet je perfect technisch skiën om parallel te kunnen. Een technisch foutje en je ligt onderuit. Ik skiede al jaren en mijn eerste 7 lessen op de rolbaan kreeg ik het ook maar niet voor elkaar. Ik was behoorlijk chagrijnig, omdat het in de sneeuw nooit een probleem was. Plotseling viel het kwartje en lukte het wel. Ik ben daardoor in de sneeuw ook tien keer beter gaan skiën. Het is wel een kwestie van doorzetten, maar je hebt er straks zoveel profijt van.
     
  16. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb ook in het onderwijs gewerkt en wat wij nog wel eens deden, was donderdagnacht vertrekken en dan zondagavond terug. Dan niet een al te verre bestemming. Ik was wel standaard op vrijdag vrij.

    Nu zijn de kinderen gebonden aan de schoolvakanties en in de voorjaarsvakantie gaan we nu met gezin. In januari ga ik zonder gezin maar met een aantal vrienden van de skivereniging. Dat is 5 dagen lang non-stop skiën :D
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij gaan naar Filzmoos naar een typisch Oostenrijks appartement, nog niet eerder geweest, we wisselen vaak af en gaan sinds de kinderen aan schoolvakanties gebonden zijn ook niet meer elk jaar.
    De kinderen gaan binnenkort weer op skiles, nou ja, de een gaat op skiles en de ander op snowboardles, proefles snowboarden gedaan en dat beviel goed. Hier in de buurt op een borstelbaan.
     
  18. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Yes! 3e week van januari een week met z’n 2e!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hebben mazzel dat het noorden heel vroeg voorjaarsvakantie heeft (16/2 ) en dat Duitsland enzo dan ook nog niet allemaal vrij hebben. Plus we gaan naar een rustig, nog redelijk onbekend, skigebied.

    Dit is ons vierde jaar op wintersport en ik ben niet echt een kei in skiën :p maar ik red me prima op een blauwe en rode piste.
    Mijn man is zo’n alles kunner en die ging de eerste week skiën al makkelijk van de zwarte piste :mad:
    Daarom volg ik lessen op de borstelbaan, dan hou ik hem nog een beetje bij haha.
    Wij gaan 2 dagen met de kinderen skiën, dan is het vooral blauwe pistes pakken, genieten en lekker eten :thumup:


    Ik hou van rustige plekjes, met weinig Nederlanders en hoef echt niet aan de piste te zitten. We zitten nu 400 meter van de ski lift af of zo.
    En verder ben ik gek op de slee tochten, en zitten we vlak bij een meer waarop geschaatst kan worden! Zijn we ook alle 4 gek op, dus de schaatsen gaan mee ( halleluja voor de grote dakkoffer )
     
  20. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Het is een rolbaan. Ben benieuwd wat jouw kwartje was.
     

Deel Deze Pagina