Wintersport 2020/2021

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 3 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.525
    113
    Vrouw
    Één van mijn favoriete jaarlijkse topics: het wintersport topic!

    Wat zijn jullie plannen? Al geboekt of wacht je nog af? Met wie ga je? Waar ga je heen? Nog op zoek naar een nieuwe outfit of materiaal?
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.525
    113
    Vrouw
    Om af te trappen:
    Wij hebben in januari al geboekt voor februari 2021. Gaan met ca. 20 man, dus een groot huis nodig in de drukste vakantieweek...
    Ski amade in Oostenrijk wordt het dit jaar.

    Wij hebben de eerste skimeters op een rolbaan gemaakt. Was voor mij de eerste keer, best wat onwennig. Misschien ga ik toch wat lesjes nemen om de techniek wat te verbeteren. De kinderen starten in januari met de kidsclub.
     
  3. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Wij gaan naar Chamonix, aan de voet van de Mont Blanc. Zijn we vorige jaar ook geweest. Prachtig daar! We hadden toen bij terugkomst gelijk weer geboekt. Toen waren er nog niet veel problemen door Corona.
    Als t toch code oranje wordt krijgen we ons geld terug omdat we een doorlopende annuleringsverzekering hebben.

    We gaan met ons eigen gezin. Alle 6 de kinderen skiën. Ik zelf ook, mn man niet meer omdat hij een ernstig skiongeluk heeft gehad.

    Qua outfits en uitrusting zal er nog wel wat nieuws aangeschaft worden. Iedereen heeft eigen materiaal, kinderen verstelbare schoenen, dat is ideaal.

    Ik weet nog niet of de jongste 3 op les gaan. Hier lessen ze 'verplicht' als ze nog op de basisschool zitten. Maar t is vaak zo chaotisch en druk bij de verzamelpunten. Dat vind ik niet zo prettig nu met Corona.

    We hebben er in ieder geval al veel zin in!
     
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Hier naar flachau, erg druk gebied maar de kinderen vinden het fijn daar, en door de Nederlandse leraren hebben we weer hier voor gekozen.
    Vorig jaar een klein gebied met alleen maar Oostenrijkse leraren geen succes voor onze toen 4 jarige dochter.

    Ze gaat nog wel 6 lesjes op de baan, vertrouwen kweken.
    Onze zoon van 8 gaat alleen daar op les.

    Kleding hebben we als het goed is nog van vorig jaar, en anders kijken we vaak op marktplaats voor de kinderen.

    Al vind ik het wel erg spannend allemaal of we willen zullen gaan met de corona op dit moment. We praten er ook nog niet zoveel over.....
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.613
    3.988
    113
    Nou ik hoop voor jullie dat je kunt gaan! Wij zouden in de kerst vakantie een weekje richting sneeuw willen (frankrijk) Maar we hebben nog niets geboekt. We wachten het wel af.
     
    einad en Butchke vinden dit leuk.
  6. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkelingen. t Kan zomaar opeens code oranje worden. We gaan t zien. Als ik niet zou kunnen annuleren of niet via een verzekering mn geld terug zou kunnen krijgen zou ik ook niet durven boeken.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.525
    113
    Vrouw
  8. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Vraag hierover... Kan je je verzekeren tegen deze corona uitbraak? Volgens mij is het zo dat als het land code oranje of rood afgeeft dat dat de enige reden is dat je een deel geld terug krijgt. Als je zelf zou annuleren omdat je bijvoorbeeld niet durft dan en de code is groen dan zijn het je eigen kosten

    Dat is hoe ik het begrepen heb.


     
  9. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering. Als NL code oranje/rood afgeeft krijgen wij ons geld terug. Voorwaarde is wel dat de boeking gedaan is toen er nog geen code oranje of rood was. De annuleringsverzekering moet wel doorlopend zijn.

    Wat jij aangeeft geldt volgens mij voor een pakketreis.
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Nu is meestal de voorwaarde dat het geboekt is voor corona. Dus als je in feb dit jaar boekt is geen probleem. Maar boek je nu heb je niks aan de annulering verzekering als niet door kan gaan vanwege corona.
    Sommige verzekerings maatschappijen hebben wel “speciale corona verzekeringen”
     
  11. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Bij ons is de voorwaarde dat t gebied waar je heen gaat geen code oranje mag zijn als je boekt. Ik zou dus nu gewoon kunnen boeken, want Chamonix is geen code oranje.
    Maar dat kan verschillen per verzekering.
     
