Wintersport 22/23

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @MissXray
    Bij deze :D

    Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar St Johann in Tirol.
     
    Youtan en MissXray vinden dit leuk.
  2. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Ehrwald it is! Heel benieuwd of we een wintersport zonder gekke maatregelen tegemoet gaan.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Yes het topic is er weer!
    25 februari gaan we richting Zillertal!

    Ik hoop idd zonder dat gestress van dit jaar...
     
    Youtan vindt dit leuk.
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Wij hebben 2 hotels geboekt, moeten nog een keuze maken maar het wordt waarschijnlijk 25 feb Fieberbrunn , 2de keus is Baf Hofgastein.
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat hoop ik ook. Ik heb maar 1 Janssen en dat ging deze winter precies goed (toen gingen we 1e week kerstvakantie), maar dat gestress en ineens moeten vertrekken om op tijd de grens over te zijn…
     
  6. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij die-hard wintersport fans twijfelen voor het eerst in 20 jaar of we wel willen gaan…:(

    niet omdat het niet leuk meer is, maar omdat we deze zomer verontrustende gesprekken hebben gevoerd met diverse locals / medewerkers skiliften. Sommige kleinere gebieden kunnen niet garanderen sneeuw te kunnen produceren vanwege de hoge energieprijzen, veel te weinig personeel voor zowel horeca als pistepreparateurs, liftbedienden etc. en zo werden nog tal van obstakels benoemd voor komende winter.
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Oh wow! Dat is wel heftig. Zeker omdat het skiseizoen zo’n grote inkomensbron is voor de mensen daar.

    Wij twijfelen ook dit jaar, maar dat komt omdat mijn man angst aan het ontwikkelen is en mijn dochter en ik twee kamikazes zijn :D. Daarnaast vinden wij het ook een erg dure hobby worden. Hotels zijn niet meer te betalen en we willen volgend jaar zomer een reis naar VS gaan maken.
    Maar voor mij ook voor het eerst zonder wintersport :( (maar wie weet komen we noveen leuke aanbieding tegen….)
     
    Butchke vindt dit leuk.
  8. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Klopt en het feit dat steeds meer kleinere gebieden, die vaak ook nog eens laag gelegen zijn, afhankelijk zijn van kunstsneeuw productie dreigen in de financiële problemen te komen, baart de mensen daar grote zorgen. Je ziet dat dorpjes de focus aan het verleggen zijn naar zomervakanties door meer activiteiten aan te bieden en het downhillen / mountainbiken enorm te promoten.

    Maar ook de grotere gebieden zoals Serfaus, die voor het eerst dit jaar geen gratis zomer liftkaart meer konden aanbieden vanwege stijgende energie prijzen en de wegblijven toeristen tijdens corona.

    Wintersport zal niet verdwijnen, maar gaat een elite sport worden.

    Wij zagen het deze zomer ook terug aan de prijzen in de horeca, restaurants die gesloten waren vanwege 'personal-mangel' etc.

    Jammer dat je man angst ontwikkeld overigens. Want het is en blijft natuurlijk een super toffe sport!!! Wat betreft boeken voor komende winter staan wij hetzelfde erin; last minute bij een leuke aanbieding:thumup:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  9. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Wij gaan naar Saas Fee met de kerst.
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Leuk Fieberbrunn! Daar heb ik mijn eerste skimeters gemaakt. Paar jaar geleden nog eens terug geweest.
     
    cw26 vindt dit leuk.
  11. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook mega duur geworden. Ben wel benieuwd wat jullie ongeveer aanhouden voor een accommodatie? Wij betalen voor een simpel appartement (4 slaapplaatsen) incl toeristenbelasting 1200 euro.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier 125 euro per nacht.
     
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Volgens mij zitten wij op €5.500, maar dat is voor 15 volwassenen en 5 kinderen.
    Huisje niet direct aan de piste: 10 min met de skibus naar een klein gebied of 25 min naar Zillertal.
     
  14. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83

    Hier bad hofgastein 750 euro, 1 km van piste, met 2 slaapkamers. Pas lift komt daar nog bij.
    Fieberbrunn 950 euro, ook 1 km van piste, ook met 2 slaapkamers.
    Geen eten.
     
    MissXray en Youtan vinden dit leuk.
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb ik deze vraag eerdere jaren ook weleens gesteld, maar geen zin om terug te zoeken:
    Hoe lang laten jullie je kinderen op skiles?

    Wij doen nu telkens 6 lessen op een rollerbaan (6x 30 min skiën) en op vakantie zelf 6 ochtenden (2,5 uur, groep variërend van 6 tot 10 kinderen).
    Merk dat de kinderen het liefst met ons gaan skiën, klasje vinden ze niet super leuk.

    Hebben ze bij jullie hele dagen skiles? Hele week? Alleen skiles in NL? En tot welke leeftijd doe je dat?

    Man en ik zijn beide technisch niet hele goed skiërs, dus kan ze zelf niet wat aanleren.
     
  16. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Wij hebben toevallig net de discussie hier gehad.
    Onze kinderen zijn 10 en 7, en we gaan niet op de rollerbank dit jaar. Het scheelt weer 300 euro, en ze kunnen goed uit de voeten op de echte sneeuw.
    Ze gaan net als voorgaande jaren 5 hele dagen op les in Oostenrijk.
    Zij vinden het erg leuk om op pad te gaan met de meester of juf ( paadjes , bergpas, off piste). Maar ze vinden het ook erg leuk om nieuwe vriendjes te maken.

    De jongste is qua motoriek erg sterk, en kan al bijna de oudste bijhouden. Ik verwacht dit jaar nog volledig les , misschien volgend jaar ook nog. En dan stappen we misschien over na 3 dagen les... maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
     
  17. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Hier in januari altijd 4 weekse cursus in snowworld. Ook gewoon voor de voorpret en in Oostenrijk 4 dagen op les zodat we nog 2 dagen als gezin kunnen skien. Heb er super veel zin in.
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier kunnen de oudste twee goed skien, allen vindt zoon het vaak eng in het begin. We doen samen met hem 2 ochtendjes priveles, ook om zelf weer in te komen.

    Middelste dochter wil graag in een groepje. Dat doen we denk ik 3-4 ochtenden.

    Jongste wil niet in een groepje, maar dat gaan we wel een paar ochtenden doen.

    Rollerbaan doen we dit jaar niet.
     
  19. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    @nelta , vorig jaar konden wij toen net als jullie op ons herstelbewijs Oostenrijk in.
    Al enig idee hoe dat dit jaar gaat worden? Of heeft iemand ideeën over of de regels alweer worden aangescherpt?

    Hier net 2 skijacks binnen, online maar toch niet helemaal naar het zin.
    Wordt geen Fieberbrunn maar toch bad hofgastein. Vrienden van ons konden daar nog iets huren, dus nu zitten we samen in 1 dorp.

    Eerste sneeuw is vorig weekend gevallen! Krijg echt wel weer zin in hoor!!!
     
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je kunt nu gewoon zonder bewijs erheen. Laten we hopen sat het zo blijft.
     

Deel Deze Pagina