  12. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Ja precies.. Als op dat moment de code veranderd in rood dan krijg je geld terug. Bij je eigen annulering omdat het niet goed voelt krijg je niks.
    We hebben 1 april geboekt, en hebben doorlopende reis en annuleringsverzekering.

    We zien het tegen die tijd wel, we kunnen niks doen aan hele situatie.

    Afgelopen zomer ook in Oostenrijk geweest, toen geen problemen gehad, en voelde ons eigen heel veilig.
     
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook al stug de wintersport geboekt. Dit jaar gaan we weer naar Val Cenis. (Frankrijk) Leuk niet al te groot skigebied, maar wel voor ieder wat wils. De 2 oudste gaan weer op skiles. We hebben een groot appartement geboekt, we gaan met schoonouders, zusjes en gezinnen. Totaal 8 volw en 4 kindjes. We maken nooit gebruik van de après ski, dus hopelijk kunnen we gewoon gaan.
     
  14. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Niets geboekt, juist omdat we altijd met een grote groep gaan. Vind dat in deze situatie niet wenselijk.

    We gaan dit seizoen voor een last minute met ons eigen gezin. Maar wij gaan echt niet ruim op tijd boeken. Al zat gezeik gehad de afgelopen maanden met annuleren en vouchers.

    Het wordt dan een last minute naar Zweden of Noorwegen waarschijnlijk. Oostenrijk in ieder geval zeker niet dit jaar.
     
  15. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Bij mijn verzekering moet je dus voor 20 maart geboekt hebben zag ik net. Heb je daarna geboekt krijg je niks terug, ook al heb je een doorlopende annuleringsverzekering.
    Ook moet je je doorlopende annuleringsverzekering voor maart 2020 hebben afgesloten.
    Veel kleine lettertjes dus.
     
  16. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Hmmmm doorlopen verzekering hebben we al tig jaar, en die vernieuwd automatisch op 1 mrt.

    Maar jullie krijgen ook geld terug / voucher met annuleren als het gebied groen is?

    Ik ga morgen wel ff bellen, dan mag de maatschappij het even bekijken voor me en me via mail een antwoord sturen, vind de contracten en voorwaardes altijd erg moeilijk om door te nemen.
    En vind het ook fijn als we zwart op wit iets hebben.

     
  17. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    We krijgen geen geld terug/voucher bij groen.
    Wij hebben een mail gekregen met alle voorwaarden en kleine lettertjes. Dat was wel handig.
     
    cw26 vindt dit leuk.
  18. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wij hebben ons eigen plekje in Oostenrijk. Man gaat er volgende week naartoe om alles weer klaar te maken voor de winter en de seizoenskaarten te kopen. Op de seizoenskaarten zit een geld terug garantie voor iedere dag die je niet geskied hebt tot een max van 14 dagen (de totale prijs dus)
    Met de kerstvakantie en voorjaarsvakantie gaan we sowieso. Daarnaast de lange weekenden.
     
  19. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wij wachten af en boeken niets. Voor het eerst in 12 jaar. Echt balen want ons zoontje zou voor het eerst gaan skieen. Hopelijk kunnen we last minute toch!
     
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Wij hebben nog niet geboekt. De afgelopen jaren gingen we steeds met de camper in de kerstvakantie. Maar kerst valt een beetje lastig dit jaar, waardoor er maar net een krap weekje overblijft ipv een dag of 9. Omdat wij niet zo snel reizen, vind ik het dan eigenlijk wat te kort.

    We waren dan ook eigenlijk van plan om in de voorjaarsvakantie te gaan, maar ik durf het nog niet zo goed te boeken. Reserveren is wel noodzakelijk, omdat de campings in die week bomvol zitten.
    Als we gaan wil ik graag naar Fieberbrunn of naar Mauterndorf, waar we vorige keer ook geweest zijn. Evt. is Corvara in Italie ook nog een optie, daar zit ook een camping vlakbij de skiliften, is alleen wel iets langer rijden.

    En ik denk dat ik de kinderen dan vooraf vast in NL een paar keer op zaterdagmiddag laat lessen in Zoetermeer om er weer in te komen en dan geen les op locatie. Die drukte en het feit dat je per se om een bepaalde tijd op een bepaalde plek moet zijn vind ik niet zo prettig. De laatste keer zijn we nog een paar dagen wezen skiën als gezin, zonder les en dat ging eigenlijk al wel goed en het was zo ontzettend veel leuker om met elkaar te gaan dan apart. Of misschien nog 2 of 3 ochtenden les daar en de rest lekker samen.
     

Deel Deze Pagina